Spara
Höjdpunkter från omdömen
Härligt fina vandringsleder i vacker natur!

Har gått Skogsbostigen idag och fått oss en rejäl promenad. Ett antal branta stigningar på vägen ... läs mer

Omdömet skrevs 19 april 2020
344magnusf
Falkenberg, Sverige
Vårt ”måste”

Ett måste när vi är i sommarhuset. Vi alla älskar att ta promenader i Åkulla skogarna. Det är värt ... läs mer

Omdömet skrevs 3 augusti 2019
Jenzag
Göteborg, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 17 omdömen

Omdömet skrevs 1 maj 2017 från mobil enhet

Vi var tre vana vandrare som valde Åkulla bokskogar som vårens vandring. Tyvärr stod vädrets makter inte på vår sida med regn hela dagen. Det fanns flera vandringar att välja på så man kunde koppla ihop fler som passade. Vad vi saknade var att det någonstans skulle finnas något vindskydd att rasta i.
Vandringen gick omväxlande på asfalt, grus och skogsvägar.

Datum för upplevelsen: maj 2017
Tack Goran A
Omdömet skrevs 9 juli 2016 från mobil enhet

Klockrent vandringsområde. Välmarkerat! Mkt bra tydliga anslag! Fina stigar och underbara bokskogar. Passa på att besöka Öströö Fårfarm. Jättefin hantverksstuga och butik med delikatesser

Datum för upplevelsen: juli 2016
Tack 153eval
Omdömet skrevs 15 juni 2016 från mobil enhet

Fint och rogivande att gå i en bokskog. Jag hade gärna kommit tillbaka och tagit en löptur på någon av de andra stigarna. Den här gången gick vi på nr 12, Näsetstigen. Den var fint belägen vid en sjö men själva stigen gick i lite blandad skog men mest var det bokskog.

Datum för upplevelsen: juni 2016
Tack ilbombo
Omdömet skrevs 28 juli 2015 från mobil enhet

I Åkulla och dess friluftsgård har flera generationer elever i Varberg på vårar och vintrar tillbringat friluftsdagar. Det är många varbergare som har minnen härifrån. I den vackert belägna och trivsamt inredda friluftsgården kan man köpa fiskekort, hyra båt och kajak, bada bastu samt köpa enklare fika och lunch. Tyvärr är matutbudet torftigt och domineras av enkla Delikatobakverk och hembakat utan finess. Härifrån utgår flera kortare och längre vandringsleder i den vackra omgivande bokskogen. Längs lederna finns flera kulturhistoriska sevärdheter utmarkerade. Åkalla är mycket värt ett besök sommar som vinter men då bör man ta med sin egen matsäck.

Datum för upplevelsen: juli 2015
Tack D4537NYoscara
Omdömet skrevs 30 juni 2015

Underbart att vandra på små asfalts eller grusvägar som ringlar sig fram genom den underbara bokskogen. Skir grönska som det heter. Med solstrålar som letar sig igenom det täta lövtaket.

Datum för upplevelsen: juni 2015
Tack Sven R