“Heldagstur m övernattning”

Rankad som nr 1 av 6 saker att göra i Vindeln
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Praktisk information: Aktiviteter för små barn, Aktiviteter för större barn, Mat finns att köpa
Omdömet skrevs 6 april 2018 från mobil enhet

Fantastiskt fin tur i ialldeles tyst snölandskap, lugn o spänning samtidigt! Mysig övernattning med god frukost i gula huset. Stort tack till hundarna, Tess, Maria o Donald!

Tack puqueldon
Doneri, Ägare på Aurora Borealis Adventures, svarade på det här omdömetSvarade 6 april 2018

Tack för ditt fina omdöme. Kul att ni uppskattade turen och vi hoppas vi snart får se er igen på en tur och kanske en 2-3 dagars tur nästa gång.

Omdömet skrevs 4 april 2018

Vi provade "taste of mushing", och det var helt fantastisk upplevelse! Att få uppleva dessa snälla, glada och sällskapliga hundar, som inte vill annat än att springa, och få glida fram på en tyst slädtur genom ett vackert vitt vinterlandskap var helt otroligt. Att vi sedan hade supertur med vädret och fick solsken, klarblå himmel, snö och ett par minus gjorde inte saken sämre.

Vi hade dessutom turen att få åka med turledaren Donald, en perfekt guide och verkligen passionerat intresserad av hundarna och kunnig i alla aspekter av slädturer.

På turen, som varade i ca 2 timmar, fick man turas om att köra och åka med med jämna mellanrum, vilket var perfekt. Både att köra och åka med hade sin charm. Jag var själv orolig för om jag skulle klara av att styra ett hundspann på nio hundar, men det gick jättebra från början.

En mycket god varm lunch framför brasan var en perfekt avslutning på denna dag.

"A dream come true" tyckte min fru, jag håller med. Rekommenderas starkt!

Tack Mattias A

Tack för ert väldigt trevliga omdöme.
Vi älskar att ta med gäster ut på tur så det är ganska enkelt att vara passionerad då man får göra det man älskar dag efter dag och att få dela med sig av detta till er gäster är helt underbart.
Att få läsa "A dream come true" känns väldigt bra för oss och våra hundar. Hoppas vi snart får se er igen

Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Kanonmottagande även om vi kom lite sent. Sen en underbar timme med hundspann över berg och myrar. En oas för själen och sinnet och så trevliga hundar och personal!

Tack Christopher H

Tack för ert omdöme. Vi är glada att läsa att ni uppskattade turen och att ni var några minuter sena var absolut ingen fara. Vi hoppas att ni återkommer på en lite längre tur någon gång i framtiden.

Omdömet skrevs 22 mars 2018

Detta är en alldeles underbar naturupplevelse som varmt rekommenderas! Har aldrig upplevt någonting så magiskt som att susa fram på en hunddragen släde med endast tystnaden runtomkring, punkterad av hundarnas flämtningar och slädens knarrande mot snön. Hundarna var glada, charmiga och alldeles ljuvliga. Ägarna är mycket kunniga och att se dem interagera med hundarna var en fröjd för ögat. Skippa skotersafarin och njut istället av hundsläde, det blir ett minne för livet!

Tack CatarinaSEH
Doneri, Ägare på Aurora Borealis Adventures, svarade på det här omdömetSvarade 24 mars 2018

Tack för ditt fantastiskt fina omdöme. Så kul att läsa din personliga beskrivning av turen och vi kan inte annat än att hålla med. Skippa skotern och åk hund istället.
Hoppas vi snart får se er igen på en tur

Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 21 mars 2018

För fjärde gången återvände jag. Liksom alla gånger innan var det en fantastisk tur som bjöd på mycket hund, god mat och fantastiska naturupplevelser. Att själv få vara med att hantera hundarna och Donalds fantastiska service är anledningen till att jag gång på gång återvänder.

Tack Louise H
Doneri, Ägare på Aurora Borealis Adventures, svarade på det här omdömetSvarade 22 mars 2018

Tack än en gång för ditt fina omdöme. Det är alltid lika kul att återse dig och denna gång även din mamma. När våra gäster återkommer så många gånger så känns det verkligen som om vi har hittat rätt koncept.
Vi hoppas givetvis på att vi snart får se er igen på nya härliga dagar bakom hundarna.

Resenärer som tittade på Aurora Borealis Adventures tittade också på

Vindeln, Västerbottens län

Besökt Aurora Borealis Adventures? Berätta vad du tyckte!