TripAdvisor
Publicera
Inkorg
Sök
Omdömet skrevs 15 november 2018

Det var en ren slump att jag bokade det här boendet för något år sedan till Storsjöyran. Visserligen en bit utanför Östersund, men tidigare omdömen sade mig att det här är ett bra ställe. Och vilket ställe det är. Allt sedan första besöket så kommer ägarinnan ihåg en år efter år. Det bor massor av människor här under ett år och att då bli ihågkommen känns speciellt.
Läget på den här gården kunde inte bli bättre. Mycket lätt att hitta till, gott om plats att parkera på och så många rum. Alltid helt rent och fräscht.
Man får en väl tilltagen frukostbuffé att välja från på morgonen och det är inga problem att komma och gå lite när som helst på dygnet.

Jag rekommenderar det här stället till alla som ska till Östersund.

Datum för vistelsen: december 2017
2  Tack worldstagepress2015
Ann-Sofi K, Ägare på Sörbygården Logi & Hästgård, svarade på det här omdömetSvarade 21 november 2018

Tack så mycket för din väldigt fina recension! Hjärtligt välkommen tillbaka och kanske vi ses för sommaren?!
Från 1/ 6 ger jag och hästarna och de andra djuren av oss för för nya äventyr och verksamhet på annan gård i närheten av Näsåker...kanske fantastiska Urkult i augusti kan vara något att besöka?!
Sörbygården kommer drivas vidare såklart med nya ägare i samma anda!
Hälsningar och på återhörande från Ann-Sofi

Omdömet skrevs 11 juli 2017 från mobil enhet

Vi bodde en natt på Sörbygården i stugan med 4 bäddar och kokvrå. Gemensam toalett och dusch. Allt var standardutrustat och rent. Beläget 1 mil från Östersund centrum. Mycket fina omgivningar och gångavstånd till Storsjön. Fin frukostbuffé och barnvänligt. Förvånande nog knott- och myggfritt... Det som saknades var lite mer belysning i stugan. Trevlig ägare.

Datum för vistelsen: juli 2017
Tack pernilla a
Omdömet skrevs 3 januari 2017

På toppen av storsjön ligger Sörbygården naturskönt en dryg mil från Östersund.
Det familjära boendet passar lika bra för semester som arbete (konferens). Platsen är perfrekt för avkoppling, återhämtning och inspistarion. Värdparet ordnar allt som önskas, lugn och ro eller en fullspäckad konferens med mat och aktiviteter. Hit vill man återvända för att hinna njuta av allt som erbjudes. Just den här gången blev det strorslagen nyårsmiddag med viltkött, grillning vid utsiktsplatsen och flera härliga ridturer med gårdens islandshästar. Vi ser fram emot att komma tillbaka både till våren och sommaren!

Rumstips: Hela övervåningen har storslagen utsikt över storsjön.
Datum för vistelsen: januari 2017
Tack ElinCarolineA
Omdömet skrevs 30 december 2016 från mobil enhet

Vacker utsikt, enkla och trevliga rum. Sov som en stock på PUR-madrassen. Boendet borde fungera bra för större sällskap. Enkel standard på bad och WC. Med bil kör man snabbt in till Östersund. Trevlig värd.

Datum för vistelsen: december 2016
Restyp: Reste ensam
Tack M W
Omdömet skrevs 15 december 2016

Sörbygården är högt och vackert beläget utanför Östersund med utsikt över Storsjön. Fint, välskött och mysigt med Islandshästar inpå husknuten. Hästarna är fina och välmående och ledarna på turerna är kunniga och har erforderlig utbildning. Rekommenderas varmt!

Datum för vistelsen: januari 2016
Tack IrjaH2
Ann-Sofi K, Ägare på Sörbygården Logi & Hästgård, svarade på det här omdömetSvarade 16 december 2016

Tack så mycket för ditt omdöme Irja!

Extra värdefullt eftersom du har varit här flertalet gånger som besökare och du har upplevt Sörbygården både ute och inne.
Som tack för ditt engagemang att skriva här på Tripadvisor vill jag förära dig med en alldeles nytryckt bordalmanacka för 2017 med 12 foton från just Sörbygården!

På snart återseende och gott nytt år!