“En riktig pärla!”

Fricks Tradgardscafe
Rankad som nr 1 av 2 Restauranger i Billinge
Kök: Café
Omdömet skrevs 5 augusti 2020 från mobil enhet

Underbart charmigt café i en prunkande grön skånsk trädgård full av alla sorters växtlighet och med små sittgrupper och bord följsamt insmugna lite här och där både i sol och skugga. Varm och trevlig personlig service som visserligen kan ta lite tid när det är många besökare men ge inte upp. De läckra bakverken och det goda kaffet är värt att vänta på. Vi provade tre olika sorters kakor. Alla var himmelskt goda men mazarinkakan, typ katalan, var allra smarrigast!

Datum för besöket: augusti 2020
2  Tack 11ErikS

Omdömet skrevs 23 juli 2020

Vi beställde focaccia, spenat och fetaost paj till lunch, och till efterrätt olika kakor och kaffe. Allt var SÅ himla gott, och trädgården är otroligt mysig att sitta i. Vi var väldigt nöjda - personalen var också väldigt proffsiga och trevliga. Rekommenderar starkt!

Tack Sofia B
Omdömet skrevs 22 juli 2020 från mobil enhet

Väldigt mysigt i all sin enkelhet. Mycket trevlig personal . Goda hembakade pajer och lättluncher. Spettekaksbageri i samma byggnad.

Tack Ellinor J
Omdömet skrevs 18 juli 2020 från mobil enhet

En oas om du känner för att ta en fika/lättare lunch i en fantastiskt romantisk och fridfull trädgård. Trots att vi räknade till totalt 50 sittplatser märker du inte att det finns fler gäster i trädgården. Små gångar tar dig till olika platser i trädgården som ligger så fiffigt utplacerade att det känns som att man är väldigt mycket ifred vid sitt bord. Otroligt avslappnande miljö.
Vi åt en lunchpaj som var både mättande och god. Fräscha tillbehör och mycket gott kaffe (latten var varm, och inte fisljummen som på andra ställen!) samt många lite ovanliga drycker att välja på. Inte det gamla vanliga köret alltså.
Hit ska vi lura alla våra goda vänner!

Tack MrBackground
Omdömet skrevs 11 juli 2020 från mobil enhet

Trevligt med mysig trädgårdsservering. Hjälpsam och tillmötesgående personal. Gått om utrymme mellan borden

Tack niniel_nienna

Resenärer som tittade på Fricks Tradgardscafe tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Fricks Tradgardscafe? Berätta vad du tyckte!