“Bryggeriet blev clowneriet ”

Bryggerikrogen i Nora
Rankad som nr 1 av 21 Restauranger i Nora
Kök: Bar, Grill
Omdömet skrevs 29 juli 2020 från mobil enhet

Stressad serverings personal krossade vin glas vid vårat bord . Utan kompensationen. Dålig tillagad hasselbackspotatis. Färsk potatis ska vara kokt inte friterad . God mat i övrigt , röding riktigt god

1  Tack Antonskagelin

Omdömet skrevs 29 juli 2020 från mobil enhet

En riktigt god hängmörad entrecote, hasselbackspotatis och ramslökssmör. Till det en Apex Mosaic. Bara en sådan enkel sak att få provsmaka ölen innan man väljer (från kran) visar på service.

Tack 510mickej
Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Trevlig pub i anslutning till APEX bryggeri. Uppgrusad uteplats på innegården där det blir lä. Idag med sol men ändå trevligt. Platser inomhus för regniga dagar

1  Tack ingmare2017
Omdömet skrevs 23 juli 2020 från mobil enhet

Ohhh så gott! Här får råvarorna tala. Vi åt Röding respektive Biff och i båda fallen såååå gott. Milda smaker, bra tillagat, trevligt servis. Vi kommer gärna igen om vi någonsin hamnar i Nora. Tack!

Tack Wheelchair_dad
Omdömet skrevs 22 juli 2020

Restaurangen har en trevlig uteservering i Noras gamla industrikvarter. På uteserveringen står en stor green egg-grill som de grillar köttbitarna i. Det som sticker ut med den här restaurangen är maten och råvarorna då dessa håller mycket hög klass. Jag åt en grillad hängmörad entrecote som var väldigt god ihop med mycket trevliga tillbehör som t ex ramslökssmör och hasselbackspotatis. Förrätten med matjessill var inte fy skam den heller, lycka till att hitta den kvaliteten på matjessill i en livsmedelsbutik! Min fru åt toast skagen till förrätt och röding till huvudrätt. Hon var också mycket nöjd.

Som nyinflyttad från Göteborg är jag inte alltför imponerad av restaurangerna i Örebro-trakten eller örebroares kulinariska omdöme då dessa mest tycks föredra sunkiga hamburgare överallt (inkl. i deras saluhall där varenda bra butik har gått konkurs och nu endast är en foodcort), men den här restaurangen håller hög klass och enbart detta är väl värt ett besök till Nora.

Till köttet drack jag för övrigt ett riktigt gott vin. I Nora tillverkar de god öl, men det är riktigt tråkigt att de inte serverar det på fat utan istället i burkar. En sak som jag tycker drar ner helhetsupplevelsen är att de tar en tydlig politisk ställning i deras drinkmeny. Urlöjligt.

Datum för besöket: juni 2020
Tack ChrilleFa

Resenärer som tittade på Bryggerikrogen i Nora tittade också på

Nora, Örebro län
Nora, Örebro län

Lindesberg, Örebro län

Besökt Bryggerikrogen i Nora? Berätta vad du tyckte!