Omdömet skrevs 9 augusti 2020

Avslutade semestern med att bo två nätter på Nora Tåghem, urmysigt vandrarhem med Nora sjön direkt utanför fönstret. 30-tals sovkupéer så ganska trånga men mysiga. Frukosten för 85 kr var verkligen prisvärd. Trevlig o hjälpsam personal!

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack asahus
Omdömet skrevs 10 juli 2020 från mobil enhet

Vi hade sett fram emot ett annorlunda boende, övernatta 2 nätter i en sovvagn. Min sambo är väldigt intresserad av tåg och jobbar även som tågtekniker. Det var inte som vi hade trott, det var dåligt städat både i kupén och på toaletterna. Frukosten var inte värd pengarna. Vi sov inte en blund pga snarkande gäster i kupén bredvid. Vi lämnade på morgonen efter första natten, utan att begära några pengar tillbaka, något som heller aldrig kom på tal utav Nora tåghem. Tycker att det är oerhört viktigt med renlighet, alltid och speciellt nu i corona tider . För övrigt var Nora stad väl värt ett besök. En mycket vacker träststad och med Maria Langs deckarmystik. Vi lär inte övernatta på Nora tåghem nästa gång vi besöker Nora.

Datum för vistelsen: juli 2020
3  Tack carinao924
Omdömet skrevs 4 augusti 2019 från mobil enhet

Annorlunda boende mitt inne i centrum.
Trång liten kupe' med våningssäng.
Med fantastisk sjöutsikt,egen flytbrygga med stege ner.Härligt vatten.God frukost.Gratis parkering,ligger precis bredvid badbåten och Nora turistbyrå.Gångavstånd till alla caféer och restauranger och små mysiga butiker.

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack Susann W
Omdömet skrevs 19 juli 2019 från mobil enhet

Till mina resande vänner, här har ni ett smultronställe vid bästa läge. Ett tåg från 30talet som idag är ett vandrarhem vid sjön. Nora, den lilla staden med de mysiga husen och den goda glassen. Mysig liten kupé med 2-4 sängar, utsikt mot sjön och fin frukost buffé. Utanför Örebro hittar ni detta fina ställe.

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack emmapirripersson
Omdömet skrevs 20 juli 2018

Tåghemmet är väldigt charmigt och mysigt med fantastiskt läge precis vid Nora sjö. Det ligger även på kort avstånd från Nora torg och är granne med tågrestaurangen vilken också är väldigt trevligt. Frukosten på tåghemmet är riklig och god. Tåghemmet är rent och fräscht och väldigt välskött. Agneta är en perfekt värdinna, välkomnande och serviceminded. Även vår lilla hund välkomnades som en kär gäst!!Jag kan varmt rekommendera tåghemmet för besöket till Nora!

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack EwaPre