“Läget, maten, personalen! ”
Omdöme om Perssons Pa Kajen

Perssons Pa Kajen
Rankad som nr 1 av 11 Restauranger i Hunnebostrand

Mitt på kajen i hamnen som namnet säger ligger restaurangen som har en stor uteservering med utsikt över alla båtar. Personalen är varm och engagerad och tipsar om dagens rätter. Vid vårt besök var dagens fångst havskatt, som serverades helt perfekt tillagad. En solig kväll sitter man gärna kvar långt efter maten är uppäten enbart för att miljön är så trevlig. Mycket hundvänligt. Rekommenderas!

Datum för besöket: augusti 2021
1  Tack PernillaA321

Omdömet skrevs 13 augusti 2021

Vi beställde fördrink & huvudrätt samtidigt, som sig bör. Två aperol & två glas champagne. Drinkarna kom inte samtidigt utan champagnen kom ca 10 min senare. När väl champagnen kom så fick vi direkt in huvudrätten, vi alla hade beställt mol frites. Kort sagt kass timing… vem vill dricka aperol till mol frites?? Mol friten var ändå helt okej men dock ljummen på gränsen till kall vilket var ett klart minus! Personalen var inte heller särskilt uppmärksam eller serviceminded.
Gör om gör rätt, skulle inte rekommendera!

Datum för besöket: augusti 2021
Tack C918UYmartins
Omdömet skrevs 29 juli 2021 från mobil enhet

Vi åt här en varm julikväll med trevlig utsikt över den livliga hamnen. Lokalen är i fin marin stil. Bord var bokat vilket rekommenderas. Mycket av serveringspersonalens tid och intresse tycktes ändå ägnas åt den fulla uteserveringen. Vi tog en förrätt i form av sotad havskräfta med dill. Verkligen utsökt, perfekt tillagat. Varmrätten beställde vi från början, men det hjälpte inte. Efter 50 min frågade vi var den blev av och fick svar ”det är mycket i köket”. Ingen ursäkt eller ens beklagande, vilket man kan kosta på sig. Sonens torsk och de vuxnas två varianter på moules frites smakade bra. Gott vin därtill enligt restaurangens förslag. Dessvärre behövde sonen mer sås vilket orsakade ytterligare väntetid. När det var dags för dessert ca 30 min efter beställning var alla lite matta men mätta och nöjda med maten.

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack Bjejo
Omdömet skrevs 23 juli 2021 från mobil enhet

Beställde in en charkbricka- tog 1 timma och innan den var på bordet. Bordet bokades till 19.15 och varmrätten stod på bordet 20.50 efter att vi fått klaga på att vi inte var tillfreds! Ingen information eller service gavs under tiden. Undermåligt!

Datum för besöket: juli 2021
Tack Skuteberget99
Omdömet skrevs 23 juli 2021 från mobil enhet

Personalen helt ointresserad att vara tillmötesgående . Vi stod utan att bli adresserade i ca 10min vi entrén trots vi bokat bord. De glömde beställningar, maten var inte helt färdig. Helt oförståeligt hur denna restaurang kan ha blivit omnämnd i White guide.

Datum för besöket: juni 2021
Tack Dreamer21271982921

Resenärer som tittade på Perssons Pa Kajen tittade också på

Smögen, Västra Götalands län
Hunnebostrand, Västra Götalands län

Besökt Perssons Pa Kajen? Berätta vad du tyckte!