Utforska Chicago

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.
Vad är Travellers' Choice Best of the Best?
Den här utmärkelsen är vårt högsta erkännande och presenteras årligen för de verksamheter som är de bästa av de bästa (Best of the Best) på Tripadvisor, de som får utmärkta omdömen från resenärer och rankas bland bäst 1 % av fastigheter världen över.
Chicago
Chicago
Hotell
Alla hotell i ChicagoErbjudanden på hotell i ChicagoSista minuten ChicagoEfter hotelltyp
Efter hotellklass
Nära college
Saker att göraRestaurangerFlygresorReseberättelserKryssningarHyrbilarMer

Chicago Turism

Om Chicago
Chicago har storstadsvibbarna du letar efter, men den vänliga lokalbefolkningen och promenadvänliga stadsplaneringen gör staden hemtrevlig och tillgänglig på samma gång. Här finns 77 områden att utforska, så det är en bra idé att börja med höjdpunkterna i Chicago Loop eller Gold Coast och sedan röra sig utåt. Vandra bland arkitekturen som gjorde staden berömd eller prova några av stadens många utmärkta matställen. Den tjockbottnade pizzan är omtalad, men tack vare Chicagos mexikanska arv är tacosen också något utöver det vanliga. Om du är där under våren/sommaren kan du tillbringa en dag med att koppla av vid sjön eller på en gräsplätt i en av de många parkerna. På kvällen har både musik- och komediscenerna mycket att erbjuda. (Du kan inte välja fel, men Lincoln Hall och Second City är alltid bra.) Det finns mycket mer att utforska. Vi har olika alternativ nedan.

Det väsentliga i Chicago

Chicagos bästa matställen – oavsett budget

Chicago är restaurangstaden som levererar fantastisk mat på alla nivåer, från såsdränkta smörgåsar till det mer spektakulära. Staden har bemästrat enkelhet och lyx som få andra och det är det som får mig att komma tillbaka om och om igen (jag är trots allt matskribent). Så om du är som jag och älskar båda följer mina rekommendationer här. Ta med dig din aptit.
Adam Erace, Philadelphia, PA
  • Cellar Door Provisions
    Lyxigt: Cellar Door har öppnat dörrarna igen efter pandemin, endast under middagstid och med policyn att det inte går att boka i förväg. Även om jag saknar deras utsökta bakverk om morgnarna (de brukade öppna för frukost också) är det härligt att vara tillbaka på det här avskalade stället vid Logan Square. Mina favoriter: rätterna med inspiration från Medelhavet som luffarbiff med marsala, en mjölkig burrata och vit sparris, och gelaton med smak av brynt smör och rosmarin till efterrätt. Ett tips: Kom innan de öppnar klockan fem, det brukar bli trångt.
  • Pequods Pizza
    1 099
    Enkelt: Om du gillar tjockbottnad pizza finns det gott om alternativ i stan. Själv väljer jag Pequod's i Lincoln Park. Beställ en öl eller två medan du väntar (ett tag) på att den stekheta pizzan ska landa på ditt bord – ringen av karamelliserad ost runt kanten är guld värd.
  • Sun Wah BBQ
    206
    Lyxigt: Familjen Chen är kungar i Chicago och Sun Wah är deras kungarike. Denna vidsträckta institution är ikonisk och menyn är enorm, men det du bör beställa hittar du inte där: Pekinganka med flera rätter (gå med en grupp). I centrum står den rostade ankan vars skinn är lika brunt och krackelerat som toppen på en crème brûlée. Även om du kan beställa den när du sätter dig vid bordet rekommenderar jag att du skickar in en begäran när du gör en bokning.
  • Dove's Luncheonette
    100
    Enkelt: Det här är mina drömmars Tex-Mex-ställe. Här samexisterar krispiga potatiskroketter, tacos på oxbringa serverade på hemgjorda tortillas, friterad kyckling och horchatapaj med långbord, mosaikgolv och vänlig service. Jag gillar att äta lunch/brunch på Dove's, men det är också fantastiskt att titta in sent på kvällen och äta al pastor-pommes frites med en mezcal-shot för 5 USD.
  • Virtue Restaurant & Bar
    Lyxigt: Det finns hundra detaljer som gör kocken Erick Williams restaurang i Hyde Park till en pelare för sydstatsmatlagningen i Chicago. Bland dem: grönkålen med smak av rökt kalkon, rov-chow-chowen på laxen, Carolina gritsen med räkor och kräftetouffeen. Om du inte kan boka kan du hänga i baren, som har en lång vinlista, samt en handfull uppfinningsrika, alkoholfria drinkar.
  • Johnnie's Beef
    234
    Enkelt: Du trodde väl inte att vi skulle utelämna en italiensk biffmacka från listan? Alla i Chicago har en favorit som ligger dem varmt om hjärtat, men det är svårt att slå Johnnie’s. Deras biff är så tunt skuren att du nästan kan se igenom den och giardinieran är en fullkomlig smakexplosion. De tar bara kontanter och stället ligger lite avsides i Elmwood Park, men det är värt det. Jag gillar att svänga förbi på väg till/från O'Hare International Airport.
  • Mi Tocaya Antojeria
    Lyxigt: ”Nuestro cocina, nuestro amor” (vår matlagning, vår kärlek) är mottot på Mi Tocaya. Om du frågar mig är Diana Dávila kanske den mest begåvade mexikanska kocken i en stad fullspäckad med fantastiska, mexikanska restauranger. Hennes matsal på Logan Square är både färgsprakande och avslappnad. Det är den perfekta platsen om du vill prova rätter som bräserad fläsklägg i mole (hemligt recept) och chiles en nogada (som här görs med brysselkål). Bonus: På drinklistan hittar du alltifrån naturvin till margaritas.

Utforska Chicago efter intresse

Bege dig till vattnet

Båtturer, stränder och kustlinjer som räcker i dagar

Platserna för dig som gillar baseboll

Där fansen är – från arenor till sportbarer

För barn och vuxna med barnasinnet kvar

Familjevänliga äventyr, utflykter och mer därtill

Stadens teaterscen

Från sketchkomik till Shakespeare – se det live

Chicago på en begränsad budget

Matställen och aktiviteter som är snälla mot plånboken

Lite natur i staden

De bästa grönområdena bland skyskraporna

Konst av svarta konstnärer

Platser där du kan upptäcka konstverk av svarta

Om du vill unna dig något speciellt

Lyxiga upplevelser som är värda pengarna

Dolda pärlor

Stadens bäst bevarade hemligheter och dolda pärlor

Byggnader med en bakgrundshistoria

Rundturer och landmärken för arkitekturentusiaster