Spara
Lättillgänglig vildmark

Omdömet skrevs 6 april 2020
VeniUltra
Hallands län, Sverige
Underbar vandring på Sydsveriges största myrområde

Omdömet skrevs 22 juli 2019
Bednarz80
Strängnäs, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 76 omdömen

Omdömet skrevs 6 april 2020

Var här på våren i fantastiskt fint vårväder. Gölar och dammar gnistrade och mossen låg stilla, med några allerta ängspiplärkor som förhöjde upplevelsen. Detta är ett ställe som är lätt att ta sig till (med bil d.v.s.) och som sedan bjuder på fina promenadstråk både för denn hjulburne och den som vill pressa sina apostlahästar lite. Allt är förstås ganska flackt. Är man dock inte intresserad av just barrskog, så kommer man ju inte att vara lika imponerad.

Datum för upplevelsen: april 2020
Tack VeniUltra
Omdömet skrevs 22 juli 2019 från mobil enhet

Vi utgick från Kittlakull för att vandra Lilla Lövö runt (6,2 km längs orange led). Detta var en lätt och harmonisk led över spång och rocknar. Det var inte så många andra längs denna led vid vårt besök så man fick möjlighet att njuta av tystnaden och fågelsången. Desto mer välbesökt var det vid naturum där vi besökte det stora fågeltornet, ett högt torn som ger ordentlig utsikt över Kävsjön.

Datum för upplevelsen: juli 2019
1  Tack Bednarz80
StoreMosse, Informationsansvarig på Store Mosse nationalpark, svarade på det här omdömetSvarade 13 augusti 2019

Tack för er rekommendation. Välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 19 februari 2019 från mobil enhet

Mycket fint och välordnat naturrum med informativ och välvillig personal. Väl utmärkta slingor i vacker miljö med träspångar över myrmarker. Rikt fågelliv och flera fågeltorn att besöka.

Datum för upplevelsen: februari 2019
Tack AgnetaE2013
Omdömet skrevs 19 augusti 2018 från mobil enhet

Stora mossen är ett område som kombinerar vacker naturupplevelse i form av rikt djurliv (främst fågel) men även natur.
Jag gillar och röra mig och tycker den vandringsled som är 14 km runt mossen är perfekt. Fint spångat och bra skyltat.
En härlig upplevelse.

Datum för upplevelsen: juni 2018
Tack 255alexandrap
Omdömet skrevs 18 oktober 2017 från mobil enhet

Mycket trevligt område för vandring. Bra med spångade leder. Bra skyltning av lederna. Fint naturrum och fågeltorn.

Datum för upplevelsen: oktober 2017
1  Tack Börje F
StoreMosse, Chef på Store Mosse nationalpark, svarade på det här omdömetSvarade 16 januari 2018

Vad fint att ni skrev ett omdöme om oss på TripAdvisor. Vi är glada att ni hade en trevlig upplevelse och gillade Store Mosse.