“Fredagsmiddag ”

Ristorante Trattoria Africa, Lido Venice
Boka med
Ristorante Trattoria Africa, Lido Venice har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 7 av 90 Restauranger i Lido di Venezia
Bra för: Lokal mat
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Lunch, Bokningar
Omdömet skrevs 29 juli 2018 från mobil enhet

Trevlig personal och jättenöjd med maten!
Prisvärt och bra priser på vinet.
Mysig uteservering, men det såg också bra ut inne om man skulle ha otur med vädret

Tack Birgitta H

Omdömet skrevs 8 maj 2016

Bodde på Lido några dagar. Läste att detta var nr 1 i området och blev förstås nyfikna på vad de kunde erbjuda. Valde risotto med räkor samt marulk och lasagne. Risotton gjordes på beställning och det var bra. På andra ställen värms den upp. Vi var nöjda med maten i stort men så bra var det inte. Marulken var i minsta laget och borde ha fått stanna i havet. Lasagnen var inget vidare. De verkade dessutom väldigt osäkra på vad en nöt-, cocos- och mandelallergiker kunde äta av deras mat så...
Lugnt område med karaktär av kvartersrestaurang. Om man vill ha det lite lugnare så är detta ett bra ställe dock. Anser dock inte att det lever upp till att vara nr 1 men det säger kanske mer om det totala utbudet.

Tack Jan L
Omdömet skrevs 26 augusti 2015

Mycket trevlig restaurang några hundra meter från huvudgatan på Lido nära Hotel Atlanta Augustus. Goda pastarätter med trevlig personal. Prismässigt bra jämfört med liknande restauranger.

Tack Mats E
Omdömet skrevs 20 juli 2015 från mobil enhet

Vi var på restaurangen två kvällar i rad. Den första kvällen var samtliga nöjda med maten och servicen var fantastiskt. Kvällen efter var det Redentore-festivalen och vi förväntade oss något extra. Menyn var lite speciell just för den kvällen och förhoppningarna var höga från kvällen innan. Fisktema rätt igenom och det mesta var tämligen smaklös. En utav rätterna var en pasta med sardiner. Det var hela sardiner nerhackade med ryggrad och allt. Inget vidare. Dessutom var priset alldeles för högt med tanke på kvaliteten. Betyget drogs ner. Kötträtterna kvällen innan var mycket bra.

Tack Carina E
Omdömet skrevs 17 juni 2015 från mobil enhet

Vi var en familj på 7 personer (4 vuxna + 3 barn) som åt middag här, delvis baserat på omdömet i tripadvisor samt närhet till vårt hotell på Lido. Tyvärr är vi som helhet besvikna. Prismässigt ok, men maten levde inte upp till förväntningarna och vi tycker inte att det motsvarade det höga omdömet på tripadvisor. Det ser trevligt ut och ligger bra till på en lugn bakgata till huvudstråket. Stället är rätt populärt kvällstid. Vi kom dit vid ca 19.30. Till förrätt beställde vi Insalata Caprese . Den bestod av grovt uppskuren tomat och tråkig, lite utströdd sallad och smaklös mozzarella i remsor. Till huvudrätt valde vi olika sorters pasta samt fisk. Fisken var inget speciell och pastan högst ordinär, detta var genomgående för alla rätter. Husets röda vin var enkelt, kunde vara bättre även om det var billigt. Servicen var sämre än genomsnittet, servitören oerfaren, okunnig om menyn och gav råd som inte stämde. Varje moment - beställning, tillagning, betalning - tog lite längre tid än vad man skulle önska, enligt vår uppfattning. En varning är att bara en del av rätterna på menyn faktiskt går att beställa. Först fick vi höra att det vi önskade var slut, sedan att det fanns för att återigen bli besvikna när maten serverades med en ersättning utan att vi blivit informerade. Vi fick dessutom en rätt för mycket. Vid betalning påstod man att kortet inte fungerade vilket, efter våra instruktioner, visade sig bero på ett enkelt fel i hanteringen (chip-kort). Ett plus var att man ansträngde sig med att ordna ett bord till oss utomhus trots att det var fullt när vi kom. Även detta moment var dock till en början något trögt. Vi vill därför inte rekommendera Afrika på samma sätt vi blev rekommenderade på tripadvisor.

Tack kakmonstret

Resenärer som tittade på Ristorante Trattoria Africa, Lido Venice tittade också på

Lido di Venezia, City of Venice

Besökt Ristorante Trattoria Africa, Lido Venice? Berätta vad du tyckte!