“Ett mat och serviceföredöme”

Bryggcafét Bovallstrand
Rankad som nr 1 av 5 Restauranger i Bovallstrand
Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 25 juli 2020

Bryggcaféet skiljer sig från många av sina restaurangkollegor utmed Västkusten. Den serverar en av de absolut bästa fiskgrytorna som tillagas i kustbandet. Den är tillagad med en väl avstämd fond som tillreds under vinterhalvåret för att glädja matgäster under sommarhalvåret.
Serveringspersonalen är värd ett speciellt omnämnande. Efter otaliga besök under flera somrar bemöts man med samma trimmade sommarpersonal - trevlig och professionell. Enligt uppgift - "får man börja i köket, duka av, ta beställningar och tillslut servera". Det märks. Alla kan Bryggans koncept.

Datum för besöket: juli 2020
Tack Hajen62
Z9820QOjennyf, Ägare på Bryggcafét Bovallstrand, svarade på det här omdömetSvarade 25 juli 2020

Kära gäst!
Tack för dessa fina ord, fantastiskt roligt att höra att ni uppskattar vårt arbete på kustens härligaste plats :)
Hoppas vi ses snart igen.
Hälsningar Jenny Främberg

Omdömet skrevs 19 april 2020

Det är ett bra läge på restaurangen med uteserveringar på tre sidor. Bra bemötande och snabb service. Maten är bra men inte med finess.

Datum för besöket: april 2020
Tack 981oskarg
Omdömet skrevs 8 oktober 2019

Vi har verkligen ätit oss igenom alla fisk- och skaldjurssoppor på västkusten och vill härmed kora Bryggcaféts till den allra bästa! Inte blir saken sämre av att den proffsiga servicepersonalen kommer ut med tallrikar bottnade med fräsch fisk och fina skaldjur och själva soppan i en generös karaff. De häller den krämiga, hummerdoftande soppan runt fisken och skaldjuren medan de presenterar rätten, och lämnar sedan kvar karaffen med resterande soppa på bordet. Vi lämnade inte en droppe - sagolikt gott!!

Tack SamiraWW
Omdömet skrevs 31 augusti 2019 från mobil enhet

Spiller dricker och tar lång tid på sig att ta bort tona grejer vi fick ta bort de själva. Ingen kompensation över huvud taget.

Tack AngusMowitz
Omdömet skrevs 11 augusti 2019 från mobil enhet

Bodde i närheten och passade på att ta en middag här.
Tycker lokalen är mysig med trevlig utsikt mot vattnet och båtarna.
Tog varsin drink samt delade på två förrätter. Brödkorg samt rödbetor m getost. Till varmrätt blev det dels en skaldjursrisotto samt fiskgryta. Goda smaker, trevligt serverat samt bra storlek på portionerna. En liten tryffel samt en Irish Coffe till dessert och det var väl här betyget sjönk lite eftersom Irishen var dels för söt och dels hade för lite whisky.
Slutsats: Väl värt ett besök.

Tack Wado_Urban

Resenärer som tittade på Bryggcafét Bovallstrand tittade också på

Hunnebostrand, Västra Götalands län
Bovallstrand, Västra Götalands län

Hunnebostrand, Västra Götalands län

Besökt Bryggcafét Bovallstrand? Berätta vad du tyckte!