Spara
Höjdpunkter från omdömen
Besök med barnen

Vi besökte Tjolöholm slott en solig dag i september 2021. Vårat besök började i slottsbutiken och ... läs mer

428johane
Eskilstuna, Sverige
från mobil enhet
Fantastiskt läge

Ett slott som man absolut inte får missa. Fantastiskt läge med havsutsikt. Trevlig trädgård och ... läs mer

Stickan2013
Lövestad, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 272 omdömen

Google
De populäraste rundturerna och aktiviteterna i och i närheten av Fjärås
från 43,51 US$
från 43,51 US$
från 65,02 US$
från 36,72 US$
Omdömet skrevs 1 augusti 2021 från mobil enhet

Cool och snygg byggnad. Häftigt att trots sin stil och korta tid som hem åt familjen som stod för byggnationen, ändå förmedla känslan av mycket nerlagd kärlek och intresse för detaljer.

Datum för upplevelsen: juli 2021
Tack Barshunter
Omdömet skrevs 16 juli 2021 från mobil enhet

Vackert och annorlunda slott, fina omgivningar och trevligt att promenera runt. Vi stannade i cirka fem timmar inklusive bad, var trötta och nöjda när vi lämnade. Slottet gav valuta för inträdet med många fina rum.
Vi försökte oss dock även på att gå till röset en bit bort, men hittade varken röset eller den lilla stranden som skulle finnas enligt picknick-kartan. Skulle behöva märkas upp bättre.

Datum för upplevelsen: juni 2021
Tack mariasN7847IL
Omdömet skrevs 15 juli 2021 från mobil enhet

Besökte slottet tillsammans med barnbarnen 5 och 7 år gamla. Vekligen fin byggnad som imponerade även på barnen. Kostade 600 kr att gå in 3 vx och 2 barn, tycker man kan ge gratis inträde till barn med syfte att öka kulturintresset. Fint och serviceinriktat mottagande och man fick gå runt själv och läsa i broschyr om de olika rummen, guiderna hjälpte till och besvarade frågor. Tittade också på hästvagnar och tillbehör i en lada. Åt lunch i caféet, medioker kvalité. Lekbyn inne i cafe-byggnaden var en besvikelse, hade tänkt mig något större, kostade dessutom 60 kr per barn , tycker att om man betalar ca 1000 kr för besöket inkl lunch så kan väl barnen få leka lite gratis i 3 små hus inne i cafeterian. Besökte den lilla stranden och bryggan, fin utsikt mot bukten, se foto. Gick en lite naturstig till kyrkan, den senare rustik och inte särskilt vacker. Storstugan med lunch såg fint ut men öppnade först 12.00 så det blev caféet istället för oss. Sammantaget ett fint utflycktsmål men med potential för vissa förbättringar.

Datum för upplevelsen: juli 2021
1  Tack lottassyrra
Omdömet skrevs 17 juni 2021

Detta är ett underbart gammat engelskt slott. Jag stannade för att se Drottning Viktorias kläder-utställningen. Vilket var värd att se. Nedanför slottet ligger dessutom en vacker badstrand, där jag var några timar.

Datum för upplevelsen: juni 2021
1  Tack brittan55
Omdömet skrevs 24 februari 2021 från mobil enhet

Min lillasyster fyller 40 år och fick afternoon tea på Tjolöholms slott i present, hon var verkligen supernöjd med hela upplägget. Man fick gärna klä ut/klä upp sig efter eran - vilket vi mer än gärna gjorde!

Maten var jättegod, servicen var strålande och det kändes som man satt i 20-talets anda! Rekommenderas verkligen!

Datum för upplevelsen: oktober 2020
Tack MariaDaNa