Tripadvisor
Hönö
Publicera
Inkorg
Omdömet skrevs 16 juli 2019

Trevlig personal,bra service. Fint läge nära havet och affär med generösa öppettider. Små sovrum men desto större och finare gemensamma utrymmen. Balkong och uteplatser i alla väderstreck Rent och snyggt, bra ordning. Fint med brochyrer och information om öarna. Fräscha sängkläder och handdukar och bäst av allt man behöver inte städa.

Datum för vistelsen: juli 2019
1  Tack inger p
Omdömet skrevs 11 juli 2018 från mobil enhet

Jag tycker detta boende har varit exceptionellt bra.Vi på cykelsemester har fått allt vi önskar och mer därtill.Trevligt bemötande,fräscha rum m lakan,handdukar och slutstäd(ej lyhört alls),fina och stora ytor för matlagning&sällskap,ägarna var noga med bemötande,service och städning.Fin miljö,nära ica&bad
Kommer rekommendera vidare!

Datum för vistelsen: juli 2018
2  Tack tornqvistmalin
Omdömet skrevs 10 juli 2018 från mobil enhet

Trevlig personal (Svenne o John) gjorde allt för att vi skulle trivas. Fina, rena rum med egen uteplats. Jättefina allmänutrymme med gott om plats. Härligt trädäck mot havet att äta frukost på. Vi hyrde cyklar genom Havskatten vilket funkade fint. Nu när vi vet att ni finns återkommer vi gärna. Ett extra plus är nya färjelinjen Stenpiren-Hönö.

Datum för vistelsen: juli 2018
2  Tack Carina A
Omdömet skrevs 22 april 2018 från mobil enhet

När man inte förstår att hantera ett missförstånd bättre ön att man skäller ut gästerna ja då har man definitivt visat att man inte har i branschen att göra. I hela mitt liv har jag både jobbat inom flyget samt inom hotell/rest och har en enorm uppsamlad erfarenhet av hotell Världen över.
Detta var en otroligt trist upplevelse och som sagt det är när det uppstår situationer som går utanför det vanliga man visar sin kapacitet. Här visade man klart och tydligt att man stod över gästen. Dessutom alldeles för dyrt! Bädda sängen själv ??? Nej det har jag aldrig behövt göra på ett hotell som kostar 1200kr natten exkl frukost.

Datum för vistelsen: april 2018
3  Tack LiguriaMalmoe
Omdömet skrevs 19 april 2018

Håller med om att Havskatten ligger fint och är ett fräscht ställe. Kan inte hålla med om hotellstandard eftersom man får bädda sängarna själv och frukost ingår inte. Under lågsäsong tycker jag dessutom att priserna är för höga. 1200 per natt för ett dubbelrum där man får bädda sängen själv och betala extra för frukost är dyrt om man jämför med de flesta hotellpriser. Hade ändå gärna bott här igen om det inte var för en händelse som förstörde vistelsen för mig och många andra. Jag vill rekommendera ägarna till detta ställe att gå en kurs i hur man bemöter sina gäster på ett trevligt sätt. Det är inte okej att bli utskälld flera gånger pga. ett missförstånd som hade kunnat lösas på ett smidigt och enkelt sätt. Har aldrig varit med om ett liknande bemötande i hela mitt liv. Dessutom vid ett tillfälle i närvaro av en annan gäst och då tänker jag på gästen och inte mig själv.
Vi var många som tyckte Havskatten var fint när vi kom dit och en bror till mig som bodde på ett annat ställe hade kunnat tänka sig att bo där nästa gång han kom ut till öarna. Nu tyvärr blir det inte så.
Vi samlades efter min äskade pappas begravning och hade fått ett löfte (trodde vi) om att få vara i Havskattens kök och matsal. Vi var där i sammanlagt två timmar och åt lite och pratade innan vi skulle skiljas åt dagen därpå. Vi som var där var familj, syskon och syskonbarn, morbror och moster samt några vänner från England som också bodde på Havskatten. Vi bor på olika ställen, Tromsö, Ålesund, Minneapolis, Dalarna, Stockholm och såg en fin chans att få en stund med varandra efter begravningen. Vi var också mycket ledsna över att ha tagit farväl av en älskad pappa, morfar och farfar.
Vi städade upp allting efter oss ordentligt. En av ägarna hade lovat min syster att vi skulle få vara där, den andra ägaran dyker upp arg som ett bi, kallar in mig på kontoret och ifrågasätter vad vi håller på med. Notera att vi bara satt och pratade och åt lite. Han sa att eftersom han inte ville ställa till något så skulle han inte gå ut och säga till de andra men att vi skulle städa efter oss vilket vi gjorde. Morgonen därpå kommer han upp i frukostrummet och sätter igång igen, nu med en annan gäst närvarande. Så otrevligt. Jag tänker på gästen och inte mig själv. Jag bad att vi skulle få äta vår frukost ifred. När vi kommer ner börjar han igen och menar att vi ska smita... Vadå smita? Han var oerhört otrevlig. Vi hade betalat vårt rum första morgonen (bodde där i två nätter) så det var ju inte den notan vi skulle smita ifrån. Men jo, hade jag ju fått veta innan att de brukade ta 3000 för bokning av en konferens!!! Vi satt med våra familj runt ett avlångt bord i två timmar och ställde iordning alt efter oss. Min systerson kom dit och ifrågasatte vad de höll på med efter att jag och min man gått. Jodå, han fick punga ut med 3000 kronor för de två timmarna! Vad ägarna inte inser är att förlusten för dem blir desto större i långa loppet eftersom vi aldrig kommer sätt vår fot där mer och aldrig någonsin kommer att rekommendera Havskatten till någon. Det får bli andra boenden på öarna nästa gång.

Datum för vistelsen: april 2018
6  Tack 922mai54