Omdömet skrevs 25 mars 2018

Var på besök och vi kunde verkligen njuta av både mat och spa samt att vi blev bemött på bästa möjliga sätt vi kommer stanna lägre nästa gång, sätt er med en drink vid den öppna brasan så mysigt. Att även promenera i Arild är fint, köpa färsk fisk i hamnen, båttur till nimis... besök även stand hotel som har en pub från 17 talet

• Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack Mario L
Omdömet skrevs 5 mars 2018

Väldigt trevlig vistelse, strul i receptionen drog ner betyget, fick fel rum, fick restnota på det förbetalda rummet och i deras SPA som för övrigt var väldigt trevligt var jacuzzin sönder under hela vistelsen. Miljön var annars väldigt fin både på hotellet och i den pittoreska byn.

• Bodde här: mars 2018, reste med vänner
Tack 7amp
Omdömet skrevs 9 februari 2018

Har varit här ett flertal gånger förut. Har alltid fått ett personligt och bra mottagande. Servicen är utmärkt och standarden motsvarar förväntningar. Matsalen med utsikten över hamnen och Skäldervikens vatten är underbar.

• Bodde här: februari 2018, reste i arbetet
Tack berntarnel2018
Madeleine S, Hotelldirektör på Hotel Rusthållargården, svarade på det här omdömetSvarade 10 februari 2018

Hej,

Härligt att ni hade en fina konferensdagar hos oss.
Alltid kul med återkommande gäster som trivs och uppskattar vår produkt.
Varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 5 februari 2018

Allt igenom en fantastisk vistelse. Underbart Spa, och en restaurang med helt magisk mat med lika kunnig personal. Absolut ett måste att besöka. Fina rum med en utsikt över vattnet. Arild är verkligen en pärla.

• Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack Peter1970Spanien

Hej Peter,

Jag håller med dig om att Arild är en pärla och Rusthållargården en liten oas precis som du beskriver det.
Tack för att ni var våra gäster och varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 4 februari 2018 från mobil enhet

Vi köpte vår hotellnatt via hemsidan "Let's deal" för ca 2000 kr för 2 personer. En hotellövernattning ingick, tre rätters middag, tillgång till bad-avdelningen samt frukost.

Positivt:
- Mycket fin mat, både middag och frukost.
- Bra service.
- Fin matsal.
- Fina vyer.
- Enkelt att parkera.
- Sköna sängar.
- Skön bastu

Negativt:
- Vi hade väntat oss ett fint hotellrum. Istället fick vi rum i en stuga som låg långt bort från badanläggningen. Kändes som att uppleva istiden när vi skulle gå till "spa:et" iklädda badrock och badkläder. Det finns omklädningsrum i självaste anläggningen, så att man kan gå i ytterkläder, men vi tycker att en del av charmen med "spa-hotell" är att man ska kunna gå mellan rum och bad insvept i badrock. Vi frågade om andra rum fanns tillgängliga så att vi kunde byta, men det fanns tyvärr inte. Antagligen på grund av att vi bokat relativt tätt inpå samt att man som lets-deal kund inte verkar vara lika högt rankad.
- Spa-avdelningen är liten och alla gäster får inte plats. Poolen fungerade inte (ingen bubbelfunktion eller lampor som lyste).
- Stugan kändes som om man vore på ett läger då man delar stuga med andra personer. Säkert fantastiskt mysigt att dela stuga med människor man känner - men har man förväntat sig ett klassiskt hotellrum är ett stugrum inte vad man önskar sig.
- Små missade städ-detaljer som drog ner helhetsintrycket. Inklämda gamla insekter på rullgardinen, oklar ofräsch klick/fläck på sängbordet, svarta halv-långa hårstrån i sängarna (vi båda är blonda). Klosettskålen var missfärgad. Detaljer som ett fyrstjärnigt hotell inte bör missa under städningen av rum.

Kan definitivt tänka mig att återkomma någon gång i framtiden för att ge detta hotell en andra chans.

Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack Jenniilydiia

Hej,
Det glädjer mig att ni uppskattade er vistelse.

Vill dock poängtera att vi inte på något sätt utger oss för att vara ett SPA-hotell. Den relaxavdelning vi erbjuder är en skön avkopplingsmöjlighet men skall inte jämföras med en SPA-anläggning. Att poolen inte fungerade är naturligtvis beklagligt.
Boende i stuga är ett prisvärt alternativ för den som inte ställer lika stort krav på boendet, detta informerar vi alltid om vid bokning. Dock stämmer det inte att man delar stuga med andra. Vi hyr aldrig ut rum i samma stuga till personer som inte känner varandra.
Önskar er varmt välkomna tillbaka vid annat tillfälle och rekommenderar er att då välja ett datum när vi har rum i hotellet lediga.