Omdömet skrevs 23 juli 2020 från mobil enhet

Lantlig herrgård med en fantastisk kock. Bra vinrekommenfationer och god service. Bodde i rum 14 som är rymligt och gammaldags mysigt. Handfat på rummet. Delat badrum men i dessa covid tider var vissa rum avstängda så vi fick egen toa. Vacker matsal och möjlighet till självhushåll. Utvandrarleden går genom gården och cyklar finns.

Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack helenak193
Mia Markmann, Owner på Grimsnäs Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 3 oktober 2020

Tack - vi fortsätter i samma anda

Omdömet skrevs 20 juli 2020 från mobil enhet

Helt fantastisk miljö mitt ute på landet upptäckte vi denna pärla till boende.
Ägarna har tänkt på alla, de som vill äta på restaurangen till de som vill laga mat själva.
Trädgården men olika sittgrupp, var lätt att hålla avstånd. Trädgården så fin och väl klippta gräsmattor. Var som en park.
Rummen olika inredda så smakfulla.
Frukosten med alls som behövdes.
Rent och fint överallt.
Nästa gång skall vi prova deras mat på kvällen som visst skall vara något utöver det vanliga.
Längtar redan tillbaka.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack Kladdmajan

Tack för en mycket fin recension och varmt välkommen igen

Omdömet skrevs 30 juni 2020 från mobil enhet

Kan verkligen rekommendera en eller flera nätter här. Vi hade ”turen” att hamna mitt i inspelningen av ”Bonde söker fru” i samband med en allsångskväll.
Vandrarhemmet har varsamt renoverats av ägarparet sedan 11 år. Charmiga rum och sköna sängar.
Eftersom det är Coronatider så var hälften av rummen avstängda så det var ingen trängsel vid den förträffliga frukostbuffén.
Restaurangen bjöd på god mat med närproducerad touch.
De vackra omgivningarna var pricken över i-et.
We’ll be back!

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack NovaM

Välkomna

Omdömet skrevs 6 augusti 2019 från mobil enhet

Det är verkligen inte ofta, om ens någonsin, jag klämmer till med UMÄRKT för övernattning. Men detta är något utöver det vanliga och utöver det vanliga för B&B!
Grundkraven rent, snyggt och fräscht rum och toa/dusch uppfylldes med spets. Sköna sängkläder och härliga kuddar.
Vi valde till middag sommarbuffén som med flera sorters sill där lingonsillen, senapssillen och gubbröran stack ut smakmässigt. För att inte tala om den rökta torsken som med sin milda röksmak fick en ny dimension.
Stor vikt verkar man lägga på närproducerat och ekologiskt. Inte minst urvalet av flera sorters intressanta ölsorter.
Frukosten innehöll mer än väl det som behövs inklusive bacon och äggröra.
Grimsnäs Herrgård är väl värd omvägen.
Ett ställe att återvända till? Ja, absolut!

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack Anchor_Delta
Mia M, Ägare på Grimsnäs Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 7 augusti 2019

TACK - för så fint omdöme!

Välkomna på fler omvägar i framtiden :)

Omdömet skrevs 21 juli 2019

Vi avnjöt och sov gott i det förmodligen bästa rummet nr 1 (egen toa, dusch, uteplats)! MEN, utöver boendet och den fantastiska miljön/omgivningen:
Så utger en i ägarparet/kocken sig att ha jobbat på såväl som Halltorp och Hotell Borgholm. Stämmer säkert. MEN, vi beställer en älgryggbiff för i det närmaste 400 kronor (och en aborrefile som är ok) . Kommer in en överstekt skosula/älg på möjligen över 100 gram. Vi klagar och får in en ny. Men grönpepparsåsen till älgen är helt men- och smaklös. Och den s k vitvinssåsen till aborren är lika smak-och menlös. Bo på stället, men hoppa över restaurangen!

Rumstips: Hoppa över restaurangen!
Datum för vistelsen: juli 2019
2  Tack keithmoon1972
Mia M, Ägare på Grimsnäs Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 8 augusti 2019

Vi tycker alla olika - Kocken hälsar att han känner sig utomordentligt pigg

Trevligt att du uppskattade rummet!