“God mat - sämre upplevelse”

Katthammarsviks Rökeri
Rankad som nr 1 av 1 Smått och gott i Katthammarsvik
Omdömet skrevs 31 juli 2020 från mobil enhet

Efter flera besöksår och nu boende på Gotland har en av de absolut bästa topprestaurangerna nedgraderat sig själva! Från 10/10p mot botten. Vi som tidigare pr lånat ut bil för gotlandsturister för att köra mot öster och fiskupplevelse.

Det krävs adekvat motivation om man vill ge dåligt omdömme; samtliga runda trevliga matbord är borta, huvuddelen nu höga barbord (som amerikansk snabbmat) och kalla, omålade, höga, stapelbara metallpallar utan ryggstöd. Barnstolarna når inte upp till nya barborden och gäster satt på pallar med barn i knät.
Maten serveras numera på sladdriga o mjuka tallrikar i tunn papp för att prioritera kompostering. Men vi lyckades spilla ut när vi flyttade ”tallrikar” från brickan. Brödet fick vi i take-a-way påse (vi skulle äta vid bord). Bordsservering har upphört och nu ropas beställningar ut via högtalare.
Snälla, sluta experimentet och återgå till ett normalt trivsamt koncept.
Vi upplevde mindre innehåll i maträtten mot tidigare år samt att man numera vill ha betalt för en enkel kopp vanligt bryggkaffe på maten. Oklart hur kaffe skulle serveras.
Ett restaurangbesök är en UPPLEVELSE inte bara utfodring.
Absolut inget fel på själva maten, därför har vi tidigare besökt stället många gånger i flera år.

1  Tack bomvisby

Omdömet skrevs 25 juli 2020

Fisk, fisk och åter fisk, är vad som finns på menyn förutom ganska dyra pannkakor till barn. Vi åt en helt ok rökt lax och en laxburgare som såg ganska sorgsen ut i sin ensamhet.

Tack kominxa
Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Vi har besökt restaurangen många gånger och alltid varit nöjda. Men vad har hänt? Var är porslinet? Nu engångstallrikar o den tidigare supergoda, men nu vattniga Fisksoppan, rinner lätt ut. Maten hämtas i en lucka. Corona? Kaffe ingår inte på maten längre. Inget icke-fiskalternativet längre för vuxna. Pannkakor till barn.... strömmingen är tydligen borta. De mindre borden har har ersatts av opersonliga långbord. Saknar tidigare koncept.

4  Tack LjugarnBo
Omdömet skrevs 19 juli 2020 från mobil enhet

Beställde en hel räktallrik som är blandat med rökta räkor och vanliga räkor, fick även med bröd, smör, aioli och en citronklyfta. Det var gott och jag blev mätt o belåten. Dock så skulle jag vilja att de rökta räkorna var varma/ljumna då jag personligen tycker det är godare när dom är lite varma.

Tack hulpo
Omdömet skrevs 19 juli 2020 från mobil enhet

Gotländsk sommar och lunch på Katthammarsviks Rökeri kan knappast bli bättre. Härlig miljö, bra service och färska råvaror, vad kan gå fel

Tack A8990OStonys

Resenärer som tittade på Katthammarsviks Rökeri tittade också på

Katthammarsvik, Gotland
Katthammarsvik, Gotland

Besökt Katthammarsviks Rökeri? Berätta vad du tyckte!