Omdömet skrevs 24 juli 2020

Fantastiska omgivningar och fin pool utomhus. Rummen och faciliteterna kändes lite slitna och kändes inte helt grundligt städade men sängarna var sköna. Var även många tallrikar och bestick på frukostbuffén som inte blivit helt rena och hade gamla intorkade matrester. Service i receptionen var sådär men mycket bra i restaurangen och poolbaren. God mat och finns mycket att hitta på.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack Sara S
Omdömet skrevs 15 juli 2020 från mobil enhet

Vi bodde här en natt, hade fantastiskt väder, åt lunch på Sjöboden (gott!) och middag på hotellet (gott!). Vackert och rofylld miljö.
All personal var fantastisk, bra service, ingen stress.
Rummen lite små o tråkiga men det gör ingenting för man är hela tiden i den fantastiska spa- och poolavdelningen. En simhall! Infinitypoolen! Tre sorters bastu! Vattenfall!
Härlig vistelse i svemester-tider!
Åh, en liten notering-frukostbuffén var överdådig men lite mkt folk och svårt att hålla avstånd.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack sugartlq
Omdömet skrevs 28 juni 2020 från mobil enhet

Vi besökte Djurönäset under en mycket varm sommardag i juni. Det går bussar ca 1 gång i timmen från Slussen och Nacka. Djurönäset ligger i fantastisk miljö nära havet, liten strand och sjökrig. Poolen utomhus är helt underbar. Intill finns även solstolar och hängmattor.

Pga det fina vädret besökte vi inte poolen inomhus eller olika bastu så måste komma tillbaka i höst.

Vi åt middag på hotellet utifrån 2 rätter som ingick. Jag åt förrätt med rödbetor som var supergod. Min huvudrätt med risotto var ok men jag hade förväntat mig mer. Frukostbuffén var dock fantastisk med allt gott vi kunde önska oss.

Rummen är enkla men rena. Det finns många aktiviteter för både barn och vuxna men de får vi testa nästa gång.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack Partysara
Omdömet skrevs 18 juni 2020 från mobil enhet

Fantastisk personal med väldigt bra service i alla led från incheckningen, restaurangpersonal, städ. Härlig miljö för återhämtning. Väldigt god mat. Spadelen var trivsam o avkopplande. Vid lunchen fick vi dock vänta länge på både service o mat, men middagen fungerade exemplariskt.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack 658_sal
Omdömet skrevs 12 maj 2020 från mobil enhet

Efter två dagars konferens på Djurönäset kan jag bara konstatera att stället har tappat all sin forna glans - HELT. Det spelar ingen roll att vi befinner oss i ”Coronatider”, inte heller att den största delen av personalen har blivit varslad eller permitterad enligt deras egen utsago. Speciellt DÅ MÅSTE man göra ”rätt” om någonsin för att behålla kunderna! Vi hade beställt frukost smörgås, lunch och eftermiddagskaffe vilket började med en riktigt seg, torr och tråkig smörgås packad i cellofan på morgonen dag 1. Kaffet fungerar och det finns ett litet urval av kakor samt märkligt nog torkad frukt utplacerat på en bricka när vi anländer. Torkad frukt, som man normalt fyller en tallrik med tillsammans med fil eller yoghurt. Det är bara att det inte finns varken fil eller yoghurt. Alltså känns frukten dekorativ men absolut helt ”malplacerad” i relation. Lokalerna är fräscha och fungerade klanderfritt för ändamålet dag 1. Lunchen var bokad och vi hade sagt till om ”kött” som menyval båda dagarna, varför vi blir ganska förvånade över att allt som finns för dagen är en underkokt fiskbit, kokt potatis med en totalt smaklös smörsås som ”stänkts” ut på tallriken och inte ens om den hade varit god och smaksatt hade räckt till för att ge en angenäm upplevelse. En i sällskapet ber om ett alternativ och serveras efter en stund en vegetarisk lösning med en ugnsbakad fänkål MED samma smörsås som till fisken... Hon avgör omgående att det inte smakar speciellt gott varför personalen trots allt lyckas ordna fram EN biff portion, fortfarande med samma smörsås. Biffen är helt ok men lösningen och smakerna tillsammans är under all kritik! Övriga undrar då naturligtvis hur det kommer sig att våra önskemål om kött inte ordnades för samtliga!? På bordet finns inte ens bröd och smör till en lunch varför vi ber om detta speciellt. In kommer efter ett ögonblick en liten korg med en Pågens Formfranska, men varken en bit hårt bröd eller någon finess eftersom det är fisk som serveras och vi skakar i en gemensam känsla på huvudet i gruppen av lunchgäster. Med Coronavirus hängande över mänskligheten förundras vi också starkt över dagens hovmästare som välvilligt uppehåller sig mer eller mindre ”hängande” över bordet var gång han kommer och serverar eller då vi påtalar något. Även om man har manuell servering till skillnad mot dom vanliga bufféerna så känns det INTE helt ok att pratar med 50cm ifrån salladen på bordet, 100cm och stående ovan sina gäster. Manuell servering är helt ok men avstånd bör man ändå respekteras kan man tycka. En miniportion av Creme Brulée serveras oss tillsammans med en kopp kaffe som avslutning, vilket knappast kan väga upp för detta totala klavertramp. Senare på eftermiddagen serveras kaffe med bulle och storleken på dessa bullar är inte mer än vad man kan kalla ”mini”. En munsbit som kanske anstår en barnamun men knappast en vuxen människa och än mindre anstår en kursgård som tidigare haft ett riktigt gott rykte. Dagen avlöper utan fler minus. Dag 2 börjar med samma torra smörgås och dessutom ett larmsystem i anslutning till konferensdelen som konstant larmar med ett högljutt pipande... Lunchen dag 2 inträder. Visa av gårdagens lunchsituation påtalade vi redan via mail och muntlig påminnelse denna morgon om våra önskemål om kött som alternativ, varför vi får en skomakarlåda serverad. Totalt antal personer i restaurangen är 3 personer denna dagen (dagen innan 10 personer). Köttet är välstekt (troligtvis från samma biff som dagen innan) och serveras med en ”rödvinssås” och potatispuré som smakar INGENTING. Samtliga är mycket besvikna och vi pratar med dagens nya hovmästare som berättar att personalen är varslad och att styrkan av kockar är 3 och inte 12 som i vanliga fall. Det är en ”frukost kock” som lagat lunchen och tyvärr spelar varken summan eller typ av kock inte så stor roll då EN kock med en nypa kvalitetskänsla lätt hade ordnat dagens lunch MED smak av lätt och perfekt kryddning till det lilla antal gäster som nu finns för dagarna 2. Vi får dock veta att all personal är uppsagd, några permitterade (vilket är jättetrist) och att man inte kan/får köpa in den mat man behöver för dagens gäster... vilket inte heller spelar någon större roll eftersom man ändå kan ramla in och handla en bit perfekt kött på ICA Maxi i Mölnvik eller till och med ICA ute på Djurö för de gäster som ändå är där. För dagen serveras en citronpaj... som man delat på mitten till en munsbit... Vad är detta? Gårdagens mini creme brûlée, dagens halva citronpaj, minibullar till kaffet och luncher som är under all kritik. Tyvärr kan vi efter många års tidigare besökshistorik konstatera att nuvarande nivå på Djurönäset absolut INTE levererar eller förmedlar någon positiv känsla i ett enda avseende längre! Är det någongång man bör sätta kunden i ”första rummet” så är det NU om aldrig förr, eftersom det knappast kommer att finnas några gäster kvar när tiderna annars vänder. Micael Ahlgren med partner bör troligtvis tänka om litegrann om målet är att driva vidare den gamla PTK Skolan! Det kännas som om det är mycket gnäll i texten ovan, men orsaken är verkligen att det inte finns så många ”rätt” i den service, förväntan och upplevelse vi har fått som betalande kunder på en kursgård som tidigare alltid har haft ett gott rykte.

Datum för vistelsen: maj 2020
Restyp: Reste i arbetet
1  Tack misund01
MatsA427, Försäljningschef på Djurönäset Konferens & Hotell, svarade på det här omdömetSvarade 15 maj 2020

Hej
Tack för ert omdöme. Då vi redan är igång med en konversation med er via mail fortsätter vi med den för att ej få parallella spår. Men vi vill understryka att vi självfallet tar till oss saker som larmet som vi ej fick bukt med och de konkreta punkterna om förbättring av avstånd från servitör. Maten är dock något vi bitvis ej kan hålla med om och direkt kan avfärda i fråga om kött och bröd som var inköpt till den dag de serverades och som vi övriga på plats också fick serverat till lunch.
Men, hur som helst, vi vill självfallet ha nöjda gäster och fortsätter alltså kontakten via mail.

Bästa hälsningar Mats Alderbrant, Marknads- och försäljningschef.