“Långa köer!”

Flickorna Lundgren på Skäret
Rankad som nr 1 av 1 Smått och gott i Skäret
Beskrivning: Flickorna Lundgren på Skäret är en kaffestuga med anor från 1938. Alla kakor och bröd bakas i vårt eget bageri. Med åren har vi utökat med matservering. Allt från Äggakaga, Lertallrikasill och räkmackor till olika rätter som bygger på vad de lokaka odlarna har att erbjuda. Serveringen sker i vår vackra trädgård runt den lilla stugan från 1732 eller i vårt fina växthus som rymmer upp till 150 personer.
Omdömet skrevs 29 juli 2020

Vårt intryck var att det var oorganiserat. Det stod en man vid entrèn och skickade ut gästerna där det var lediga bord. Inga avstånd hölls här trots att vi fortfarande är i en pandemi. Mannen vid entrèn skickade oss vidare till något som kallades för växthuset. Där satte vi oss vid ett ledigt bord nr 143. Vi fick säga till personalen 3 gånger innan vi fick hjälp. När vi väl skulle beställa så fanns det bara mat och dryck. Vi ville endast ha kaffe och en god kaka. Mannen vid entrèn hade ju skickat oss dit. Istället skulle han ha skickat oss till kaffestugan (som tydligen var placerad vid ett annat läge i trädgården). Det gick att beställa kaffe men ingenting till. Det var ju en besvikelse. Det vi inte heller visste var att vi fick in en STOR kopparkittel (kaffekanna). Vem kan dricka så mycket kaffe på en gång? Där var mycket stockholmare som var gäster. De gick och tvättade sina händer i den fina prydnads fontänen vilket inte är passande i dessa tider. Handsprit är ju mycket bättre att ta med sig. Vi hade sett fram emot det här besöket men blev ordentligt besvikna.

Tack phiaflower
452matsf, Ägare på Flickorna Lundgren på Skäret, svarade på det här omdömetSvarade 31 juli 2020

Hej Pia Flower
Denna sommar är inte som andra ... Vi har från inte ha haft några gäster i maj och i juni till nu när 1000 tals gäster besöker oss varje dag. Dessutom är det svårt när gästerna inte väljer att hålla avstånd, det är många gånger jag får gå runt och be våra gäster visa hänsyn. Vi har både toaletter med handfat och spritflaskor på 10 platser runt i serveringen. Att gästerna vill sätta händerna i fontänen är ju deras eget val.
Vad du kanske inte blev informerad om var att kakorna väljer vid 2 försäljningsställe, var av det ena låg bredvid växthuset där ni satt däremot om du väljer att beställa smörgåsar eller varm mat så görs det enklast vid bordet och att man betalar i någon av de 5 kassorna. På flickorna serverar vi kaffe per / person och det uppskattar våra gäster. Vår ungdomar som servera lägger ner ett fantastiskt arbete och detta vår gäster, det är tråkigt att det blir fel i bland Välkommen återMats

Omdömet skrevs 28 juli 2020 från mobil enhet

Ett ställe som trots att det ligger avsides är värt att göra en sväng till. Många små vägar leder fram till ett supermysigt litet torp där det serveras kakor i världsklass med väldigt gott kaffe till.
Att det är dyrt kan man förstås tycka men ofta kostar både kvalitet och berömmelse.
Kaffet serveras i kopparpannor och är väl tilltaget. Ta en bit av deras Toscstårta och du blir nöjd.
Väldigt trevlig miljö men vädret bör vara regnfritt eftersom man gärna vill sitta ute.
Om du inte behöver äta dig mätt på kakor är det ett klart måste att besöka.
Det finns även mat om man vill ha det men det testade jag inte.

Tack 2massjodin
Omdömet skrevs 28 juli 2020 från mobil enhet

Var här med några vänner och åt lunch. Väldigt gott och omgivningen är magisk. Extremt populärt så gäller att ha lite tur för att få plats.

Tack Torarv
Omdömet skrevs 27 juli 2020 från mobil enhet

Mycket trevligt ställe och bra med parkering. Väldigt gott kaffe. Kakorna var stora och dyra. Smakade inte i nivå med priset.

Tack PatrikP63
Omdömet skrevs 27 juli 2020 från mobil enhet

Supermysigt ställe med så mycket grönska och blomsterprakt. Bakverken var fantastiskt goda och personalen väldigt trevlig och hjälpsamma. Ingen läsk serverad utan endast deras egna hemkokta saft; fläder, jordgubb och apelsin. Och kaffet serveras i kopparkanna. Men oj så dyrt.

Tack Sabina N

Resenärer som tittade på Flickorna Lundgren på Skäret tittade också på

Höganäs, Skåne län
Höganäs, Skåne län

Besökt Flickorna Lundgren på Skäret? Berätta vad du tyckte!