Spara

från 456,15 US$
från 1 200,00 US$
från 1 200,00 US$
Omdömet skrevs 20 juli 2019 från mobil enhet

Säga vad man vill om Disney men underhållning kan dom. Vi la en heldag på Magic Kingdom vilket man klarar sig bra på. Vi var på plats klockan 08.00 vilket nästan är ett måste innan set blir galet med folk. Stanna till fyrverkerierna, detta får inte missas. Priserna är såklart höga i parken på mat och dryck. Men är man i Orlando så är detta ett måste. Vi var där med våran son som är 2.5 år och det fanns mycket för honom att göra. Tips är att ladda ner deras app då får man tillgång till foton och kötider mm.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack ChristianDee
Omdömet skrevs 29 juni 2019

Vi besökte Magic Kingdom och hade fastpass på tre attraktioner. Vi bokade 30 dagar i förväg (bor man på något av deras resort får man boka 60 dagar i förväg). Vi var där sista dagen under lågsäsongen och det märktes. Väldigt lugnt i parken och inte långa köer någonstans. Seven Dwarfs Mine Train som folk varnat för brukar ha långa köer tog oss totalt under 25 minuter inkl kö att få avklarat. Så, kan man så är det att föredra att åka dit på lågsäsongen och vara där när parken öppnar. Tåg/båt börjar köra ca 1 timma före öppning så var där i god tid och stå redo vid grindarna.

Tips: Ta båten till Magic Kingdom. Tåget stannar på alla parker medans båten går raka vägen till Magic Kingdom. Den tar runt 600 passagerare.

Tips: Inför paraden, placera er tidigt för bästa plats. Stå på vänster sida sett från entrén mot slottet. Då får ni solen i ryggen och ser paraden allra bäst.

Tips: Ta med egen mat/dryck, Vatten kan man fylla på inne i parken utan kostnad men smakar sådär. Vi valde att köpa extra vatten under dagen i parken.

Mat/dryck och prylar är dyrt i parken, men inte oväntat.

Datum för upplevelsen: juni 2019
Tack Qraze
Omdömet skrevs 21 januari 2019

Det är verkligen magiskt, framför allt detta "Disney-torn". Skulle kunna åka dit enbart för detta:-) Upplevelsen i stort är absolut bra, men det finns några minus och det är priset samt enorma köer. Vi hade tyvärr ingen koll på detta med Fast pass, så vårt tips är att boka era attraktioner så fort ni kommer in, eller om det möjligen går att göra innan besöket via Disney appen. Vi köade alldelses för länge och hann tyvärr inte med så många attraktioner. Men det vi hann med är vi lyriska över. Detsamma gäller restaurangerna, dessa måsta också bokas i förväg via appen. Men parken i sig är definitivt värt ett besök, minst 1 dag. Och kan man ska man inte besöka parken mellan jul och nyår iallafall.

Datum för upplevelsen: december 2018
Tack Inka70
Omdömet skrevs 13 januari 2019 från mobil enhet

Magic Kingdom var en magisk upplevelse. Alla attraktioner och helhetsupplevelsen var på toppnivå. Varierande attraktioner som passar alla åldrar. Även vår tonåring kunde hitta åkattraktioner och tyckte det var roligt trots att parken allra främst tilltalar de yngre barnen bäst. Räkna med minst en dag. Missa inte den stora Disney paraden. Och stanna kvar till stängningsdags då allt avslutas med ett fantastiskt fyrverkeri som aldrig tar slut. Det pampiga avslutet måste kosta en förmögenhet och är säkert en bidragande orsak till den skyhöga entrékostnaden, 5000kr för två vuxna och två barn för en dag! Hade hellre sett ett mindre fyrverkeri och betalat mindre i entré eller låtit pengarna gå till något vettigare än ett 30 min skådespel där pengarna bokstavligen försvinner upp i rök.
3 Tips:
1. Satsa på fast pass och få företräde så slipper ni stå i timslånga köer. 3 st fast pass-attraktioner ingår i priset men man kan köpa till fler.
2. Använd Disney-appen, hur smidigt som helst.
3. Boka bord till lunch och middag. Områdets restauranger blir väldigt snabbt fullbokade.

Datum för upplevelsen: januari 2019
Tack KatarinaM191
Omdömet skrevs 3 januari 2019 från mobil enhet

Fin park med massor av upplevelser. Fyrverkerierna på kvällen får man absolut inte missa. Före man besöker parken bör man se över vilka tre attraktioner man helst vill till, utan fast pass är det långa köer. Vi köade till en attraktion i 2,5 timmar, när vi började köa visades kötiden 95 minuter men det blev betydligt mer.

Datum för upplevelsen: januari 2019
Tack fruglan