Omdömet skrevs 4 juli 2017

Ett legendariskt hotell på ikoniska Miami Beach. Fantastiskt poolområde, fenomenal strand och ljuvlig utsikt om har boende högt upp. Här har kungligheter och världsstjärnor bott. Här har storfilmer spelats in.

Tips för att välja rum: Bo högt upp, med havsutsikt
  • Bodde här: juni 2017, reste med familjen
Tack Tommy J
Omdömet skrevs 3 juli 2017 från mobil enhet

Jag är här för 3dje gången,för det är så härligt häng. Vi tycker att detta hotell har allt,god mat,schysst pool bra rum. Men är man ljud och party allergiker ska man inte bo här. Fredag-söndag är det poolParty med härliga människor och bra musik från kl 12 på dan. Det är alltid trevlig personal som hjälper till vid poolen. Vi kommer tillbaka,ska bara spara lite först;)

Bodde här: juli 2017, reste med familjen
Tack Carolina W
Omdömet skrevs 24 januari 2017

Det bästa med hotellet är pool-området (inkl. poolen) och sköna sängar på rummet, men du måste vara tidigt uppe och lägga dig i en solstol om du ska få bra platser. Eller så bokar du upp och betalar för lite sköna runda solbäddar innan om du känner att det är värt det.
Vi hade bokat ett bättre/ dyrare rum med balkong ut mot havet, vid incheckningen skojade jag med personalen och sa att vi får väl ett fint rum nu? Då vi kom upp på rummet (Versailles Tower) blev vi chockade hela familjen (4 pers.) Badrummet var så litet så bara en person fick plats åt gången, en annan kunde inte ens komma in och hämta något för då fick man hela badrumsdörren i sig. Balkongen var den mest otrevliga balkong vi upplevt på alla våra resor. Det väsnades något enormt från fläktsystem precis under och vi sa vi kommer aldrig sitta där ens en gång. Vi gick ner på en gång och sa att vi inte tänkte acceptera detta rum. De hade inga andra lediga rum, vilket vi inte trodde på. Vi var tvungna att bo i det där rummet. Vattnet i tvättstället i badrummet rann inte ner över huvudtaget, det smutsiga vattnet låg kvar.
Nästa dag var vi på ganska dåligt humör, med tanke på vad man får för pengarna, gick ner igen och pratade med personalen. Först ville de ju naturligtvis få oss att uppgradera till en svit (sviten hade en säng och vi var 4 pers.) och när inte den försäljningstaktiken gick hem så kunde dom helt plötsligt trolla och vi fick byta rum till Chateau Tower. Balkongen var lite bättre, badrummet var en aningen större så nu kunde en annan person åtminstone komma in. Det tog oss fram till klockan 12 på dagen att stå och tjafsa om rummet och att byta rum. Kändes ledsamt att lägga den tiden av vår semester och dyrbara tid.
Hotellet blev en besvikelse pga detta. Vet faktiskt inte om jag skulle kunna tänka mig att bo här igen, det skulle vara för den stora sköna poolen då. Inte många hotell på Miami Beach som har så stor och skön pool. Det är ju ett stort hotell så tyvärr är det ju mycket stora konferenser här också.
Parkering finns till betydligt bättre pris, precis bredvid Eden Roc Hotel, om du vill parkera själv.

Tips för att välja rum: Chateau Tower eller Sorrento Tower
  • Bodde här: januari 2017, reste med familjen
Tack LenaMK
Omdömet skrevs 3 januari 2017 från mobil enhet

Bra
-Restaurang Hakkasan som hade fantastiskt god mat och trevlig personal.
-God pasta i restaurangen vid poolen testa den! Personalen i den restaurangen var trevliga bla Mario.
-God frukostbuffé men jag hade gärna sett större urval av ost och grönsaker. Trevlig personal särskilt en tjej som hette Melih (?)
-Rum med havsutsikt fina

Dåligt
-Läget ej så bra välj mkt hellre south beach
-Kallt överallt på hotellet galet med AC
-Ingen duschslang eller tofflor i badrum, ingen complimentary vatten ens. Kostar 10 dollar per flaska i rummet
-Wi-fi bland sämsta jag varit med om
-Du får betala för att köpa adapter. Normalt erbjuds detta av 5 stjärniga hotell
-Damm bakom sängborden
-15-20 min kö för frukostbuffé (!!!)
-Ingen ljudisolering i rummen vi väcktes kl 7 på morgonen varje dag av sällskapet bredvid och skrikande barn.
-Inga platser vid pool och strand och personal föreslog att vi kunde ligga på handduk på sanden och när vi påpekade hur dålig service det är fick vi till svar att: nej det är det inte vi har helt enkelt inte tillräckligt med solstolar. Personalen på stranden var inte trevliga och bör ej jobba inom service
-Band man ska använda runt handleden
-Beställning på stranden tog ca 40 min för en vatten och jordgubbsdryck

Bodde här: december 2016, reste som ett par
Tack samsonite_2110
Omdömet skrevs 2 november 2016

Väldigt stort hotell med alla faciliteter du kan tänka dig. Besöktes i februari 2009 och de första rummet vi fick gillade vi inte alls då det var så långt ned på byggnaden. Fick då ett rum flera våningar upp med utmärkt utsikt som var jättefint. Gratisgymmet de hade var såklart inte alls lika fint som "betalgymmet" men hade allt du kunde tänka dig. Maten var god på alla restauranger. Enormt poolområde med väldigt dyra drinkar. Hog klass på allt men vi tyckte båda att det var överskattat.

Tips för att välja rum: Välj ett rum högt upp
  • Bodde här: februari 2016, reste som ett par
Tack Ina L