“Trevligt hotell och bra läge”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 12 sidor till!
Pestana Miami South Beach
Rankad som nummer 27 av 212 hotell i Miami Beach
Omdömet skrevs januari 10 2016

Trevligt hotell med trevlig personal.Har även en bra och prisvärd frukostbuffé. Bra läge på hotellet, men ändå tyst på natten. Mysigt poolområde med närhet till bar och hotellets restaurang, trevligt med gratis badlakan som man även kan ta med till beachen.
Tack till personalen för uppvaktningen på min födelsedag med både bubbel och tårta
Rekommenderar den italienska restaurangen som ligger till höger när man kommer ut från hotellet, finns ej med på TripAdvisor.

Bodde här: December 2015, reste med familjen
2  Tack Ingemar K
Nicole D, Manager på Pestana Miami South Beach, svarade på det här omdömetSvarade januari 11 2016

Dear Mr/Ms. Ingemar K ,

Thanks for choosing hotel Pestana for your visit to Miami. We are pleased to hear you enjoyed our affordable breakfast buffet , pool , nice personal and great location. Our hotel is indeed perfectly located as we are just a three minute walk to the beach , Lincoln pedestrian walk and many of the other famous attraction Miami Beach has to offer , yet far enough for peace and quiet . I assume you are referring to Sylvano's Italian restaurant which is just a block away from our hotel , indeed you will always find great food and friendly staff. None the less the entire Pestana team are delighted to hear you enjoyed the bubbly and cake for your birthday. We thank you for your kind words and look forward to welcoming you back to Pestana South Beach or our newest location in New York which will be opening soon.

Best Regards,
Nicole Desir

Detta omdöme har översatts från engelska. Visa original
Omdömet skrevs augusti 21 2015

Mycket trevligt hotell. Vänlig personal. Mycket bra och komfortabla sängar, en bra städning. Bara några kvarter från allt och fortfarande i ett lugnt område. Trevlig och ett behagligt poolområde. Och en mycket bra och stor frukostbuffé. Kommer starkt rekommenderat detta hotell

Tack Tony E
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den engelska på www.tripadvisor.se. Visa original
Alvaro P, Guest Relations Manager på Pestana Miami South Beach, svarade på det här omdömetSvarade augusti 25 2015

Dear Tony E,

Thank you for your review. Our hotel, as you mentioned, is very nice with friendly staff ready to provide five-star services to every guest. The beds in our hotel will feel like you’re sleeping in heaven. Our location is also one of our biggest assets only a few minutes from the beach and Lincoln Road. Should your travel bring you back to Miami Beach, please do not hesitate to contact us. We look forward welcoming you back to Pestana South Beach or Pestana NYC.

Best Regards,
Alvaro Padilla
Manager On Duty

Omdömet skrevs mars 30 2015 från mobil enhet

Vi bodde 3 nätter med 3 barn i ett fint hörrum. Härlig pool och skönt att komma tillbaka till en mysig liten oas efter en dag i Miami beach. Mycket trevlig personal. särskilt Jessica i baren som kunde sina drinkar.

Vi ångrar att vi inte tog frukost erbjudandet vid ankomst. Om man vill ha frukost i Miamia Breach kostar det ganska mycket för väldigt lite. Bättre då att ta hotellets - fint urval av lite av varje.

Bodde här: Mars 2015
1  Tack Carolina D
Alvaro P, Guest Relations Manager på Pestana Miami South Beach, svarade på det här omdömetSvarade mars 31 2015

Kära Carolina,

Tack så mycket för denna glödande översyn . Vi är så glada att du och din familj hade en trevlig vistelse hos oss . Vi behöver verkligen en härlig pool med stor personal särskilt Jessica i baren . Dessutom är vår frukostbuffé en av de bästa i stan för endast $ 12,00 per person vid incheckningen. Vi ser mycket fram emot att välkomna dig tillbaka till Miami Beach .

Hälsningar ,
Alvaro Padilla
Manager på tullen

Omdömet skrevs november 30 2014

Hotellet har fin atmosfär, art deco design med tema sjöjungfrun och strandliv. Tyvärr levereras inte " houskeeping" motsvarande stjärnnivån. Städerskan kom in och gjorde sina sysslor oavsett att vi befann oss i rummet. Handdukar byttes inte enl önskemål och de fyllde inte på med det som tagit slut. Städningen och bäddningen gjordes hafsigt.
Allt annat på hotellet var mycket bra, bemötandet i receptionen var både proffsigt, trevligt och kunnigt. Frukostbuffen ,( not included,) är väl värd att testa om man inte önskar gå ut på stan och leta frukostställe. Lite extra intressant, kanske, att de låter duvorna komma in i bistron och äta smulor medan vi frukosterar! Trevlig personal även i café-bistro. Internationella gäster på hotellet.
Hotellet ligger på gångavstånd från strand, nöjesliv. , art deco district mm
En liten varning för att alla rums aircondition anläggningar är konstruerade så att ljuden fortplantar sig i hela huset - de sitter fast i husstommen ochdet vibrerar högljutt hela tiden , dygnet runt, oavsett om man har sin AC anläggning på - man blir van efter något dygn.
Kort sagt bra hotell förutom " houskeepingstandard"

Bodde här: November 2014, reste som ett par
Tack Marianne C
Omdömet skrevs mars 8 2014 från mobil enhet

Bodde tre nätter med familjen på detta trevliga hotell. Bra och prisvärd frukost och varm och fräsch pool. Sköna sängar. Gångavstånd till det man behöver i South Beach, det vill säga Ocean Drive, Lincoln Road och den härliga stranden! Hit återvänder vi gärna.

Bodde här: Februari 2014
1  Tack Raukers
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Miami Beachhotell
Shore Club South Beach Hotel
Nr 56 av 212 i Miami Beach
3 478 omdömen
Visa priser

Besökt Pestana Miami South Beach? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Pestana Miami South Beach

Adress: 1817 James Avenue, Miami Beach, FL 33139 (Tidigare Pestana Miami South Beach Art Deco Boutique Hotel)
Region: USA > Florida > Miami Beach > City Center
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Drycker att välja på Affärscenter med tillgång till internet Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 27 av 212 hotell i Miami Beach
Prisklass: 1 226 kr - 3 549 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3,5-stjärnigt — Pestana Miami South Beach 3.5*
Antal rum: 98
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Ebookers, Hotels.com, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Pestana Miami South Beach. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?