Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 21 augusti 2015

Mycket trevligt hotell. Vänlig personal. Mycket bra och komfortabla sängar, en bra städning. Bara några kvarter från allt och fortfarande i ett lugnt område. Trevlig och ett behagligt poolområde. Och en mycket bra och stor frukostbuffé. Kommer starkt rekommenderat detta hotell

Tack Tony E
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.se. Visa original
Alvaro P, Guest Relations Manager på Pestana Miami South Beach, svarade på det här omdömetSvarade 25 augusti 2015

Dear Tony E,

Thank you for your review. Our hotel, as you mentioned, is very nice with friendly staff ready to provide five-star services to every guest. The beds in our hotel will feel like you’re sleeping in heaven. Our location is also one of our biggest assets only a few minutes from the beach and Lincoln Road. Should your travel bring you back to Miami Beach, please do not hesitate to contact us. We look forward welcoming you back to Pestana South Beach or Pestana NYC.

Best Regards,
Alvaro Padilla
Manager On Duty

Omdömet skrevs 30 mars 2015 från mobil enhet

Vi bodde 3 nätter med 3 barn i ett fint hörrum. Härlig pool och skönt att komma tillbaka till en mysig liten oas efter en dag i Miami beach. Mycket trevlig personal. särskilt Jessica i baren som kunde sina drinkar.

Vi ångrar att vi inte tog frukost erbjudandet vid ankomst. Om man vill ha frukost i Miamia Breach kostar det ganska mycket för väldigt lite. Bättre då att ta hotellets - fint urval av lite av varje.

Bodde här: mars 2015
1  Tack Carolina D
Alvaro P, Guest Relations Manager på Pestana Miami South Beach, svarade på det här omdömetSvarade 31 mars 2015

Kära Carolina,

Tack så mycket för denna glödande översyn . Vi är så glada att du och din familj hade en trevlig vistelse hos oss . Vi behöver verkligen en härlig pool med stor personal särskilt Jessica i baren . Dessutom är vår frukostbuffé en av de bästa i stan för endast $ 12,00 per person vid incheckningen. Vi ser mycket fram emot att välkomna dig tillbaka till Miami Beach .

Hälsningar ,
Alvaro Padilla
Manager på tullen

Omdömet skrevs 30 november 2014

Hotellet har fin atmosfär, art deco design med tema sjöjungfrun och strandliv. Tyvärr levereras inte " houskeeping" motsvarande stjärnnivån. Städerskan kom in och gjorde sina sysslor oavsett att vi befann oss i rummet. Handdukar byttes inte enl önskemål och de fyllde inte på med det som tagit slut. Städningen och bäddningen gjordes hafsigt.
Allt annat på hotellet var mycket bra, bemötandet i receptionen var både proffsigt, trevligt och kunnigt. Frukostbuffen ,( not included,) är väl värd att testa om man inte önskar gå ut på stan och leta frukostställe. Lite extra intressant, kanske, att de låter duvorna komma in i bistron och äta smulor medan vi frukosterar! Trevlig personal även i café-bistro. Internationella gäster på hotellet.
Hotellet ligger på gångavstånd från strand, nöjesliv. , art deco district mm
En liten varning för att alla rums aircondition anläggningar är konstruerade så att ljuden fortplantar sig i hela huset - de sitter fast i husstommen ochdet vibrerar högljutt hela tiden , dygnet runt, oavsett om man har sin AC anläggning på - man blir van efter något dygn.
Kort sagt bra hotell förutom " houskeepingstandard"

Bodde här: november 2014, reste som ett par
Tack Marianne C
Omdömet skrevs 8 mars 2014 från mobil enhet

Bodde tre nätter med familjen på detta trevliga hotell. Bra och prisvärd frukost och varm och fräsch pool. Sköna sängar. Gångavstånd till det man behöver i South Beach, det vill säga Ocean Drive, Lincoln Road och den härliga stranden! Hit återvänder vi gärna.

Bodde här: februari 2014
1  Tack Raukers
Omdömet skrevs 13 januari 2014

Vi bodde på Pestana vid två olika tillfällen under vår resa. Hotellet ligger i ett trevligt område nära stranden. Poolen och frukostmatsalen är toppen och personalen är trevlig och serviceminded. Rummen är rymliga men tyvärr är städningen under all kritik.

Vid vår första incheckning fick vi nyckeln till ett ostädat/ obäddat rum. Efter påpekande fick vi snabbt ett nytt rum. Trots att det nya rummet vi fick var städat så var det inte speciellt rent. Det saknades även tvål och handdukar i badrummet men även det åtgärdades kvickt då vi bad om det.

Vid vår andra vistelse fick vi ett rum i huvudbyggnaden och där var städningen ännu sämre. Golv och badrum var riktigt dåligt städade och det fanns hårrester i duschen, kladd på spegeln/ i handfatet. Det fanns också myror och en annan sorts små svarta insekter som kröp omkring på golvet och i sängen (!). Eftersom vi var trötta efter en lång resa orkade vi inte påpeka att städningen var så dålig. Vi tänkte att rummet ändå skulle städas dagen efter och att det då skulle bli rent. Nästföljande dag spenderade vi på stranden och kom tillbaka till rummet först på eftermiddagen, då var det fortfarande inte städat. Vi fann städerskan i badrummet i färd med att vika handdukar i snigelfart. Efter en lång väntan ville vi till slut använda rummet och därför blev det ingen genomförd städning den dagen heller.

Pestana behöver se över sina städrutiner. Jag har förståelse att man som hotellgäst kan ha otur någon enstaka gång och få ett rum som är dåligt städat, men när det sker vi två olika incheckningar samt att det är dålig städning under hela vistelsen då har hotellet problem. Det är verkligen synd för Pestana är ett trevligt ställe och skulle få ett mycket högre betyg om det inte vore för städningen.

• Bodde här: januari 2014, reste som ett par
Tack Jenny A