Omdömet skrevs 9 augusti 2017

Ett fantastiskt boende i en mycket härlig miljö.
Vi fick ett hus med kök och vardagsrum i nedre plan och 2 sovrum med varsin toalett på övre plan. Köket är mycket välutrustat och det finns helt klart möjlighet att laga all mat hemma om man känner för det. Inte långt från hotellet ligger t ex Publix där det går att handla mat och dryck. Spenderade många timmar på verandan till huset, otroligt fridfullt och lugnt. Kan varmt rekommendera detta boende för alla. Vår miss var att vi bara bodde 3 nätter, skulle gärna varit där längre.

• Bodde här: juli 2017, reste med familjen
Tack Anders U
71jholmes, Front Office Manager på Tranquility Bay Beach House Resort, svarade på det här omdömetSvarade 11 augusti 2017

Greetings,

Thank you for letting us know about your recent visit to Tranquility Bay. We are delighted to hear how much you enjoyed your time at the resort and relaxing on your veranda patio. We wish you safe travels and look forward to seeing you again and maybe for a little longer!

Thank you,
Tranquility Bay Management

Omdömet skrevs 26 juli 2016 från mobil enhet

Detta hotell ligger bra till i Marathon. Vi valde att inte bo i Key West utan istället utgå från marathon och göra dagsutflykter ist.
Hotellet är väldigt vackert! Konstgjort såklart men ligger otroligt bra och sanden är fin! Vi har små barn så stranden var bra men eftersom man inte kan simma ut något nämnvärt så blir stället lite begränsat. Stora fina pooler, en mängd leguaner vid poolområdet men inget som stör!
Stora generösa mysiga rum.
Hotellet ligger precis granne med Turtle Hospital vilket är värt ett besök. Affär finns i närheten även några bättre restauranger inom kort bilavstånd.
Beachbaren är trevlig men lite dyr. Jag kan dock rekommendera detta hotell i Marathon.

Bodde här: maj 2016, reste med familjen
Tack Gelan79
Omdömet skrevs 14 mars 2016 från mobil enhet

Riktigt bra boende .. Rent och snyggt .
Vi bokade lägenhet med 2 rum på övervåningen samt kök och vardagsrum på markplan .. Trevliga altan samt balkong från sovrum 1 .
Lite tråkigt var att den var klassad för 4 personer men det visade sig att 2 sängar var mera barnsängar samt knarrande och knakande och hårda ( vi var 4 vuxna = 2 sov illa )Stranden är inte mycket till strand i mina ögon .. Mer något för små barn att doppa fötter i .
Baren vid stranden skulle vinna på lite lägre priser samt personal som ler lite .
4 nätter kostar ca 20 000 svenska kronor efter alla avgifter , tax mm lite synd när bookings sade ca 15 000 och så tillkommer dessa avgifter .
Men som sagt rent och snyggt .. Vill man betala dessa pengar bör man kolla runt lite då utbudet är stort i dessa klasser .

Bodde här: mars 2016, reste med vänner
Tack Mangelarsson
Omdömet skrevs 21 januari 2016 från mobil enhet

Ett underbart paradis med egna villor nära vid stranden. Vi hade 3 sovrum, allrum kombinerat med kök. Tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin, spis, stor kyl samt frys. Flera balkonger/altaner med sittgrupp. Vi hade trädäcks golv från altanen ut till havet runt den lilla bukten med en sittgrupp under tack alldeles vid vattnet. Minigolf, 2 pooler varav en var uppvärmd. Magiskt vackert och lyxigt. Skulle gärna ge mer stjärnor om det fanns.

Bodde här: januari 2016, reste med familjen
Tack Ragnhild251114
Omdömet skrevs 21 januari 2016

Själva hotellet är egentligen väldigt fint, härlig arketktur, stora rum, vacker trädgård och härligt poolområde. Tyvärr var servicen dålig, ingen hjälp med att bära väskor, ingen service vid poolen, ingen möjlighet att äta frukost. För den summan man betalar per natt så är det inte okej. poolområdet är jättefint, men vid stranden badade ingen då det var så mycket sjögräs där att det var omöjligt. På andra hotell lyttar man då undan sjögräset, men det gjordes inte när vi bodde där.

• Bodde här: januari 2016, reste med familjen
Tack Britta74