Omdömet skrevs 23 oktober 2016

Familjehotell direkt på stranden. Mycket vänlig och trevlig personal och rymliga rum, men läget direkt på stranden slår allt. Trevlig restaurang precis bredvid med bra mat och liveband, drink ingick som välkomstpresent. Charmigt!

Tips för att välja rum: Vanliga rum har havsutiskt, vår svit hade det inte - men hade fullt utrustat kök i gengäld
  • Bodde här: oktober 2016, reste som ett par
Tack saltis99
Omdömet skrevs 4 maj 2015 från mobil enhet

Fint hotell med underbar utsikt över havet. Bra pool- och strandområde med gratis solstolar och handdukar. Bra bar bredvid hotellet med trevlig personal. Fina rum med bra dusch och stora sängar.

Minus att jacuzzin var trasig.

En mycket trevlig hotellupplevelse och jag rekommenderar det :-)

Bodde här: maj 2015, reste med vänner
Tack Livsnjutaren_89
Omdömet skrevs 22 juni 2014

Vi bilade längst med USAs östkust under tre veckor och bodde sammanlagt på på 9 olika hotell. Det här var solklart bäst. Vi funderade länge på att bo i Key West men hotellen där är väldigt dyra så efter att ha läst omdömen om Glunz på Trip Advisor bestämde vi oss för att ge det en chans. För oss, som par, var det det som att komma till himelriket. Vi hade en suite med kök/vardagsrum och ett sovrum. Härligt att kunna göra sin egen frukost och sen ställa in disken i diskmaskin.
Ljuvlig utsikt. All inredning kändes noga utvald och inte lämnat åt slumpen. Det märks att ägarna själva bryr sig om sitt hotell.

• Bodde här: maj 2014, reste som ett par
Tack Johanna E
Chrysse L, General Manager på Glunz Ocean Beach Hotel & Resort, svarade på det här omdömetSvarade 23 juni 2014

Thank you so much for such a wonderful review. We appreciate that we were your choice in the Florida Keys and we look forward to seeing you on another trip.

Omdömet skrevs 28 maj 2014

Fick en lägenhet på nederplan, med uteplats mot stranden. Otroligt lugnt, fint och stilla. Varm pool, mysig restaurang bredvid. Här ville vi stanna!
Aktiviteter för barn kanske inte var jättemånga, men det fanns ju pool, vilket räcker :-) Möjlighet att fiska på bryggan bredvid.

Tips för att välja rum: Försök och få på nederplan med strandläge, underbart!
  • Bodde här: februari 2014, reste med familjen
Tack Jessica944
Chrysse L, General Manager på Glunz Ocean Beach Hotel & Resort, svarade på det här omdömetSvarade 15 juni 2014

Thank you for visiting us all the way from Sweden! We appreciate your business!

Omdömet skrevs 9 november 2013

Nyrenoverat hotell direkt på stranden med mycket trevlig personal! Väl genomtänkt planering av rum (ganska litet, men sviter finns) med tillgång till allt från luftkomditionering,hårtork och kylskåp till tv, strykjärn och badrock. Fräscha solsängar och välskött pool. Gymmet med tv, vatten och luftkonditionering uppskattades av friidrottande ungdomar!
Trevligt bostadsområde med kanaler och gångavstånd till minst 3 restauranger, varav en precis bredvid hotellet.
Läget ger möjlighet att göra dagsutflykter till Key West, Everglades, Miami och båtturer ut till reven för snorkling.
Vi kommer att åka tillbaka!!

• Bodde här: november 2013, reste med familjen
Tack johfor