Omdömet skrevs 22 november 2015

Bra boende i svit med stor balkong mot havet. Balkongen är utrustad med permanent myggnät som kanske behöv för annan period en den vi valt. Bra säng i sovrum. Bekvämt och välutrustat badrum. Köksdel med mikro, diskmaskin och mindre kaffebryggare. Extrasängen i andra rummet störs lite av svitens luftkonditioneringsaggregat, som är placerad i ett oisolerat utrymme i anslutning till köksdelen. Fantasin vad gäller färgval på fasad och trapphus (grå) är inte den högsta vilket ger hotellet ett lite tråkigt intryck som inte riktigt stämmer överens med läget och boendet i övrigt. Trevlig personal i reception och restaurang. Bra parkeringsmöjligheter och promenadavstånd till ortens "centrala del" vid piren. Fin strand.

Bodde här: november 2015
1  Tack 36matsh
SunStream M, General Manager på DiamondHead Beach Resort, svarade på det här omdömetSvarade 2 december 2015

Dear Mats H,

Thank you for taking the time to review your recent stay at DiamondHead. We’re so glad you enjoyed your stay from our fully appointed accommodations to our friendly staff. We appreciate your feedback and hope you come see us again soon!

Neil Hopgood – General Manager

Omdömet skrevs 15 augusti 2015

Mycket bra läge på den fina beachen. Rummet vi bodde fungerade bra för egen hushåll. Det finns restaurang för både middag och frukost, men det blir betydligt billigare att äta mat utanför hotellet.
Mycket bra och trevlig personal. Rummen stora och bekväma med fin balkong. Bra parkeringsmöjligheter. Pool och bar samt läget på beachen gör detta ställe till ett riktigt bra hotell!

Tips för att välja rum: Högt upp och havsutsikt.
  • Bodde här: juli 2015, reste som ett par
1  Tack CMHVallentuna
SunStream M, General Manager på DiamondHead Beach Resort, svarade på det här omdömetSvarade 20 augusti 2015

Dear CMHVallentuna,

Thank you for staying with us at DiamondHead and reaching out to us. We’re happy to hear you enjoyed our beautiful beachfront location and friendly staff. It’s also great that you were able to frequent Cabanas Beach Bar & Grille during your stay. We appreciate your feedback and hope you return soon.

Neil Hopgood - General Manager

Omdömet skrevs 12 april 2015 från mobil enhet

Mitt på stranden ligger detta hotell. Vi bodde här 5 nätter på plan 12 rum i rum 1209 och fick en härlig utsikt speciellt solnedgången. Balkongerna har ett sorts nät troligtvis ett skydd mot sand, insekter samt säkerhet. Stör inte utsikten men lite i vägen vid fotografering. Rummen är ok inte det lyxigaste men helt ok och de fyller sin funktion. Mycket trevlig glad och serviceminded personal. De hjälper dig med allt du behöver. God mat i restaurangerna. Goda parkeringsmöjligheter!

Bodde här: april 2015
1  Tack Kent P
Omdömet skrevs 11 januari 2015

Tillbringade jul- och nyårshelgen 2014 i Florida på DHBR. Hotellet är beläget ca 30m från stranden. Byggnaden är förmodligen byggd under 70-talet. Sannolikt renoverad för några år sedan. Således i bra skick. Personalen är mycket trevlig, vänlig och tillmötesgående. Vid incheckning fick vi en mapp med information om alla aktiviteter som hotellet tillhandahåller, diverse användbara vouchers för frukost, drinkar, middagar mm. Parkeringsbevis får man från receptionen (ingår i ett poolpaket á 15USD/dag med fria handdukar till poolen eller havet, tillgång till fitnesscenter). Vår vistelse var mycket bra. Vårt rum hade morgon- och förmiddagssol mer utsikt mot stranden. Kyl, microugn och porslin till 4 personer, safety box, WiFi. Man kan laga frukost på rummet med lite fantasi. Med bil tar man sig lätt till olika begivenheter.
Sammantaget kan vi varmt rekommendera detta hotell om man planerar en vistelse på Fort Myers Beach, Florida.

Tips för att välja rum: Be om ett rum högt upp. Vi bodde på 9:e våningen av 12. Fin utsikt. Inte så mycket ljud från baren vid poolen.
  • Bodde här: december 2014, reste med vänner
Tack John P
Omdömet skrevs 9 juni 2014 från mobil enhet

Jättefint hotel på stranden. Vårt rum (Vi bokade det enklaste) hade sovrum och vardagsrum med köksdel. Köket var fullständigt så det hade lätt gått att laga mat där för en familj. Vi hade en stor balkong med både matplats, solstolar och havsutsikt. Till skillnad från många av resorterna i fort myers beach har den här gångavstånd till flera restauranger. Rekommenderas!

Bodde här: juni 2014, reste som ett par
Tack K_Uppsala
SunStream-Management, General Manager på DiamondHead Beach Resort, svarade på det här omdömetSvarade 10 juni 2014

Dear K_Uppsala,
Thank you very much for staying with us at DiamondHead Beach Resort & Spa. I'm very pleased to hear you enjoyed your stay and found your room to be comfortable and well equipped. I'm also happy to hear you enjoyed our central location on Fort Myers Beach. Thank you again and we do hope to see you back in the future.

Neil Hopgood - General Manager