Omdömet skrevs 9 juli 2018 från mobil enhet

Som ovan. Helt klart det bästa hotell vi bott på i kombination läge, service, känsla, integritet, personlighet och.. ja Allt. Finns lyxigare, men inte med ovanstående kombination.
Vi kommer tillbaks så snart vi bara kan. Vi älskade stranden, personalen, Hotellägenheten, restaurangerna, personligheten mm. Alla var trevliga. fotbolls VM pågick under vår vistelse och vi fick tillgång till tv skärmarna i Barens restaurang innan de ens öppnat. Helt fantastiskt. Personalen var engagerade i matchen också. Vi älskar detta hotell, och så snart vi har sparat till nästa semester ska vi återvända. Vi älskade allt här!! Stranden, poolen, hotellet, servicen, personalen, läget...

Stort tack till hotellet för en fantastisk semester!!

Bodde här: juni 2018, reste med familjen
1  Tack JimA1671
Omdömet skrevs 26 juni 2018 från mobil enhet

Nedslitna rum och allmänna utrymmen.
Obekväm bäddsoffa för barnen.
Tillkommer en ”resort fee” på 35$ plus skatt per natt som man inte blir informerad om när man checkar in om man använder tredjeparts bokningssystem.
Positivt med strandaccess och fria stolar och paraplyer samt lån av kajak och paddleboards. Bekväm nyckelarmbandssytem. Mycket bra frukost men om den inte är inkluderad i rummet så kostar 35$ per person.

Bodde här: juni 2018, reste med familjen
Tack Hilkka N
Omdömet skrevs 13 oktober 2016 från mobil enhet

Jag skojar inte, allt var perfekt! När kan jag åka tillbaka!? Detta hotell gjorde besöket i Fort Meyers till den underbara upplevelsen det var. De har tvättmaskin på rummet och du köpet tvättmedel för 1 dollar förpackningen i shopen.

Bodde här: oktober 2016, reste som ett par
1  Tack FrkNilsson
SeniorPSR, Public Relations Manager på Pink Shell Beach Resort & Marina, svarade på det här omdömetSvarade 22 februari 2017

It was wonderful to read how you described your visit as the perfect stay. From everyone here at the Pink Shell, we would like to say, “It was our pleasure to serve you!” Thank you for recommending our resort to future visitors and we hope to see you return very soon.

Kindest regards,

Maredith Rizzo
Public Relations Manager

Omdömet skrevs 30 juni 2016 från mobil enhet

Stannade här i fyra nätter efter en vecka i Orlando med familjen. Ett bekymmersfritt liv runt poolen och på den kritvita stranden.
Frukosten var bra och passade vår familj utmärkt. Priset var vad motsvarande frukost kostar ute på "stan".
Funktionen med nyckelarmbanden som nyckel och betalningsmedel var bra och underlättade livet på stranden.
Restaurangen vid poolen hade bra mat.

Bästa hotellet på stranden. Rekommenderas

Bodde här: juni 2016, reste med familjen
Tack mikben03
Omdömet skrevs 1 maj 2016

Vi bodde en knapp vecka på Pink Shell Beach i slutet av april, en vädermässigt underbar vecka med lagom sol och värme. Det var också en lugn vecka med ganska låg beläggning, så det var ingen trängsel varken vid frukost, vid poolerna eller på stranden. Hotellets läge är perfekt på ön, längst ut mot Bowditch Point Park. Det gör att det är väldigt lugnt. Det är dock promenadavstånd in till "centrum" där affärer och restauranger finns. Eller också tar man trolleyn som går väldigt ofta.

Hotellet består av flera olika byggnader och vi bodde i Sanibel View, ett stort rum med en köksdel med fullständig köksutrustning, ett bra badrum och en stor och mycket fin balkong med vilstol och gungstol. Balkongen hade en fantastisk utsikt över havet (Mexikanska golfen) med eftermiddags- och kvällssol. Under våra dagar på hotellet fick vi dessutom från balkongen bevittna två bröllop! Luftkonditioneringen fungerade perfekt. Även städningen fungerade bra, dock fick vi städat väldigt sent på dagarna (efter klockan 16 några gånger vilket är i senaste laget).

Frukostrestaurangen var belägen i byggnaden intill och det kändes lyxigt att frukosten ingick. Frukosten var riklig och t o m havregrynsgröt fanns och den färska frukten var verkligen av högsta klass. Vi åt frukost olika tider och behövde aldrig vänta på bord, vilket jag har förstått att man kan behöva göra då hotellet är mer bokat. Även om frukosten var riklig går det inte att komma ifrån att man som skandinav kan sakna det färska bröd och kallskurna smörgåspålägg som vi är vana vid till frukost.

Ett litet men fint gym finns också tillgängligt och vi utnyttjade det flitigt. Det innehåller löpband, crosstrainers, cyklar, hantelset och några maskiner. Ingen trängsel på gymmet heller.

Vistelsen var perfekt på alla sätt. Det enda jag kan klaga på är avsaknaden av WiFi i Sanibel View. Vi hade ibland viss kontakt på balkongen men inte alls inne på rummet. Nere vid poolen och på andra områden fungerade det perfekt.

• Bodde här: april 2016, reste som ett par
Tack Eva L