“Fantastisk mat”

Rankad som nr 28 av 151 Restauranger i Fort Myers Beach
Bra för: Särskilda tillfällen, Större grupper, Lokal mat
Middagsalternativ: Lunch, Frukost, Middag, Sent på kvällen, Buffé, Bokningar
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Helt fantastisk mat, åt oxfilé som var jätte god de hade också ett enormt salladsbord med 55 olika sorter
Priset var medel

Tack Rickard999

Omdömet skrevs 1 januari 2017 från mobil enhet

En "fin" resturang med högklassiga råvaror.
Jag bestälde en filé som var fin men ganska torr.
Som så många amerikanska restauranger serveras maten utan sås, detta antar jag för att köttets "smak" skall framträda.
Hade resturangen haft en sausier och serverat köttet med t.ex. en fin pepparsås eller svampsås, hade resturangen fått 5 ploppar.
Resturangen har en fin och frisk salladsbuffé som man tar utav till eller innan maten.
Resultatet dras ner av det förhållandevis höga priset.
Detta sagt är detta nog en av det bättre resturanger på stranden.

Tack Tord I
Omdömet skrevs 11 november 2016 från mobil enhet

Charlies har en fantastiskt buffe med grönsaker och frukt som ingår när man äter från menyn, alternativt kan man äta enbart buffen för 13 dollar. Vi åt peppering shrimp med bakad potatis som var supergott och baby back ribs som var goda och möra. De har en mängd kaffedrinkar att välja på.

Tack Anne I
Omdömet skrevs 17 oktober 2016 från mobil enhet

Att komma in i en lokal som påminner om en hockey arena där det iskalla ljuset lyser upp hela lokalen utan minsta charm. Glöm tända ljus och duk på bordet. Salladsbuffén är en trevlig start och kan bara den mätta en mage. Vi valde att ta det dyraste restaurangen hade i köttväg och det var bra men knappast prisvärt för dom pengarna. Nu har vi bara varit där en gång så det kan säkert vara bättre men det saknades både känsla och stil när köttbiten serverades med endast en trött bakad potatis som sällskap på tallriken. För dom här pengarna så borde man förväntar sig mer.

Tack citysuns
Omdömet skrevs 14 augusti 2016 från mobil enhet

Bra restaurang som erbjöd en riktigt god salladsbuffé, vi beställde en varsin Surf & Turf Filé och Lobster tailen var gudomligt god. Medium rare var perfekt så köttet har vi enbart beröm för men lite märkligt att det inte fanns BBQ sås eller liknande utan salt o peppar fick ensamma ordna till det. All beröm för maten och husets röda Chardonay det är bara inredningen med enkla stolar o bord samt en heltäckningsmatta som får oss alla att verkligen uppleva USA och förstå att de ligger inte först på allt även om maten är god. Servicen var perfekt vänliga hjälpsamma och med en engelska som vi lätt förstår.

1  Tack BESK66

Resenärer som tittade på Charley's Boat House Grill tittade också på

Fort Myers Beach, Egentliga Gulf Coast

Besökt Charley's Boat House Grill? Berätta vad du tyckte!