“God mat, skönt häng...”
Omdöme om The Whale

The Whale
Rankad som nr 21 av 151 Restauranger i Fort Myers Beach
Bra för: Familjer med barn, Lokal mat, Barhäng
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Middag, Lunch, Leverans, Uteservering, Avhämtning
Omdömet skrevs 10 februari 2017 från mobil enhet

Här åt vi en god lunch. Restaurangen är en tvåvåningsbyggnad, fristående och ser enkel ut. Den ligger i den nordligaste delen av beachen utmed huvudgatan. Vi beställde flera rätter och delade bl.a. Musslor och scampi, supergott! Beer on tap som hette High 5, en mycket god lokal IPA. Väl värt ett besök.

Tack Eva K

Omdömet skrevs 11 december 2016 från mobil enhet

Vi var där med vår son, en bebis på 10 månader och det gick galant. Personalen älskade honom. :-) Det var väldigt bra service och Tiffani tog hand om oss mycket väll, tack Tiffani! Atmosfären var bra med mysig belysning och det var varmt och skönt då de har värme utomhus och det var bra lä även på terrassen där uppe där vi satt. Maten var god men det var framförallt servicen och stället som sådant som vi uppskattade. Så matmässigt en 3:a och service och miljö en 4:a.

Tack Niklas R
WhaleFMB, Manager på The Whale, svarade på det här omdömetSvarade 17 december 2016

Tack för att du tog dig tid att granska vår restaurang! Tiffani är verkligen underbart, och vi har tur att ha henne som en del av vårt team. Tack för din verksamhet, och vi hoppas att se dig snart igen!

Omdömet skrevs 25 maj 2016 från mobil enhet

Mycket trevlig och vänlig personal som tog hand om oss! Dagens fisk åt vi och den var jättegod! Gott vin och trevlig miljö med fin utsikt!

Tack MarieBerger
WhaleFMB, Manager på The Whale, svarade på det här omdömetSvarade 30 maj 2016

Tack för att du tog dig tid att granska vår restaurang ! Vi är så glad att du haft din måltid . Vi arbetar hårt för att ge utmärkt service och god mat , och är så glad att veta att vi träffade vår prägel . Tack för din verksamhet , och vi hoppas att se dig snart igen !

Omdömet skrevs 18 maj 2015 från mobil enhet

Det såg mysigt ut med terassutsikten så vi gick dit en eftermiddag och fick bord direkt. Vi konstaterade att det är en typisk turistfälla som saknar matlagningskunskaper. Fajitas som serverades var mindre än 100 gr kött (kyckling och nöt) inblandat i en gigantisk portion skivad stekt lök (uppskattningsvis två stora lökar), och lite jalapeños. Den andra rätten var Grouper med ris, och fisken var ca 120 gr, och smakade hyfsat. Men båda rätterna höll inte måttet och var betydligt överprisade och vi var både hungriga och besvikna när vi gick. Dit går vi inte fler gånger.

Tack Carlise1
Omdömet skrevs 3 januari 2015

Vällagad och god mat i sportsbarmiljö. Lite väl stimmigt när det är fullt. Välj gärna ett bås om du vill ha det lite lugnare när du ska äta. Trevlig och uppmärksam pesonal.

• Atmosfär
Tack Eijab

Resenärer som tittade på The Whale tittade också på

Fort Myers Beach, Egentliga Gulf Coast

Besökt The Whale? Berätta vad du tyckte!