Omdömet skrevs 22 april 2017

Vi bodde här i en vecka i ett stort och rymligt rum med kök.Hela familjen tyckte om det. Fräscht ,enkelt .Poolområdet är bra. Extra plus för servicekänslan .Hotellet ligger ett stenkast ifrån superstranden och i ett lugnare område ifrån pulsen nere vid pier 60. Clearwater beach i helhet kändes lyxigt och stranden är en av de bästa vi besökt.Området har både tempo och lugn.

Tips för att välja rum: Välj rum med kitchenette, rymligt och bekvämt,då man får sittplatser och praktiskt
  • Bodde här: april 2017, reste med familjen
Tack Ludde1977
Pamela V, Manager på Pelican Pointe Hotel and Resort, svarade på det här omdömetSvarade 24 april 2017

Thank you for the great review of our hotel! We love our convenient location on Clearwater Beach and our affordable prices. We're so glad that you got to enjoy the beach and plethora of great shops and eateries nearby. We can't wait to see you again soon!

Omdömet skrevs 7 juli 2016 från mobil enhet

Vill du ha ett mysigt, rent, bra beläget och serviceinriktat hotell till ett bra pris så kan du sluta leta nu. Pelikan Pointe är ett tämligen litet men perfekt hotell. Har allt man kan önska och lite till. Utmärkt läge vid strandpromenaden med bra restauranger i direkt närhet. Sittplats direkt utanför dörren där man kan se en underbar solnedgång. Gratis parkering och nära till allt Clearwater har att erbjuda. Rekommenderas varmt.

Bodde här: juli 2016, reste med familjen
Tack Madelaine L
Omdömet skrevs 19 mars 2014

Väldigt trevligt hotell bra rum bra sängar otroligt trevliga i reception men det negativa väldigt dyr frukost som var uppvärmd i micro kändes det som annars var det super går att promenera till duval street annars så kostar taxi ca 12 dollar hotellet hade bussar som körde och hämtade till och från stranden..:)

• Bodde här: mars 2014, reste som ett par
Tack Lars-Erik A
Omdömet skrevs 6 september 2013

Vi stannade två nätter, vilket räckte för oss. Ganska nedgånget, med svalgång utanför rummet, balkongen och havsutsikten var alltså via svalgången, vi gillade det inte.Trångt vid frukost och liten pool. Vi kommer inte återkomma.

Tips för att välja rum: Clearwater var helt OK, men lite Las Palmas känsla över det hela, väldigt turistigt och en ren badort. Fin strand.
  • Bodde här: juli 2013, reste med familjen
Tack Per S
Omdömet skrevs 30 juni 2013

Läget och priset är det som lyfter betyget! Stora rum men väldigt lyhört (du hör grannen snarka...), ok vad gäller städning. Frukosten och frukostrummet är ett stort skämt! På rummet finns micro, kaffekokare och kylskåp så frukosten kan räddas genom att göra den själv! Gratis parkering, bra pool som är mestadels full av lekande barn. Detta är inte platsen att bo på om du söker lugn, mycket barnfamiljer och festglada sällskap som passerar din lilla "utevrå"... Som sagt läget till beachen plåstrar om oss när vi misströstar!

Bodde här: juni 2013, reste med familjen
Tack Carina S