Omdömet skrevs 30 juli 2020

Just lämnat Lunkabergs B&B. FANTASTISKT ställe Ett B&B där man känner sig välkommen o hemma. Oerhört mysig trädgård där man får spankulera fritt. Även ett poolområde som inbjuder till skönt o avslappat häng. Utanför trädgård rapsfält o även fri sikt till havet. Fina o rena rum med sköna sängar. Vissa med egen liten sittgrupp utanför där man myser i sällskap med stockrosor o rosor. Frukosten 10 p av 10 p. Hembakat o mycket lokala råvaror, egen tillverkad marmelad. Utanför frukostrummet ett orangeri där man kan sitta när man vill o blicka ut över poolområde. Trevliga ägare som gärna tar sig tid för en pratstund. Vi tackar för våra dagar hos er o återkommer nästa år. Christer o Lise-Lott

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack liselotteg580
Omdömet skrevs 11 oktober 2019 från mobil enhet

Vilket härligt ställe.
Agnetha & Klaas driver ett toppen B&B efter kusten på Österlen. En liten oas för oss storstadsbor. Efter en skön natt och oförglömlig frukost var det svårt att lämna detta drömställe. Vi kommer tillbaka!

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack 939thomask
Omdömet skrevs 17 augusti 2019

Lunkaberg är en gammal fyrlängad gård. Miljön är så fantastisk, den stenlagda gården, trädgården med vinrankor, äppleträd, bärbuskar, fikonträd, persikoträd och fina gräsytor. Högt läge med fin utsikt över omgivningarna och t o m ända ner till havet.

Stort rymligt rum med tre bäddar. Bra badrum. Sköna sängar.

Frukosten serveras i ett särskilt frukostrum eller i orangeriet. Möjlighet finns även att sitta utomhus. Frukost med olika slags bröd, pålägg, ost och hemmagjorda marmelader. Kaffe och te serveras vid bordet.

I trädgården direkt i anslutning till huvudbyggnaden finns en fin, liten pool och en bastu.

Nära till Skillinge (med den fina restaurangen Skillinge Hamnkrog) och Brantevik. Tio minuter till Simrishamn.

En stor eloge till värdparet Agneta och Claes. Gästfrihet och seviceinriktade.

Ett tips: kanske det kunde vara bra med några lånecyklar så att man slipper ta bilen till de omgivande byarna och krogarna.

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack Stephan C
Omdömet skrevs 7 juli 2019 från mobil enhet

Ett av de absolut mysigaste boenden jag bott på. Otroligt trevligt par som driver stället och serverar genuin, hemlagad frukost i toppklass! Omgivningen var även den magisk, utsikt till havet, får som betar intill och åkrar i alla väderstreck!

Datum för vistelsen: juli 2019
1  Tack 496emelies
Omdömet skrevs 16 maj 2019 från mobil enhet

Vi hade 2 fantastiska dagar hos Agneta och Claes i Österlen på deras Bed & Breakfast.
Otroligt härlig frukost med i stort bara närodlat och jättefina rum.
Lunkaberg ligger ca 10 km söder om Simrishamn med underbara vyer över det skånska landskapet.
Stort tack för underbara dagar

Datum för vistelsen: maj 2019
Tack bengt_salomonsson