Omdömet skrevs 2 januari 2017 från mobil enhet

Inget toalettpapper och dåligt med schampoo och handdukar när vi anlände. Fick ringa efter mer. Sedan störande musik i rummet fram till midnatt. Frukosten medelmåttig. Når inte upp till sina fyra stjärnor.

Bodde här: januari 2017, reste med familjen
Tack Eva S
jlombardsa, General Manager på The Beach Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 9 januari 2017

Warm Greetings from The Beach Family,

Thank you for your review and bring this to our attention.

We truly appreciate this and can assure you that we will rectify and action corrective measures to improve our guest experience.

Kind Regards

Jacques Lombard

Omdömet skrevs 1 januari 2017 från mobil enhet

Tillbringade 3 nätter på The Beach Hotel. Helt ok, halvstora rum. Rent och snyggt. Fräscht badrum. Wifi på rummet bra, inte lika bra i baren eller vid poolen. Hotellet har potential, baren med verandan mot havet har en skön old world känsla. Tyvärr finns en hel del brister. Poolområdet omgärdas av döda krukväxter, antalet solstolar täcker inte på långt när behovet. Servicen är, om än mestadels vänlig, långsam och helt oorganiserad. Mycket sparsamt utbud i baren, bartendern borde byta jobb. Frukost buffén är dock godkänd. Inte prisvärt.

Bodde här: januari 2017, reste med familjen
Tack MacSwede

Warm Greetings from The Beach Family,

Thank you for your insight and review. It is by reviews such as yours we are able to constructively improve our guest experience and truly appreciate the opportunity to do so.

Kind Regards

Jacques Lombard

Omdömet skrevs 4 april 2016

Blev så besviken på hotellet. Dyrt och sunkigt hotel! Vi bodde dessutom i sviten! Heltäckningsmattor i alla rummen och luktade äckligt! Frukosten hade dåligt utbud. Detta hotel har säkert varit ett fint hotell men behöver verkligen fräschas upp! Däremot en fantastisk restaurang (Ginger) ligger direkt i anslutning till hotellet. Mycket god mat och service!

Tips för att välja rum: Sviten är inte värd sitt pris!
  • Bodde här: mars 2016, reste som ett par
1  Tack PetraW70
Omdömet skrevs 6 januari 2016 från mobil enhet

Ett mellanklass hotell med perfekt läge vid stranden. Rummen av varierande standard. Poolområdet trevligt men på tok för lite solsängar, finns plats för minst det dubbla (fanns ca 10) och det saknades alltid poolhanddukar om man kom efter lunch. Personalen något "slöa" vilket drar ner betyget.
Det stora plus är restaurang Ginger på hotellet, kanonbra!!!

Bodde här: januari 2016, reste med vänner
Tack Sanja V
jlombardsa, General Manager på The Beach Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 16 januari 2016

Greetings from The Beach Hotel,

Thank you for your review and insight. We truly appreciate hearing from our guests and their experiences. We will certainly look into the matters you have raised and improve from them.

Trust the rest of your time in South Africa was memorable.

Omdömet skrevs 6 februari 2015

Hotellet själv klassificerar sig som fyrstjärnigt, men det är det inte. Det har kanske varit det, men stället känns nött och slitet, mattorna är inte riktigt rena, de flesta rummen små och enkla även om de är utrustade med A/C och TV. Vi fick börja med att be om nya kuddöverdrag i sängarna eftersom de som fanns när vi kom hade spår av hår och var delvis fläckiga. På frukostbordet låg en duk med hål i, besticken var inte heller helt rena. Så synd på ett hotell med ett så bra läge i Summerstrand. Vi ger det knappt tre stjärnor.

Tips för att välja rum: Har du råd, välj ett större rum med utsikt. De mindre rummen känns inte fräscha.
  • Bodde här: februari 2015, reste som ett par
Tack Hans G