Omdömet skrevs 2 februari 2016

Ok hotell för pengarna, om man bara är ute efter en natts sömn på sin resa längs highway 1. Eländig frukost och odrickbart kaffe, men det finns alternativ i närheten. Rent och rymligt, bra TV-kanaler. Restaurangen serverar inte middag.

Bodde här: januari 2016, reste som ett par
1  Tack Vivianne Y
Omdömet skrevs 4 augusti 2015 från mobil enhet

Vi behövde ett stopp på vår resa längs Highway 1 och av alternativen i San Simeon blev detta vårt val. Hotellet var rent och fräscht, personalen trevlig. Det fanns en vindskyddad pool som barnen kunde bada av sig efter dagen.

Det serverades frukost på hotellet som inte var speciellt bra (kaffe, juice, yogurt och rostat bröd) men det är ändå skönt att den ingår.

Hade jag valt om hotell hade jag nog valt Best Western Plus två hundra meter därifrån, främst för deras fantastiska balkonger med solnedgång samt den stora gräsmattan mot vattnet. The Morgan ligger inte närmast vattnet och endast några rum har havsutsikt. Det är dock inget dåligt val.

Bodde här: augusti 2015, reste med familjen
1  Tack Daniel M
Omdömet skrevs 13 maj 2015

Ett trevligt hotell med snyggt rum med öppen spis med gasol-brasa. Saknade hiss när vi skulle bära upp resväskorna till andra våningen.
Bra frukost. Nära till Stilla Havet och Hearst Castle och Route 1.

• Bodde här: maj 2015, reste med vänner
Tack Bella-Teddie
Omdömet skrevs 23 juli 2014 från mobil enhet

Lugnt och trevligt hotell vid Route 1. Ligger nära Hearst Castle. Poolen är liten, men vi var där helt ensamma i nästan 2 timmar. Fin beach som är nästan tom på folk. Frukosten ingår och är efter amerikanska mått i denna prisklass ganska bra, med svenska mått dock begränsad. Finns yoghurt, rostat bröd, muffins m.m. Gratis kaffe i lobbyn hela dagen. Trevlig personal. Rummen saknar luftkonditionering, men bra fläkt i taket. Byn suger dock. Förutom stranden och övriga hotell och motell finns inget. Stanna max två nätter.

Bodde här: juli 2014
Tack Jonas L
Omdömet skrevs 26 juni 2014

Vi bodde två nätter på Morgan hotell. Vi kom lite innan incheckningstiden som var kl 3 och här gick det inte att checka in tidigare. Dagen därpå hade vi bokat Hearst Castle guidning till kl 2 och vi hade satt upp stör ej- skylten tills dess att vi åkte strax efter ett. Det innebar att vi inte alls fick vårt rum städat. Fördelarna var ok wifi, gratis parkering, gratis men medioker frukost och närheten till Hearst Castle. Vi åt en mycket god middag på den mexikanska restaurangen som ligger mellan de två Morgan byggnaderna. Vidare fanns det två som delin på andra sidan motorvägen där man kunde köpa mackor och dricka.

• Bodde här: juni 2014, reste som ett par
Tack Eva J
TheMorgan, General Manager på The Morgan at San Simeon, svarade på det här omdömetSvarade 30 juni 2014

Tack sa mycket for ditt svar, det ar genom gasters asikter och erfarenheter vi kan bli ett battre hotell och battre mota gasters forvantningar, sa vi ar tacksamma for all respons. Jag ber om ursakt att ert rum inte var klart for incheckning nar ni ankom, och hoppas att ni var snabbt incheckde sa fort rummet blev tillgangligt. Jag ser att ni namnde att den inkluderade kontinentala frukosten inte nadde forvantningar, har ni nagot forslag pa vad vi kan gora for att forbattre den? Frukost ar nagot vi konstant jobbar med for att mota sa manga behov och onskningar som mojligt.

Kontakta mej garna nar som helstvia gm@hotel-morgan.com. Jag ar glad att ni hittade ett par matstallen i var lilla by utmed kusten!