Spara
Boka i förväg
Hög efterfrågan – resenärer rekommenderar att du bokar i förväg!

översatt av Google
Sätt du kan uppleva Hearst Castle på
från 139,00 US$
från 169,00 US$
från 456,00 US$
från 1 206,00 US$
Omdömet skrevs 29 september 2016

En av de rikaste männen i USA byggde ett slott uppe i bergen för att slippa tälta, dit bjöd han alla kända skådespelare som fanns vid tiden. En enormt vacker plats med utsikt över havet. Missa det inte om du reser mellan LA och SF

Datum för upplevelsen: september 2016
Tack Annerhall
Omdömet skrevs 25 juli 2016 från mobil enhet

Visst kan man uppröras över att W R Hearst fraktat hit en massa europeiska kulturföremål, skapat en lite kitschig miljö till dessa och gjort det mest för sin egen skull.
Men samtidigt kan vi konstatera att det är precis så många av väldens museer också är uppbyggda och att detta nu är tillgängligt för alla som har råd att betala är ändå rätt fantastiskt.
På det stora hela ett fantastiskt ställe att besöka!

Datum för upplevelsen: juli 2016
Tack Hasse W
Omdömet skrevs 4 juli 2016 från mobil enhet

Är man minsta intresserad av konst och arkitektur så måste man se detta. Många tycker att det är kitschigt, men se det med öppna ögon. Det är en mångmiljonärs dröm som gått i uppfyllelse. Den som inte får känslan - "tänk om jag hade fått vara med på den tiden" är lätträknad.

Datum för upplevelsen: juli 2016
Tack Paula L
Omdömet skrevs 1 maj 2016

Vi trodde att Hearst Castle var lite kitschigt, men beslöt att göra ett besök, när vi ändå var i närheten för att titta på sälarna.
Visst är det vräkigt, och stilblandningen är kanske inte alltid den mest smakfulla.
Men, det mesta är äkta (utom själva slottet förstås) och att han skulle rövat konstskatter från Europa är nog ett missförstånd. Sannolikt har han tagit tillvara chansen att köpa sådant som kanske skulle ha skrotats.
Hur det nu är med den saken, grejorna finns ju kvar, så Hearst Castle är faktiskt ett slags design- och arkitekturmuseum.
Sevärt.

Datum för upplevelsen: april 2016
Tack Hal049
Omdömet skrevs 7 november 2015

Missa inte Hearst Castle om du är i närheten. Otroligt fascinerande bygge. När man vandrar omkring på dessa ägor med antika saker importerade från bland annat från Europa glömmer man lätt bort att detta faktiskt har varit ett privat hem. När man fick se Heinz ketchup på det dukade middagsbordet, fick man sig en påminnelse om detta.

Datum för upplevelsen: oktober 2015
4  Tack Malmogal