“Kul att se”

Boka i förväg
Mer information
139,00 US$*
och över
Small-Group Full-Day Hearst Castle Tour from Paso ...
Rankad som nr 3 av 15 saker att göra i San Simeon
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 30 oktober 2016 från mobil enhet

Kul att se, även om det känns lite artificiellt på något sätt. Bra guide! Välorganiserat! När vi var där var toaletterna stängda pga torkan, istället fanns det bajamajor utanför. Funkar det också. Finns en snabbmatsrestaurang vid parkeringen om manar hungrig. Och en gigantisk souvenirshop förstås...:-)

Tack DiscoverNewStuff

Omdömet skrevs 29 september 2016

En av de rikaste männen i USA byggde ett slott uppe i bergen för att slippa tälta, dit bjöd han alla kända skådespelare som fanns vid tiden. En enormt vacker plats med utsikt över havet. Missa det inte om du reser mellan LA och SF

Tack Annerhall
Omdömet skrevs 25 juli 2016 från mobil enhet

Visst kan man uppröras över att W R Hearst fraktat hit en massa europeiska kulturföremål, skapat en lite kitschig miljö till dessa och gjort det mest för sin egen skull.
Men samtidigt kan vi konstatera att det är precis så många av väldens museer också är uppbyggda och att detta nu är tillgängligt för alla som har råd att betala är ändå rätt fantastiskt.
På det stora hela ett fantastiskt ställe att besöka!

Tack Hasse W
Omdömet skrevs 4 juli 2016 från mobil enhet

Är man minsta intresserad av konst och arkitektur så måste man se detta. Många tycker att det är kitschigt, men se det med öppna ögon. Det är en mångmiljonärs dröm som gått i uppfyllelse. Den som inte får känslan - "tänk om jag hade fått vara med på den tiden" är lätträknad.

Tack Paula L
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 1 maj 2016

Vi trodde att Hearst Castle var lite kitschigt, men beslöt att göra ett besök, när vi ändå var i närheten för att titta på sälarna.
Visst är det vräkigt, och stilblandningen är kanske inte alltid den mest smakfulla.
Men, det mesta är äkta (utom själva slottet förstås) och att han skulle rövat konstskatter från Europa är nog ett missförstånd. Sannolikt har han tagit tillvara chansen att köpa sådant som kanske skulle ha skrotats.
Hur det nu är med den saken, grejorna finns ju kvar, så Hearst Castle är faktiskt ett slags design- och arkitekturmuseum.
Sevärt.

Tack Hal049

Resenärer som tittade på Hearst Castle tittade också på

Cambria, San Luis Obispo County

Besökt Hearst Castle? Berätta vad du tyckte!