Spara
Höjdpunkter från omdömen
Kunnig guide!

Förbokade för att förvissa oss om plats. Tillsammans med kunnig guide och i grupp om 10 fick vi ... läs mer

Omdömet skrevs för 2 dagar sedan
AsaH652
Bromma, Sverige
Besök tillsammans med man, bror och svägerska.

Vi besökte Världsarvet Engelsbergs bruk. Intressant guidning om arbetet med järnframställning och ... läs mer

Omdömet skrevs 26 juli 2019
595ullac
Sunnansjö, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 29 omdömen

Omdömet skrevs 24 juni 2017 från mobil enhet

Platsen är ett av Sveriges Unesco värdsarv. De lätt att ta sig hit med tåg och passar utmärkt för folk med intresse för industri.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack swazzerc
Omdömet skrevs 29 maj 2017

Fantastiskt vacker natur. Världsarv!. Intressant att se den gamla bruksmiljön, där en hel del finns bevarat.

Datum för upplevelsen: maj 2017
Tack BrittN102
Omdömet skrevs 6 maj 2017

Ett ganska gott bevarat exempel på Sveriges tidiga industrihistoria. Ett av många gamla järnbruk som "byggde" vår välfärd

Datum för upplevelsen: juni 2016
Tack Stefan S
Omdömet skrevs 5 september 2016

På besökscentrum i byn plockade personalen fram foldrar om bruket och Ängelsberg, att börja besöket här kan rekommenderas!
Framme vid bruket försökte vi orientera oss med hjälp av besökskartan i en av foldrarna och de skyltar som finns på platsen, vilket inte var helt lätt. Du går inte vilse men det är inte alltid självklart vart du befinner dig! Vi "lyckades" t.o.m.komma in på privat mark när vi råkade gå fram till en sevärdhet "bakvägen"!
Vi saknade att få se något av de redskap eller dylikt som använts vid bruket, t.o.m. toaletterna var låsta. Några foton tryckta på två informationstavlor var det enda vi hittade som kunde levandegöra brukets historia.

Datum för upplevelsen: augusti 2016
Tack Isisofie
Omdömet skrevs 25 augusti 2016

Med tre visningsturer per dag en helg i augusti gör inte många glada, speciellt med 2,5 timmar mellan varje visning. Sevärdheterna utan visning är högst begränsade.

Datum för upplevelsen: augusti 2016
1  Tack Palle1963