Omdömet skrevs 6 september 2017

Jag bodde i en av de nybyggda flyglarna som har hög hotell standard. Man har bevarat den gamla stilen i huvudbyggnaden på ett föredömligt sätt. Skulle gärna återvända till Baldersnäs för att avnjuta ännu en god middag!

Tips för att välja rum: Flygelbyggnad
  • Bodde här: september 2017, reste med vänner
Tack Haggum
Omdömet skrevs 27 augusti 2017 från mobil enhet

Ett stopp på Baldersnäs herrgård är aldrig fel. Vi stannar ett dygn här varje är och det är alltid positivt. Fin miljö med möjlighet till kortare promenader på halvön. Rummen får bra betyg och har man tur får man fin utsikt över parken. Köket levererar och middagarna får ett plus. Frukosten är mycket bra och även den får avnjutas i salongerna. Personalen uppträder proffsigt och man känner sig hemma här. De anordnar aktiviteter som uppträdande och sång så kolla upp programmen innan. Ny ägare verkar satsa och det verkar positivt bland personalen. Baldersnäs Herrgård passar bra till bröllop för den som känner för det.

Bodde här: april 2017, reste som ett par
Tack SpeedM2
Omdömet skrevs 16 augusti 2017 från mobil enhet

Fina promenadstråk i omgivningarna, vacker herrgårdsbyggnad som bevarat den gamla stilen. Sköna sängar!
Åt 5-rätters middag med vinpaket, prisvärt och väldigt gott! God frukost som kan intas utomhus på den fina verandan
Glutenfritt alternativ - inga problem!!

Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
Tack Lotta E
Omdömet skrevs 26 juli 2017 från mobil enhet

Vi beställde två dagar på Bal..! Första natten utan mat på anexxet! Det var bra, trots delad bad o toa!
Nästa dag bodde vi på flygeln, det var bra fast lite tråkigt, nybyggt. Vi åt femrätters meny som var riktigt bra! Personalen kanonbraFrukosten bra men inte över genomsnittet!!
Tycker att underhållet på fastigheten herrgården inte var bra, lite sunkigt! Men personal o mat

Bodde här: juli 2017, reste som ett par
Tack Göran S
Omdömet skrevs 27 november 2016 från mobil enhet

Som en pärla på udden vid Laxsjön har familjen Kihlberg lyft Baldersnäs Herrgård till den nivå den så länge förtjänat men tidigare ägare aldrig hade förmågan att göra!

Man blir varmt välkomnad, bor komfortabelt med god mat, trevlig atmosfär och fint renoverade rum. Prova gärna bröllopssviten som även har möjlighet till extrasäng. Egen privat terass och vacker utsikt över parken och Laxsjön.

Anläggningen har ett brett utbud av evenemang året runt vilket borgar för många tillfällen för besök.

Med totalt 80 bäddars kapacitet är Baldersnäs Herrgård en bra plats för både familjehögtider såväl som företagsevent.

För båtgäster finns det möjlighet till bryggplats nere vid Laxsjöns västra sida när man passerar längs Dalslands Kanal.

Bodde här: november 2016, reste med vänner
Tack Bragdis