“En mycket bra upplevelse!”

Restaurang Skärgårn i Linanäs
Rankad som nr 2 av 6 Restauranger i Ljusterö
Omdömet skrevs 14 augusti 2021 från mobil enhet

Vi besökte Skärgårn en av de mindre soliga och mindre fullbelagda dagarna. Vi blev väl bemötta av personalen som var uppmärksamma och serviceinriktade. Menyn var allsidig och vi valde alla olika rätter.

Hamburgaren var ”extra allt” och mycket bra tillagad. Den var saftig och hade vällagade och smakrika tillbehör. Tillbehören var väl utvalda till hamburgaren. Pommes fritesen var goda men lite torra för vår smak.

Chermoularäkornq var goda och välkryddade. Det fanns inget att anmärka på. Det tillhörande brödet var saftigt och gott. Detsamma gäller pestopastan med räkor och scampi som även den var god och mättande. Rödingen serverades med färskpotatis och andra tillbehör. Även inget att anmärka på där, det var gott och smakrikt.

Trevligt med möjligheten att kunna sitta intill vattnet och under ett tak som gör att man kan sitta utomhus med ett leende i många väder.

Hit återvänder vi gärna!

Datum för besöket: augusti 2021
Tack 12rumbel_2

Omdömet skrevs 14 augusti 2021 från mobil enhet

Tillbringade en vacker sommarkväll på restaurangen sittandes vid ett bord närmast vattnet på uteserveringen. Faktum är att den delen är byggd så att man ser vattnet under genom gliporna i golvet. Utsikten är härlig och maten var bra. Hit åker man dock mest för miljön och att sitta och titta på folk och båtar som kommer och går.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack PernillaA321
Omdömet skrevs 28 juni 2020 från mobil enhet

En trevlig och god middag på Skärgårn när vi låg i gästhamnen. Klassiska rätter för skärgårdsrestauranger till bra priser stort utbud av öl men mer begränsat med vin
Trevlig personal och bra service.
Ingen gourmet krog men härligt läge med uteservering och alla var nöjda med maten.

Datum för besöket: juni 2020
1  Tack stefanonthesea
Omdömet skrevs 30 juli 2019 från mobil enhet

Läget är superfint, särskilt om du får ett bord vid vattnet. Maten är absolut heöt okej, även om menyn är en aning fantasilös (halloumiburgare som vegetariskt alternativ började bli förutsägbart redan för minst ett år sedan).
Min främsta invändning är servicen. Restaurangen har väldigt ung personal som dessvärre inte har riktig koll på vad de gör och som verkar sakna den grundläggande kunskap som krävs för att servera, t ex att veta vad som serveras.
Men jag skulle ändå säga att det är värt att ta en öl här (den gotländska veteölen!). Om inte annat för utsikten.

Datum för besöket: juli 2019
Tack PatrikiNice
Omdömet skrevs 24 juli 2019 från mobil enhet

Jättefin utsikt och god mat men finns endast ett alternativ för vegetarianer vilket är halloumiburgare. Helt ok service och salladen vi kunde få utan räkor var faktiskt god. Hade gärna sett fler vegetariska rätter på menyn och då hade jag även gett restaurangen högre betyg. Ett toppenställe att ta en öl eller läsk på men som sagt, menyn behöver fräschas upp med lite vegetariska allternativ!

Datum för besöket: juli 2019
Tack vegavegaw

Resenärer som tittade på Restaurang Skärgårn i Linanäs tittade också på

Ljusterö, Stockholms län

Besökt Restaurang Skärgårn i Linanäs? Berätta vad du tyckte!