Spara
Intressant om lax

Omdömet skrevs 9 november 2017
Mumsa
Emmaboda, Sverige
Fantastisk miljö även för ointresserade fiskare

Omdömet skrevs 30 juli 2017
Mikael L
Ronneby, Sverige
Läs alla 10 omdömen

Omdömet skrevs 21 september 2019 från mobil enhet

Vi var en runda upp till Mörrum. Vi fiska inte men gick en runda plus vi var inne på utställningen och sen åt vi på resturangen som ligger där. De servera en buffé som var lagom stor och mycket god. Så det är inte bara fiske.

Datum för upplevelsen: september 2019
Tack Ken12S
Omdömet skrevs 30 april 2018

Trevlig restauranglokal precis vid den forsande ån. Mycket riklig och god lunchbuffé med dessert. Fanns många vegetariska rätter.

Datum för upplevelsen: april 2018
1  Tack Ingegerd T
Omdömet skrevs 25 mars 2018 från mobil enhet

Maten var bra vi är nöjda. Trevlig istället. Services var bra. Absolut rekommenderas. Det är lätt att hitta istället.

Datum för upplevelsen: mars 2018
Tack lorna s
Omdömet skrevs 9 november 2017

Kronolaxfiskeanläggningen i Mörrum är väl värt ett besök, vi hade tur att få se en jättestor lax stå stilla i strömmen, en syn som inte var väntad och minnet kommer att finnas med i fotosamlingen länge framöver.

Datum för upplevelsen: juli 2017
1  Tack Mumsa
Omdömet skrevs 30 juli 2017

Mörrumsån är en av de klassiska fiskeupplevelserna i Sverige, Fantastisk miljö med anrik historia. Här har man fiskat lax i hundratals år. Är man ute efter en fiskeupplevelse är det inte mycket som slår Mörrum. Visst kostar det en slant men här har man ändå chansen att dra en blanklax på över 20 kilo. Möjlighet att hyra en stuga för de som kommer långväga. Butiken säljer allt som har med fiske att göra och visst har det blivit en "materialsport" på senare år. Även de som inte fiskar kan njuta av att promenera längs med åns anlagda stigar. Akvarium och utställning för en mindre peng finns också för den som är intresserad.

Datum för upplevelsen: juli 2017
Tack Mikael L