“Ljuvligt”

Elsa Anderssons Konditori
Rankad som nr 1 av 1 Efterrätter i Norberg
Beskrivning: Elsa Andersons konditori startades den 7 maj 1916 Brann ner till grunden i en anlagd mordbrand den 21 augusti 2015 Nya Elsas öppnade igen den 7 maj 2017 – i samma anda och med lika goda bakverk som tidigare!

Elsas är en klassiker, dit folk åker från alla håll och kanter för att fika. Bakelser och kaffebröd smakar ljuvligt, interiören gammaldags charmig. En pärla i Bergslagen, finns ingen anledning att fika någon annan stans :-)

Datum för besöket: april 2021
Tack AnnaPanna2014

Omdömet skrevs 8 maj 2021 från mobil enhet

Alltid härligt och gott på Elsas! Det blev lunch bestående av paj/räkmacka och en bakelse till efterrätt! Gott.

Datum för besöket: maj 2021
Tack birdiebixz
Omdömet skrevs 27 oktober 2020

Nostalgi blandat med moderniteter.
Vi testade Afternoon Tea som bestod av alldeles lagoma mängder sött och matigt.
Inga problem att få goda vegetariska snittar var det heller.
Köpte även med oss den gammeldags versionen av Napoleonbakelse, eller som min tantkompis kallar det; "den riktiga Napoleonbakelsen".

Datum för besöket: oktober 2020
Tack Kullan01
Omdömet skrevs 29 augusti 2020

Tangotårtan är riktigt god och värd att testa. Resten är som på alla andra ställen men mycket dyrare. Miljön är trevlig men man få ha turen att komma vid en tidpunkt då det är lite folk.
Hade fått en 4:a men priserna på utbudet drar ner betyget.

Datum för besöket: augusti 2020
1  Tack TheYeager
Omdömet skrevs 26 juli 2020 från mobil enhet

Elsa Andersson har bibehållit sin genuina stil vid återuppbyggnaden av caféet.

Trevlig personal och fräscha lokaler gör besöket trivsamt. En samlingspunkt i Norberg.

Datum för besöket: juli 2020
1  Tack 542j_rgenw

Resenärer som tittade på Elsa Anderssons Konditori tittade också på

Fagersta, Västmanlands län

Besökt Elsa Anderssons Konditori? Berätta vad du tyckte!