Omdömet skrevs 11 december 2017 från mobil enhet

Har varit med jobbet och ätit julbord på Värdshuset Engelbrekt.
Inte så stort men väldigt mysigt. Maten var alldeles utsökt och det fanns allt man kunde önska sig. Allt kallskuret var fantastiskt och det var bara välja och vraka bland rätterna.

Bodde här: december 2017, reste i arbetet
Tack May-Britt N
Omdömet skrevs 3 augusti 2017

Värdshuset har ett familjerum som är två rum med en korridor mellan sig. Högt i tak i rummen. Lite slitet men rent och helt OK.
Lite dålig luftcirkulation, när vi kom så hade solen stått på och gassat på de höga fönstren hela dagen så det var rätt kvavt i rummen. Det fanns TV i båda rummen och kylskåp och micro i det mindre rummet.
Receptionen stängde kl 18 på kvällen så man var lite utelämnad men det funkade.
Frukosten hade inget vräkigt utbud men äggröran var gjord på riktiga ägg vilket höjde betyget. Det var helt basic men fullt tillfredsställande. Man gick iaf från frukosten proppmätt.
Med tanke på utbudet av nattlogi i området så rekommenderar jag värdshuset och man ska inte ha för höga krav på en så gammal inrättning.

• Bodde här: juli 2017, reste med familjen
Tack Garlic448
Omdömet skrevs 30 november 2016

Hade nöjet att inta en vanlig lunch på vita dukar och med betjäning på Engelbrekt.
Lokalen känner jag till sedan länge och den är mysig och rustik. Maten var av bästa kvalitet och de båda alternativen fick högsta betyg av gruppdeltagarna. Jag åt torsk och den var verkligen av bästa kvalitet och smak.

• Bodde här: november 2016, reste med vänner
Tack ZoG230090
Omdömet skrevs 25 juli 2016

Tillbringade en natt här i samband med Engelbrektsturen. Hotellet ligger mitt i Norberg och avstånd till start och mål var 50 meter. Åt en bra middag på kvällen men frukostbuffén får underkänt p.g.a av alldeles för dålig påfyllning av det som var slut trotts att det var 1 timme kvar på frukosten. Små lite slitna rum men välstädat. Då det var varmt ute och rummet saknade AC hade vi nog 28-30grader i rummet på natten.

• Bodde här: juli 2016, reste med vänner
Tack Fredrik S
Omdömet skrevs 19 juli 2016

Åt smörgåsbord på Värdshuset Engelbrekt i Norberg i juli 2016. Miljön är väldigt trevlig, som att förflyttas minst 50 år tillbaka i tiden. Smörgåsbordet var ok, inte mer.Sill, pålägg, bröd, lite småvarmt, ostar och kex. Mycket prisvärt, 160 kronor, men vi hade gärna betalat lite mer för att få lite högre standard.

• Bodde här: juli 2016, reste med vänner
Tack GabriellaSweden