Spara

Dressincyckling

Omdömet skrevs 30 juni 2019
frokensoderberg
Läs alla 10 omdömen

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.
Omdömet skrevs 12 juli 2019 från mobil enhet

Att dundra fram med en dressin är inget vi hade drömt om men det verkade ändå vara en unik upplevelse så vi gav det en chans. Det ångrar vi inte en minut av, en helt fantastisk upplevelse för alla sinnen. Vi åkte på en sen kvällstur och det var riktigt skönt med lagom hetta och ansträningning. Passar inte de minsta barnen då inga bälten eller liknande inte finns men att vara två passagerare var inga problem för barnen. Det fanns möjlighet att ta ett dopp vid vändplatsen på en mysig badplats.

Datum för upplevelsen: juli 2019
1  Tack dsorlov
Josieewa, Ägare på Dressin på Österlen, svarade på det här omdömetSvarade 10 juli 2020

Tack för din recension Dsorlov!
Visst är det ett häftigt sätt att uppleva naturen på? Och det kan verkligen vara skönt på kvällsturen som du sa, då är där även lite mindre folk vid sjön ;)
Alla kan åka med på dressinen, hur liten man än är! Vi har ofta besökare med småttingar som sitter i bilbarnstol som man fäster på dressingolvet eller i sele på mamma/pappa. Är man 2 år och äldre går det utmärkt att sitta på bänken brevid ett syskon eller någon vuxen. :)

Omdömet skrevs 30 juni 2019

Underbart äventyr i vacker miljö. Så roligt att göra tillsammans. Bra sätt att uppleva och komma nära den vackra naturen. Lätt att cykla och ta sig fram. Lite dåligt skyltat till mötesplatsen för uthämtning av cyklar i Tomelilla. Kommer absolut att göra detta igen, rekommenderas varmt. Ett tips är att ta med öronproppar, det dånar något när man svischar fram :)

Datum för upplevelsen: juni 2019
Tack frokensoderberg

Vad kul att ni gillade dressinturen! Tack för din recension och för dina synpunkter, vi har en väldigt bra detaljerad vägbeskrivning numera på vår hemsida! Så nu går det inte att missa vart man ska ta vägen :)
Välkommen åter i år!
Med vänlig hälsning Josie

Omdömet skrevs 19 juni 2019 från mobil enhet

En så fantastisk upplevelse i den svenska försommaren där allt står i blom.
Lätt att trampa dit , men lite uppför hem.
Ett välbehövligt bad i Gyllebosjön och medhavd matsäck smakade bra!

Datum för upplevelsen: juni 2019
1  Tack 619annmarief

Hej Annmarie! Tack för din recension, det är roligt att höra att ni gillade dressinturen! Ni får testa Fyledals-rutten nästa gång, naturen är jättefin där med :)
Med vänlig hälsning Josie

Omdömet skrevs 29 juli 2018

Vi parkerade vid stationen i St Olof och möttes upp av en trevlig värd. Han informerade om hur cyklarna hanteras och hur vi skulle vända dem. Samt berättade hur vi lätt nådde badplatsen.
Turen är ca 7 km enkel resa. Lätt nedför ut från St Olof och lite uppför på vägen tillbaks.
Naturen är tidvis lummig och på utvägen fick man härlig fartvind i sommarvärmen.
Vi hade med fika och badkläder och tog en 15 promenad till badplatsen i sjön.

Datum för upplevelsen: juli 2018
Tack 391gunillaj
Omdömet skrevs 1 juli 2018

En lugn dag i juni var vi här och trampade oss från St Olof ner till Gyllebosjön via Grönhult. Det är oväntat roligt och upplevelserikt att komma så nära räls och natur.
Tillräckligt lätt att trampa för 8-åringar i nedförslutet men på vägen hem behövs lite stöd av en vuxen. Badplatsen är finfin och det är ett stort plus att kiosken är öppen.
Bra instruktion inledningsvis.

Datum för upplevelsen: juli 2018