Omdömet skrevs 3 juni 2019

Rocklösa Gård vackert belägen lantgård i Sörmländsk natur, mötte oss med ett varmt välkomnande. Vi hade tagit oss dit för ett cykelpaket med middag och en övernattning. Den stora upplevelsen blev mötet med platsen, människorna, gårdslivet på Rocklösa, och de intressanta omgivningarna. Väl omhändertagna med en personlig service utöver det vanliga är vi mycket nöjda. Rocklösa Gård får högsta betyg.

Datum för vistelsen: maj 2019
Tack Donald M
Omdömet skrevs 28 april 2019 från mobil enhet

Underbar helg med turridning på islandshäst.
Både nybörjare och vana ryttare i gruppen. Det var magiskt att få rida i skog och längs med en sjö. Trodde det inte var möjligt när man aldrig suttit på häst.
Rocklösa är en lugn plats nära natur, djur och sjö. Rummen är rena och spartanskt inredda. Trevlig atmosfär med flera ytor för umgänge. Det finns både rum att hyra eller små stugor.
I matväg är allt som bjuds både här- och närodlat. Frukosten mysig med hembakt bröd, ägg från gården och charkuterier från lokala bönder. Mycket är hemlagat!
Middagen var sagolik, jag skulle säga i mästarklass!

Tips, ta med duschtvål och schampoo och ev alkohol.

Jag åker gärna tillbaka!

Datum för vistelsen: april 2019
Tack 523christeli
Lena G, Ägare på Rocklösa Gård, svarade på det här omdömetSvarade 29 april 2019

Stort tack Christel för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme. Kul att du är så nöjd och extra kul att ni uppskattade middagen så mycket. Varmt välkommen tillbaka. Lena

Omdömet skrevs 14 april 2019 från mobil enhet

Supermysig miljö på Rocklösa gård, härligt lugn och god mat som Lena lagat.

Vi tog en ridtur på närliggande gård, och efter det en välbehövlig bastu. Dagen efter fick vi vara med och mata djuren på gården. Avslutade med en sväng in i gårdsbutiken.

Datum för vistelsen: april 2019
Tack veronicasall
Lena G, Ägare på Rocklösa Gård, svarade på det här omdömetSvarade 14 april 2019

Tusen tack Veronica för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Så roligt att ni trivdes och uppskattade allt. Välkommen åter.

Omdömet skrevs 1 april 2019 från mobil enhet

Jag gav min bästa vän en vistelse på Rocklösa gård i 30-års present och vi kunde inte blivit mer nöjda!

All kontakt med Lena var enkel från början till slut och hon tillgodosåg alla våra behov. Incheckning gick smidigt och Lena mötte oss när vi kom. Sen åkte vi vidare för en långritt hos Swings islandshästar där vi fick fantastiska hästar och en härlig tur! Både på gården och på ridturen var det bara vi två och det gav en extra lyxkänsla!

Jag rekommenderar detta till alla och hoppas att jag får möjlighet att besöka gården igen!

Datum för vistelsen: mars 2019
Tack P503ERlisa
Lena G, Ägare på Rocklösa Gård, svarade på det här omdömetSvarade 14 april 2019

Stort tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vad roligt att ni blev så nöjda och jag hoppas verkligen att ni återkommer igen.

Omdömet skrevs 31 mars 2019 från mobil enhet

Blev så fint välkomnade och omhändertagna av Lena. I kombination med att bo på rockösa så red vi även en långtur hos Swings islandshästar vilket också var en härlig upplevelse.

Allt var ordnat innan vi kom och vi kunde ta allt i vår egna takt. Middagen Lena lagade åt oss var otrolig, mycket var plockat på markeringar kring gården och resten kom från lokala producenter. Våra allergier och kostrestriktioner var inga som helst problem heller.

Trots att gårdsbutiken ligger lite i dvala så här års så ställdes den i ordning för oss och vi fick köpa med oss färska ägg från gården samt lite annat gott.

Rekommenderar starkt alla att åka dit :)

Datum för vistelsen: mars 2019
Tack 754malinb
Lena G, Ägare på Rocklösa Gård, svarade på det här omdömetSvarade 14 april 2019

Tusen tack för att du tagit dig tid och skriva ett omdöme om din vistelse på Rocklösa gård. Härligt att du uppskattade dagarna här så mycket och uppskattade maten vi lagar. Välkommen åter.