“En kulinarisk smakupplevelse utöver det vanliga!”
Omdöme om Flammans Skafferi

Flammans Skafferi
Rankad som nr 1 av 3 Restauranger i Storlien
Omdömet skrevs 16 april 2023

Geniunt engagerad, proffsig och trevlig personal som erbjuder en smakupplevelse utöver det vanliga. Detta i en originell och mysig miljö med ovanlig och rolig historik. Vi avnjöt en avsmakningsmeny tillsammans med ett vinpaket som proffsigt komponerats till smaksensationer, där mat och dryck gifte sig på ett underbart fint sätt. Allt detta behagligt presenterat av kocken och kvällens gästspelande somelier. En kulinarisk fullträff i klassisk fjällmiljö i gränslandet mellan Sverige och Norge. Hit kommer man gärna tillbaka!

Datum för besöket: april 2023
1  Tack Jerker B

Omdömet skrevs 27 februari 2023

Avslutade veckan med en avsmakningsmeny på Flamman. Magisk kväll och personal som berör och tar sig tid på ett personligt sätt.

Datum för besöket: februari 2023
Tack 166linneas
Omdömet skrevs 10 september 2022 från mobil enhet

Kulinarisk överraskning med kunnig hantverk på denna mysiga restaurang.
Tur att vi tog förrätt fast vi viste att huvudrätterna är pizza, för redan förrätten var supergod med lokala ingredienser.

Även miljön är det jag hittade på ”fjällromantisk stil” - örtburkar på hyllorna, högt i tak med synliga takbjälkar, porslin och dykning i rustik stil, många fina fjälldetaljer att vila ögonen på.

Drinkutbud och andra smaker håller också hög klass.

Möjligen skulle jag önska en espressomaskin så jag kunde beställa en latte/espresso istället för kokkaffet som enda kaffeutbud, men egentligen är just kokkaffet också en viktig detalj för att hålla dig till det enhetliga fjällromantiska stämningen.

Datum för besöket: september 2022
Tack Andrea_i_Sthlm
Omdömet skrevs 28 december 2021 från mobil enhet

Trevligt bemötande inför besöket. Fantastiskt trerätters middag med fint vinpaket till. Bra råvaror. Spännande smaker. Skummad grädde med kol! Römmegrötsglass! Riesling på chardonnaydruva! Bubbel på björksav!! Vad mer kan man säga än fantastiskt….

Datum för besöket: december 2021
Tack 229catharinac
Omdömet skrevs 11 oktober 2021 från mobil enhet

Överaskande - mysig och läcker lokal. Supergoda rätter efter säsongen och trevlig personal!

Vi är vego och de fixade speciellt för oss utefter de rätter som fanns på menyn.

Speciell cocktail för kvällen - hjortron martini! Supergod också👏

Datum för besöket: september 2021
Tack 616emeliec

Besökt Flammans Skafferi? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.