Spara
Höjdpunkter från omdömen
Naturupplevelse utöver det vanliga!

Vilken upplevelse att komma nära inpå dessa djur. Få en beskrivning om dem och hur de lever ... läs mer

Omdömet skrevs 25 juli 2018

Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 23 omdömen

Omdömet skrevs 19 augusti 2017 från mobil enhet

När vi närmade oss hägnet hördes ett dovt muller, det var tjuren Härje som markerade att vi var väl nära...det är fascinerande djur som verkar trivas väl, vi återkommer gärna för att se årets kalvar.

Tack T7876ALmarianneb
Omdömet skrevs 13 augusti 2017 från mobil enhet

Att få möjlighet att uppleva myskoxarna på nära håll är helt fantastiskt! Myskoxhägnet är så fint byggt och guiderna som visar oss runt är otroligt kunniga och entusiastiska.
Varje år när vi är i Tännas besöker vi myskoxcentret.

Tack Bengt S
Omdömet skrevs 10 augusti 2017 från mobil enhet

Det var ett mycket trevligt besök hos Myskoxarna. Vi hade en mycket kunnig och trevlig guide som berättade om området och Myskoxarna. Vi kom dit med skoter från Hamra vilket kryddade besöket lite extra.

Tack Carl A
Omdömet skrevs 9 augusti 2017 från mobil enhet

Kul utflyktsmål i Härjedalen! Är du det minsta intresserad av myskoxar är detta att rekommendera. Vi hade en mycket trevlig och kunnig guide som berättade om myskoxen och fick se tre myskoxar på riktigt nära håll. Genom att besöka Myskoxcentrum bidrar man till artens fortsatta existens i Sverige!

Tack Karambole2
Omdömet skrevs 18 januari 2017 från mobil enhet

Mycket uppskattat besök med otroligt kunnig och trevlig personal, häftigt att se djur som inte ändrat på sig under 1000 tals år. Otroligt att dessa djur inte ses som svenska av staten och därför inte får stöd från övriga men besöket rekommenderas starkt .

Tack weggen