“Myskoxen är imponerande trots sin litenhet”
Omdöme om Myskoxcentrum

Myskoxcentrum
Rankad som nr 1 av 1 saker att göra i Tännäs
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Ägarbeskrivning: Myskoxguidningen startar vid Härjebrygg, Bygatan37 i Tännäs. Vi inleder med generell information om myskoxar och en genomgång av turen, därefter åker vi några kilometer i egna bilar till Myskoxcentrum (tänk på miljön, samåk gärna). Där går vi först upp i utsiktstornet där guiden visar och berättar om hur myskoxarna har levt och lever i vår fjällvärld. Därefter fortsätter vi till myskoxhägnet och utsiktsrampen – här kommer vi mycket nära myskoxarna. Du får ta del av berättelser om de myskoxar som finns i hägnet och tillfälle att ställa frågor. Efter visningen ges möjlighet att besöka Myskoxutställningen där det även finns souvenirer till försäljning. Anpassa klädseln efter vädret, stövlar eller kängor behövs ej. Hundar och andra husdjur får inte följa med in i myskoxhägnet. Visningen tar ca 1-1,5
Praktisk information: Aktiviteter för större barn, Aktiviteter för små barn
Omdömet skrevs augusti 2 2016 från mobil enhet

Att få se myskoxar i sin naturliga miljö, ger fantasin en kick, hur det såg ut 10000-tals år sedan. Då fanns också mammutar. Myskoxcentrum föder upp myskoxar för utsättning i det vilda. Guiden kan sin sak och får oss besökare att bli ännu mer nyfikna. Ett besök kommer leda till fler besök.

Tack MagnusOEnell

Omdömet skrevs juli 17 2016

En spännande guidad tur med mycket bra guide som med inlevelse, humor och kärlek levererar en intressant och fascinerande tur där man på nära håll får se dessa mycket annorlunda och intressanta djur. Priset kan verka högt men kom ihåg att Myskoxcentrum lever endast på denna intäkt då de inte har några bidrag alls.

Tack Lars S
Omdömet skrevs januari 1 2016 från mobil enhet

Verkligen uppskattat besök av oss alla fyra.Värt pengarna då man vet att de hjälper att hålla den här otroliga parken öppen.Kunnig och sympatisk guide som berättade med entusiasm om de härliga myskoxarna. Rekommenderas.

Tack 268ulrikaw
Omdömet skrevs december 28 2015 från mobil enhet

Trevligt och mycket bra information och en härlig upplevelse att få se dessa urtidsdjur. Hjälp gärna till med att sponsra detta projekt.

Tack MarreElias
Omdömet skrevs december 28 2015

En trevlig och informativ guidning som tog ca 1,5 Tim. Närkontakt med myskoxarna var toppen. Mycket kunniga och lättsamma guider. Rekommenderas varmt!

Tack MVGB

Resenärer som tittade på Myskoxcentrum tittade också på

Funäsdalen, Jämtlands län

Besökt Myskoxcentrum? Berätta vad du tyckte!