Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
eDreams114 US$
StayForLong
Vio.com
Etrip
Agoda.com
Omdömet skrevs 19 september 2021 från mobil enhet

Jag och min man har besökt Vålådalen många gånger under årens lopp. Både som aktiva idrottare på träningsläger och ”vanliga” turister. Något vi alltid längtat till är den goda maten. MEN denna gång blev vi väldigt besvikna. Vad har hänt? Saknade de lokala råvarorna och de goda smakerna. Det blir nog inga fler besök hit på lång tid framöver. Maten är en stor del av upplevelsen!

Datum för vistelsen: september 2021
Tack MarieKarl
Omdömet skrevs 8 april 2021

Rummet var slitet och nedgånget, kall plastmatta på golvet. Löst sittande dörrhandtag, och ett supertrångt badrum där duschen i princip var över toalettstolen. Inget skrivbord eller tv på rummet. Känslan överlag är att allt har sett likadant ut sen 70-80-talet någon gång. Lyhört genom dörren ut mot korridoren (i Hotellbyggnaden). Har även bott i Tipshuset för något år sedan och även där var det ordentligt lyhört från dörren in till grannrummet. Absolut inte hotellstandard, även om priset är i klass med (fräscha) hotell i stadskärnor. Maten var också något av en besvikelse.

När man badade i badtunnorna i dagsljus så syntes det att vattnet var rätt så sunkigt och innehöll vad som såg ut som suspensioner av hudpartiklar. Lite Cl skulle göra gott emellanåt.

Vädret var visserligen delvis inte så förlåtande (snöfall och vind vissa dagar) men oavsett så var dragningen av längdspår otroligt återhållsam och det ligger inte långt borta att göra jämförelser med andra längdskidanläggningar. Om man slår sig för bröstet och säger att man skall vara ett längdcentrum i världsklass så ska man se till att spåren är åkbara, framförallt om spåravgiften är 120 kr/dag. Det är påskhelg, massor av folk kommer för att bo och vistas i Vålådalen, och sen spårar man inte upp ens hälften av alla tillgängliga spår? Det känns bara snålt på något vis? Sapporo-spåren hade inte spårats upp på över en vecka när vi kom dit. Vi stannade 4 nätter och inte under någon av dessa dagar så spårades Sapporo-spåren upp trots att vi turade upp dit och såg att tillgången på snö var mycket god jämfört med många andra delar av spårsystemen

Datum för vistelsen: april 2021
Tack M9573FYmaria
Omdömet skrevs 6 september 2020

Bokade middagsbuffé och den var som en ordinär lunchbuffé. Och det är väl funkis om nu bara den inte hade kostat 385:

De rostade grönsakerna hade högst troligt åkt in och ut ett par gånger

Lite allmänt virrig och osmidig personal

Datum för vistelsen: september 2020
Tack NorthStar673748
Omdömet skrevs 23 juli 2020 från mobil enhet

Vi fick en bild på ett mysigt boende tyvärr så fick vi något helt annat.
2660kr för ett rum ii 70 tals miljö.
Luktade lätt unket i boendet.
Toalett o dusch fr sena 70 med det kallt o rätt sunkigt.
Idrottshall o gym som gud glömde.
Trist.
Inget att rekommendera.

Maten på fjällstationen var dock en helt annan klass!
Fantastiskt vällagad o god

Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack P9817TRveronicam
Omdömet skrevs 22 juli 2020

Hotell (Tipshuset) får vara slitna men tar man lika mycket betalt som för affärshotell i svenska storstäder så kan man inte ha slitna badrum med 80-talsstandard och en varmvattenkapacitet som räcker till en halv dusch per rum. Receptionisten gav oss förvisso lite rabatt då vi påpekade varmvattenbristen men låtsades som om det aldrig hade hänt förut (vi hörde andra som klagade).

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack Hkkkvnnk