eDreams
Agoda.com
StayForLong
2025 av 45 omdömen
Omdömet skrevs 12 juli 2017 från mobil enhet

Fjällstationen ligger i vacker skogsmiljö. Bra möjligheter till vandring och cykling. Finns leder av olika svårighetsgrad. Fantastisk personal i shopen som hjälper till vid uthyrning av cyklar. Café och restaurang har inget stort utbud.

Datum för vistelsen: juli 2017
Tack LoveTravel75_4
Anders W, Försäljningschef på Vålådalens Fjällstation, svarade på det här omdömetSvarade 20 december 2017

Tack för din feedback, det var första året nu i sommar som vi öppnade Cafét! vi tar med oss din feedback inför kommande sommar 2018. Välkommen!

Omdömet skrevs 29 juni 2017 från mobil enhet

Vi tog en dags tur till Vålådalens fjällstation. Vi besökt Naturum och köpte glass och fiskekort på fjällstationen. Åkte vidare till Nulltjärn grilla korv och bada tog en promenad. Fiska kan du göra vid fjällstation,

Datum för vistelsen: juni 2017
Tack CharEkb

Tack för ert omdöme och välkommen tillbaka.

Omdömet skrevs 15 april 2017 från mobil enhet

Har ni möjlighet åk hit. Ett enkelt alternativ är att ta nattåget från södra Sverige och komma fram på morgonen. Servicen är mycket bra. Maten är extremt bra med nya maträtter varje kväll. Ägarna Anita och Jonas driver ett underbart ställe som är väl värt ett besök.

Datum för vistelsen: april 2017
Tack davidlZ2052XG

Tack för ditt omdöme David. För din information så är namnet på ägarna Eva och Jonas :-)
Välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 13 mars 2017

Här huserar världens bästa spårläggare, så vill du åka längdskidor i spår med världsklass - då åker du hit. Liksom många andra länders landslag. Fast du kommer trivas och hänföras vilken tid på året du än är här, för så är det med den jämtländska fjällvärlden och Vålådalen i synnerhet. Fjällstationen har hanterat världskända idrottshjältar i massor, från Gunder Hägg till Ingemar Johansson, Jessica Diggins och Kikkan Randall. Träningsmöjligheterna är många, inom- som utomhus. Förvänta dig inte ett lyxhotell, men väl lyx i många andra bemärkelser. Standarden på rummen är nivå trevligt och välfungerande. Sängarna sköna och tv för den som inte slocknar direkt. Självhushåll finns också. Matsalen och de gemensamma utrymmena i huvudbyggnaden är gemytliga och maten mycket god, med betoning på mycket! Med beröm godkänt, från frukost över lunch till middag, och fikapaus med våffla (läs: många våfflor) är inget man missar efter några mil i spåren. Klart godkänd vinlista med fina ekologiska alternativ. Servicen överallt är toppen, från matsalen till skidboden. Det inte Gustav kan om skidor, det behöver man inte veta. Och så kvällarna i öppna badtunnor direkt utanför bastun, under stjärnhimmel. Himmelriket för ömma muskler finns, och det ligger i Vålådalen. Kort sagt, Vålådalen ligger i toppklass vad gäller den här typen av anläggningar och den som åker hit kommer att åka hem med en känsla av välbefinnande i kroppen, såväl till kropp som själ.

Datum för vistelsen: februari 2017
Tack travellingpostcovid

Tack för all den fina information om vår fantastiska anläggning. Vi ser framemot ert nästa besök hos oss.

Omdömet skrevs 2 januari 2017 från mobil enhet

Förutom det lite trista med spåravgift på 120kr (kul för en hel familj...) så har stället alla förutsättningar. Men få av dem utnyttjas tyvärr. Trist storkökmat (våfflor ok, men dem gör en själv och hur svårt är det...), opersonligt bemötande från personal (undantaget en tjej i serveringen, supertrevlig), trött stämning och medelmåttigt överlag.

Datum för vistelsen: januari 2017
Tack daglan

Tack för din feedback. Det var tråkigt att din upplevelse inte stod upp till de förväntningar som vi hoppas på. Vi tar med oss denna kritik och arbetar vidare på att våra gästers upplevelser av vår service blir med hög nöjdhet hos våra gäster.