Öppet i dag: 11:00 - 16:00

Omdömet skrevs 4 juli 2021
frupajkant
från mobil enhet
Fin konst.

Blivit ett par besök här genom åren för att titta på deras specialutställningar. Blir mer ... läs mer

Omdömet skrevs 2 april 2020
418johnnyd
Göteborg, Sverige
Läs alla 105 omdömen

Omdömet skrevs 8 augusti 2021

Utställningen var inte något att titta på. Det fanns inget vi skulle vilja hänga upp hemma. däremot var lunchen som bestod av fish and chips helt okej.

Datum för upplevelsen: juli 2021
1  Tack anders41
NordAkvarellmuseet, Informationsansvarig på Nordiska Akvarellmuseet, svarade på det här omdömetSvarade 17 augusti 2021

Hej! Trist att höra att besöket inte levde upp till dina förväntningar. Vi visar 6–8 olika utställningar per år och förhoppningsvis hittar du något som faller mer i smaken under ett eventuellt återbesök. Du är hjärligt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 5 juli 2021 från mobil enhet

En av de mest stimulerande museibesök vi haft. Fint hängt och bra kärnfull information om denna mycket spännande konstnär. Både akvareller, gobelänger och arkitekttur fint exemplifierade. Ett måste om ni är i närheten

Datum för upplevelsen: juni 2021
Tack thomberg48

Vilket fint omdöme, vi tackar ödmjukast. Varmt välkomna tillbaka till oss i Skärhamn.

Omdömet skrevs 4 juli 2021 från mobil enhet

Vi såg Hundertwasserutställningen som var väldigt häftig! Tyvärr skulle man önska att belysningen av verken var bättre arrangerad så man slapp skuggningar på verken. Man var väldigt noga med hur många som fick vistas samtidigt på Museet m anledning av pandemin, vilket gav lång kötid. Barnen hade sett fram emot att måla i ateljen, men då de bara hade två pass med 8 personer så hade tyvärr platserna tagit slut. Prisvärt då entrén ger årskort direkt och barn och ungdomar går in gratis.

Datum för upplevelsen: juni 2021
Tack frupajkant

Vad roligt att ni hade ett trevligt besök i utställningen, det gläder oss att höra!

Tyvärr har rådande omständigheter nödgat oss att begränsa antalet deltagare i vår Öppna verkstad. Öppettiderna i verkstaden är fördelade på fyra pass dagligen under högsäsong (tre pass under lördagar och söndagar övriga perioder) och ibland tar biljetterna slut. Därför har vi tagit fram en digital upplevelse som familjer kan utforska tillsammans, där man genom en skattjakt i närområdet kan ta del av kreativa tips för att skapa tillsammans. Affischer och foldrar med information finns på plats på museet, men du kan också läsa mer på vår hemsida. Är ni sugna på att skapa hemifrån finns flera videor med verkstadstips och akvarellintroduktioner på museets YouTube-sida.

Med allt detta sagt; varmt välkomna tillbaka, till utställningarna och att skapa i vår akvarellverkstad!

Omdömet skrevs 30 oktober 2020 från mobil enhet

Namnet antyder att museet håller en internationell nivå. Den stora byggnaden och namnet inger förväntningar på en dignande samling av konst skapad av nordiska konstnärer. Tyvärr är innehållet glest och varken rum eller läge kom till sin rätt. Vi fick se några enstaka fina verk av i huvudsak samtida svenska konstnärer men saknade helt verk från den rika akvarellskatt som finns från området. Priset var dock fullt acceptabelt för det man fick och personalen trevliga.

Datum för upplevelsen: oktober 2020
Tack 313Johanna
NordAkvarellmuseet, Informationsansvarig på Nordiska Akvarellmuseet, svarade på det här omdömetSvarade 4 februari 2021

Hej och tack för ditt omdöme! Trist att höra att utställningarna inte levde upp till dina förväntningar. De urval som vi visar ur museets konstsamling varierar, för att vi över tid ska ha möjlighet att visa så stor del av samlingen som möjligt. Parallellt med detta visas alltid tillfälliga utställningar, som på olika sätt anknyter till vattenfärgsteknikerna. Dessa tillfälliga utställningar kan presentera såväl nordiska som internationella konstnärer – genom åren har vi exempelvis visas konstnärer som Anders Zorn, Lars Lerin, Elsa Beskow, Salvador Dali och Louise Bourgeois. Varje år presenterar vi omkring 6–8 olika utställningar och vi önskar dig varmt välkommen tillbaka med förhoppning om att kommande utställningar faller dig mer i smaken.

Omdömet skrevs 19 juli 2020 från mobil enhet

Fin byggnad med magert innehåll
Slöseri med tid och pengar

Tragiskt när behållningen av utställningen är en video där man får se konstbärens bra verk på film (Lerin)

Datum för upplevelsen: juli 2020
2  Tack TAMember05022014
NordAkvarellmuseet, Informationsansvarig på Nordiska Akvarellmuseet, svarade på det här omdömetSvarade 4 augusti 2020

Hej och tack för ditt omdöme! Vi beklagar att besöket inte levde upp till dina förväntningar och att konsten som visas inte föll dig i smaken. Varje år presenterar vi på Nordiska Akvarellmuseet 6–8 olika utställningar och förhoppningsvis hittar du något som du finner mer intressant under ditt nästa besök. Du är varmt välkommen tillbaka!