Öppet i dag: 11:00 - 16:00

Omdömet skrevs 2 april 2020
418johnnyd
Göteborg, Sverige
Läs alla 102 omdömen

Vi såg Hundertwasserutställningen som var väldigt häftig! Tyvärr skulle man önska att belysningen av verken var bättre arrangerad så man slapp skuggningar på verken. Man var väldigt noga med hur många som fick vistas samtidigt på Museet m anledning av pandemin, vilket gav lång kötid. Barnen hade sett fram emot att måla i ateljen, men då de bara hade två pass med 8 personer så hade tyvärr platserna tagit slut. Prisvärt då entrén ger årskort direkt och barn och ungdomar går in gratis.

Datum för upplevelsen: juni 2021
Tack frupajkant
Omdömet skrevs 30 oktober 2020 från mobil enhet

Namnet antyder att museet håller en internationell nivå. Den stora byggnaden och namnet inger förväntningar på en dignande samling av konst skapad av nordiska konstnärer. Tyvärr är innehållet glest och varken rum eller läge kom till sin rätt. Vi fick se några enstaka fina verk av i huvudsak samtida svenska konstnärer men saknade helt verk från den rika akvarellskatt som finns från området. Priset var dock fullt acceptabelt för det man fick och personalen trevliga.

Datum för upplevelsen: oktober 2020
Tack 313Johanna
NordAkvarellmuseet, Informationsansvarig på Nordiska Akvarellmuseet, svarade på det här omdömetSvarade 4 februari 2021

Hej och tack för ditt omdöme! Trist att höra att utställningarna inte levde upp till dina förväntningar. De urval som vi visar ur museets konstsamling varierar, för att vi över tid ska ha möjlighet att visa så stor del av samlingen som möjligt. Parallellt med detta visas alltid tillfälliga utställningar, som på olika sätt anknyter till vattenfärgsteknikerna. Dessa tillfälliga utställningar kan presentera såväl nordiska som internationella konstnärer – genom åren har vi exempelvis visas konstnärer som Anders Zorn, Lars Lerin, Elsa Beskow, Salvador Dali och Louise Bourgeois. Varje år presenterar vi omkring 6–8 olika utställningar och vi önskar dig varmt välkommen tillbaka med förhoppning om att kommande utställningar faller dig mer i smaken.

Omdömet skrevs 19 juli 2020 från mobil enhet

Fin byggnad med magert innehåll
Slöseri med tid och pengar

Tragiskt när behållningen av utställningen är en video där man får se konstbärens bra verk på film (Lerin)

Datum för upplevelsen: juli 2020
2  Tack TAMember05022014
NordAkvarellmuseet, Informationsansvarig på Nordiska Akvarellmuseet, svarade på det här omdömetSvarade 4 augusti 2020

Hej och tack för ditt omdöme! Vi beklagar att besöket inte levde upp till dina förväntningar och att konsten som visas inte föll dig i smaken. Varje år presenterar vi på Nordiska Akvarellmuseet 6–8 olika utställningar och förhoppningsvis hittar du något som du finner mer intressant under ditt nästa besök. Du är varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 2 april 2020

Blivit ett par besök här genom åren för att titta på deras specialutställningar. Blir mer intressant, framför allt om du har möjlighet att vara med på en guidad visning. Museet ligger fint vid havet och med relativt gott om parkeringsplatser. Ett besök här kan rekommenderas.

Datum för upplevelsen: mars 2020
Tack 418johnnyd
NordAkvarellmuseet, Informationsansvarig på Nordiska Akvarellmuseet, svarade på det här omdömetSvarade 3 juli 2020

Tack för din rekommendation och roligt att du tipsar om våra allmänna visningar! Sommaren 2020 kan vi nämna vår audioguide, som du kan lyssna på direkt i din telefon. Du kan lyssna på den på plats på museet för att lära dig mer om konstnärerna, men du kan även lyssna hemma då det till ljudspåren även finns video som visar det som guiden pratar om. Varmt välkommen!

Omdömet skrevs 5 februari 2020 från mobil enhet

Det var länge sedan jag var på Akvarellmuseet och det är första gången jag är här vintertid. Det är nästan som vackrast då. Kalt, hårt, vindpinat och bara en och annan människa.
När det gäller utställningarna så är väl helt enkelt Fredrik Söderberg inte min kopp te. Jag har inte så stort intresse i vare sig religion eller mysticism. Och kvar blir då bara det rent tekniska. Jonsuk Yoons jätteakvareller vet jag inte riktigt vad jag tycker om. Men jag är glad att jag fick se dem. Framförallt är jag glad att jag är här.

Datum för upplevelsen: februari 2020
Tack Resenaren666

Välkommen till oss även under den kallare delen av året – vi håller med om att landskapet är oerhört dramatiskt då och bjuder på en helt annan upplevelse än under sommarmånaderna. All konst faller inte alla i smaken (kanske är det en del av det som gör konsten så fascinerande). Som tur är presenterar vi mellan 6–8 utställningar per år, så det finns all anledning att besöka oss fler gånger. Det gör oss glada att höra att du hade ett fint besök och vi önskar dig varmt välkommen tillbaka!