“Det smakar 'fågel', sa säkert gourmeten!”

Restaurang Fågel Blå
Rankad som nr 1 av 4 Restauranger i Degerhamn
Omdömet skrevs 26 augusti 2018

Jag skriver, som andra observerat: God mat i rikliga portioner och ett bra salladsbord som ingår. Har öppet även utanför den riktiga turistsäsongen. Men tänk på att fågelskådarna och turisterna som då är huvudklientelet. Fågelskådarna vaknar väldigt tidigt och följaktligen äter lunch dessa troligen tidigt. Jag menar: Viss del av maten kan då vara slutsåld när du/vi andra börjar känna lunchsuget. Bra att veta - om du inte är uppe i det 'blå' :-)

Datum för besöket: augusti 2018
Tack Bernie-Leo
Omdömet skrevs 6 augusti 2018

God mat i rikliga portioner och ett bra salladsbord som ingår. Har öppet även utanför den riktiga turistsäsongen, men tänk på att fågelskådarna som då är huvudklientelet vaknar väldigt tidigt och följdaktligen äter lunch tidigt. Maten kan då vara slutsåld när vi andra börjar känna lunchsuget.

Datum för besöket: juli 2018
Tack gunnarf2014
Omdömet skrevs 13 juli 2018 från mobil enhet

Åt lunch här med familjen ihop med att vi besökte Långe Jan. God mat till rimliga priser, barnportionerna var dock väl små.
Jag äter eller fikar gärna här igen.

Datum för besöket: juli 2018
Tack turpeter
Omdömet skrevs 3 oktober 2017

Mycket god mat även om det inte finns så stort urval. Vid besök i Ottenby fågelstation är den här restaurangen ett måste.

Datum för besöket: september 2017
Tack Annelore W

Resenärer som tittade på Restaurang Fågel Blå tittade också på

Degerhamn, Kalmar län

Degerhamn, Kalmar län

Besökt Restaurang Fågel Blå? Berätta vad du tyckte!