Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Hotell i närheten
Omdömen (10 733)
Filtrera omdömen
10 733 resultat
Medlemsbetyg
7 038
2 185
927
317
266
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
Medlemsbetyg
7 038
2 185
927
317
266
Läs vad resenärer säger:
Valda filter
Filtrera
Listan uppdateras ...
16 av 10 733 omdömen
Omdömet skrevs 15 december 2019

Började med tio timmars flygtid och när man kom fram så fick man stå i två timmar på flygplatsen trötta, hungriga och svettiga, utan ac, som packade sillar infållade i fållor och vänta på att få passera passkontrollen. Urusel start på semestern.
När man äntligen kom fram sent som sjutton till hotellet fick man slå sig ner utan välkomsdrink. Restaurangen hade stängt pga förseningen på flygplatsen så enda mat som erbjuds va roomservice som va sådär. En väskbärare skulle ta oss till rummet. Vi va två familjer med fem väskor och efter tredje försöket av honom att para ihop rätt väskor med rätt familjer gav vi upp. Vi tog väskorna och sa åt honom att visa oss till rummen. Han blev då sur och gick och där stod vi utan minsta aning om vilket håll vi skulle gå åt.
Kom tillslut till rummet med badkar i och två sängar. Det luktade mögel och var nergånget och slitet.
Om man valde att gå till frukosten kl 07.00 på morgonen och ville sitta med utsikt mot havet så blev varje morgon en mardröm. Vi ville naturligtvis sitta med utsikt mot haver ist för in mot restaurangen. Problemet blev då en otrevlig diskussion varenda dag och tillslut blev den så hemsk att vi gick och klagade vid receptionen då servitörerna vägrade oss service pga vårt bordsval. Tanja i Receptionen var superbra hon sa att vi fick naturligtvis välja själva var vi ville sitta. Några dagar fungerade detta men plötsligt vid personalbyte så uppstod samma obehagliga situation igen och igen och personalen är verkligen inte serviceminded utan riktigt obehagliga och hemska. En dag fick jag sur mjölk i kaffet men personalen gjorde inget automatiskt utan jag fick säga till.
Detta obehagliga bemötande påverkade hela våran vistelse då samma personal jobbade på andra restauranger under dagen på hotellet. Vi satt ofta med tomma glas. Och personalen "glömde" bort väldigt ofta när man fått kontakt att fylla upp glasen.
Min sambo hade betalat för att jag skulle få uppvaktning på min 40-års dag men ingenting hände mer än ett fruktfat och en vinflaska utan vinöppnare. Vill tillägga att en flaska bubbel på min 40-års dag skulle kosta oss 1500kr trots all inclusive och gratis i baren. Dom bad om ursäkt och sa att dom skulle ta i lite till och blåsa upp några extra ballonger. Vi fick en kompensation på en cabana , (bubbelkopp) en dag och när vi var klara där skulle mitt rum vara fyllt av ballonger och bubbel. När vi kom upp fanns varken bubbel eller ballonger eller tårta. Dom ansvariga skyllde ifrån sig.
Känslan av service finns inte, att gottgöra finns inte, att vi ska bli nöjda finns inte. Att dom ska anstränga sig lite mer finns inte.
Min sambo gick och klagade och vi fick kompensation med uppgradering. Men detta är mitt första hotell jag har vart på där man inte firar jubilarer med tårta och bubbel.
Såklart är detta med ett irritationsmoment i semestern för oss alla inblandade.
I diamondclub ingick spa där vi var en gång. Det var superfint men den normala delen var för kall och den varma delen var för varm så detta var ingenting för oss.
Absolut inte värt pengarna att ha diamondclub!
Negativt är att det finns för lite parasoll på stranden och stolarna paxas vid 07.00.
Detta är inget ställe att åka till och bada i havet om du är gammal eller handikappad då vågorna är extremt hårda och farliga ända in mot land.
Positivt är stranden, den är ren och man kan gå utan skor. Vattnet är rent och varmt.
Maten är gudomlig! Det finns något för alla vid alla måltider. Det finns en på morgonen som steker omelett. En på lunch och kväll som steker fisk som man pekar på, kött som man pekar på, pasta som man kombinerar ihop. Alltid fräsch sallad och pizza. Allting serveras på små fat så det är alltid fräscht. Enda negativa i restaurangen är snorhalt golv och stekos.
Detta är ett bra ställe men personalen drar ner det rejält då dom inte har servicekänslan i grunden. Det kommer inte upp i Mexicoklass som jag kommer välja att åka till nästa gång men det är bra mycket bättre än många andra ställen.
Största problemet tror jag var att det är för lite personal till gästerna.

Datum för vistelsen: november 2019
    • Sovkvalitet
    • Renlighet
    • Service
Tack dkdkfjgjfdks
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 10 juni 2018

Hotellet är mycket exklusivt, maten helt outstanding, har aldrig sett sådana digra bufféer, finns allt. Bland annat fanns det minst 10 varianter på ägg till frukost. Personalen överlag är mycket serviceinriktad och eftersom vi bodde i ett av "butlerhusen" så hade vi 4 olika butlar som frågade om allt var bra, om vi önskade något mm. Så Ronald, Samuel, Thomas och Hector ska verkligen ha en guldstjärna för att de gjorde semestern oförglömlig. Sen har vi lilla Garibaldi i Lougnen, han var alltid tillmötesgående och trevlig, tog sig alltid tid att prata lite, en guld stjärna till honom och all lycka till honom i hans fortsatta studier. Vi bodde i ett rum med direkutgång till poolen nummer 2101, helt enastående rum, precis bredvid loungen och vår städerska Lissette städade ypperligt och var alltid ett stort leende. På bufferestaurangen kan servitören Rosendo nämnas, gjorde sitt jobb galant medan en del av de yngre tyckte det var bättre att stå och prata än att servera vatten och vin, servitören Oscar var också duktig.Baren hade vi rakt utanför vår terass och Diana såg till att vi inte törstade ihjäl vid poolen ;-) Det enda negativa var att 2 ggr i veckan hade de skumparty och då var det fruktansvärt hög musik, det var väldigt störande. För övrigt fanns det gott om aktiviteter för den som ville delta i detta. Kan varmt rekommendera detta hotell för en vistelse i Dominikanska republiken. Vi var där 2 veckor o det kom några regndroppar ett par minuter en dag resten var sol, slutet av mars till mitten av april. Rent och fräscht och fantastisk service.

Datum för vistelsen: mars 2018
Tack dalkulla3
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
GeneralManager P, Director General på Royalton CHIC Punta Cana, svarade på det här omdömetSvarade 27 juni 2018
Google-översättning

Receive a trendy regard from CHIC Punta Cana,

We would like to thank you for sharing on TripAdvisor such a kind feedback about your stay at CHIC Punta Cana.

We appreciate to hear that we have been able to meet your expectations and that our location and facilities have contributed to a wonderful holiday in our hotel. It is a great pleasure to read how much you have enjoyed our resort.

We are sincerely looking forward to the pleasure of welcoming you again in our CHIC Punta Cana and assure you that you will enjoy even superior services and facilities on your next visit.

Kind Regards,

Paulina Chahin
Hotel Manager
CHIC Punta Cana



Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 3 maj 2018

Jag och min fru bodde på detta hotell i mars månad och vi är mycket nöjda. Vi hade ett rum bokat på Diamond Club med swimup suit. Rummet låg vägg i vägg med vår Lounge, där Garibaldi alltid tog väl hand om oss. Fantastisk service. Vår butler, Thomas Newton, såg till att vi hade allt vi behövde och hjälpte oss komma in i vårt rum varje gång som låset krånglade. Det var nog vårt enda problem under dessa 2 veckor vi bodde här.
Rummet var alltid bra städat, tack Lizette för ditt fina jobb.
Maten i restaurangerna var bra, absolut bäst i bufférestaurangen. Fantastiskt gott kött som grillades på begäran och otroligt bra service av alla servitörer. Gladast och roligast är Idaliza, lycka till med din baby.
Detta är ett hotell med bra hålligång men ändå lugnt och tyst när man förväntar sig det. Bra fart och underhållning vid poolen och bra service av Marisol och Maria.
Om vi någon gång åker tillbaka till Dominikanska Republiken, kommer vi absolut att bo här igen.
Kjell och Anneli

Rumstips: Välj gärna swimup suit, skönt att ligga och slappa i en egen pool
Datum för vistelsen: mars 2018
  • Restyp: Reste som ett par
    • Standard
    • Läge
    • Service
1  Tack Kjell W
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
GeneralManager P, General Manager på Royalton CHIC Punta Cana, svarade på det här omdömetSvarade 3 maj 2018
Google-översättning

Dear Kjell and Anneli,

Receive a trendy regard from CHIC Punta Cana,

Our main objective is to convert into an unforgettable experience the vacation of our visitors and we are delighted to know that you really enjoyed your stay at CHIC Punta Cana.

We are glad to read that our facilities and services offered to you by our staff were to your fullest satisfaction.

We are sincerely looking forward to the pleasure of welcoming you again in our CHIC Punta Cana and making sure that you enjoy even superior services and facilities on your next visit.

Warm CHIC regards,

Paulina Chahin
Hotel Manager
CHIC Punta Cana

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 8 februari 2018

Jag och min make bodde på Chic Royalton från 4 till 18 januari 2018. Vi är otroligt nöjda med vår vistelse där och skulle med glädje åka tillbaka.

Det är ett ganska nytt hotell, upplevs ljust och fräscht. Poolområdet med stor partypool, lång lugn pool för simning och ytterligare en mindre pool hålls i perfekt skick av personalen. Vi hade bokat upp oss till Diamond Club och hade ett stort, ljust rum med utsikt över havet och poolområdet. Hotellet ligger direkt på stranden, men tyvärr gör vågorna att det inte ofta är bekvämt att bada i havet. Man kan dock gå härliga promenader längs stranden och hitta lugna ställen där man kan simma.

Maten i bufférestaurangen är hittills det bästa vi upplevt. Skaldjurskvällar som överträffade allt, alltid kött av olika slag som grillades efter beställning, pizza, pasta och desserter som var som konstverk och dessutom smakade delikat. Allt hölls fräscht, halvtomma fat och skålar byttes ut direkt.

Det mest fantastiska med Chic Royalton är dock personalen. Alla vi mött har varit vänliga, glada, personliga och har gett oss en otrolig service. I Diamond Club ingår att ha butlerservice och vill vill tacka Omar, Ronald och Thomas för att de gjorde vår vistelse till en oförglömlig upplevelse. Vi vill också av hjärtat berömma Favio och Jayco, professionella tränare, som ledde träningspass från morgon till kväll allt ifrån Yoga till TRX och Bootcamp, alltid med samma entusiasm och energi.
Värdinnorna i bufférestaurangen är också värda allt beröm, de jobbar hårda långa pass, men är alltid så trevliga och ger den bästa service man kan önska sig.

Chic Royalton är verkligen ett hotell att rekommendera om du vill ha lite mer liv och action. Mycket musik i poolområdet och underhållning varje kväll med olika teman, dock inga shower att sitta och titta på utan dans och show på golvet av och med det fantastiska underhållningsteamet.

Vi har bara en negativ sak att säga om Chic Royalton och det är att luftkonditioneringen inte är den bästa. Vi bodde först i rum 1208 där det inte fungerade, men fick sedan flytta till 2308 där AC:n var OK. Tack till Omar och Milton, som hjälpte oss med detta trots att hotellet var fullbokat.

Rumstips: Diamond Club i hus 1 eller 2
Datum för vistelsen: januari 2018
Restyp: Reste som ett par
Tack Ulla-Britt E
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
GeneralManager P, General Manager på Royalton CHIC Punta Cana, svarade på det här omdömetSvarade 9 februari 2018
Google-översättning

Dear Ulla-Britt E,

Receive sunny trendy regards from CHIC Punta Cana,

We are thrilled to learn your thoughtful appraise in relation to your recent stay at our Hotel. Our main objective is to offer excellent services to our valuable guests, so they can cherish lifetime memories, and we could not be happier to learn how much you enjoyed your holidays and every single aspect we are proud to offer.

We are looking forward to the pleasure of welcoming you again in our Hotel and assure you that you will enjoy even superior services and facilities on your next visit.

Kind CHIC regards

Jonathan Iriarte
Hotel Manager
CHIC Punta Cana

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs 4 oktober 2019

Datum för vistelsen: oktober 2019
    • Sovkvalitet
    • Renlighet
    • Service
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
GeneralManagerP1, General Manager på Royalton CHIC Punta Cana, svarade på det här omdömetSvarade 29 december 2019
Google-översättning

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen