Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
“Osäkerhet i bemötandet.”
Först till kvarn gäller för bokningar på det här boendet. Boka datumen innan de blir tagna
Kontrollera tillgänglighet
Bokningsförfrågan
Skicka förfrågan
Utmärkt
25 omdömen
Den här verksamheten är inte tillgänglig dessa datum.
Ge inte upp! Gör förfrågan om andra tillgängliga boenden som är precis som det här -
Visa alla tillgängliga boenden
Översikt
Semesterhus -
3 sovrum, 2 badrum, för 6
Simon's Town, Western Cape

Omdömen från våra medlemmar

Utmärkt - baserat på 25 omdömen
Skriv ett omdöme

Omdömen från våra medlemmar

Datum | Betyg
  • Engelska först
  • Svenska först
  • Ospecificerat
  • Alla senaste på svenska
Svenska först
Engelska först
Svenska först
Ospecificerat
Alla senaste på svenska
Svenska först
famnet
Helsingborg, Sverige
Nivå 3 Skribent
14 omdömen
4 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 5 hjälpsamhetsröster
“Osäkerhet i bemötandet.”
Omdömet skrevs 22 juni 2016 för en vistelse i februari 2016

Vi har dom senaste tre åren hyrt The Milestone i flera veckor. Senast i veckorna 6-13 i 2016.
Vid avresan 29/3 avtalade vi med ägaren att återvända 18/1 2017 och stanna i 8 veckor.
Vi har haft en en vänskaplig relation och har fixat med olika problem med huset. Detta året blev det dock aldrig någon lugn och ro. Flera dagar utan vatten. Installation av larm vilket tog nästan en vecka med spring av folk. Tålamodet fanns med tanke på att nästa år borde huset fungera och vi få,riktig semester.
Så blev det INTE d. 21/6 alltså tre månader efter ingått avtal fick vi mail från ägaren, att hon nu enbart vill ha kort uthyrning.
Otrevligt bemötande

Hur lätt var det att boka verksamheten? Hur användbara var vägbeskrivningarna till verksamheten?
Hur lätt var det att hämta nyckeln/få tillträde till verksamheten? Hotellets skick på det stora hela
Sängar och madrasser Kök och redskap
Rent badrum Andra lokaler och bekvämligheter
Service
Gillade mest: Läget
Gillade minst: Dåligt bemötande, svek avseende avtalad bokning
Resegrupp: Med partner
Skulle du rekommendera det här hotellet till en vän?   Nej.
  • Skulle du rekommendera verksamhetens läge?
  • Hade hotellet wifi/internet?
  • Fick du tillbaka depositionen i tid?
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Svar från företaget
jun 29 2016
The Milestone truly is an idyllic retreat and is very popular during the holiday season. Many of the guests are regular returnees, some opting to return during the moderate off season when the wind drops and the sea becomes calm. Demand is highest during the summer months and I wish not to disappoint the pool of regular guests that has grown over the years. It is for this reason that I don’t favour the monopolisation of this peak period by one set of guests despite the fact that it cuts down a little on housekeeping. With normal bookings it is possible to sort out problems that may arise at changeover times ensuring guests are not inconvenienced nor their privacy compromised during their stay at the Milestone.
The Jensens are lovely people and very persuasive, they managed to convince me to deviate from regular policy and allow them to book the Milestone for extended periods over peak season. In the process I have had to disappoint other long- time customers even before the Jensen’s booking has been secured by payment of the deposit. Health problems and uncertainties have been cited as reasons for the delay in paying the deposit and I accept this but it still forces me to turn down other bookings without certainty that the Jensen booking will actually materialise. This has motivated me to return to my long-standing booking policy for the Milestone.
Also staying for extended periods increases the likelihood that problems that arise with the house will coincide with the stay and this unfortunately is what occurred in the case of the Jensens. I apologise profusely that this happened but in defence must state that the problems that arose, the water supply problem and the installation of the security system were beyond my control. I also apologise for the disappointment my decision has caused the Jensens but I would never disregard an agreement that has been sealed by payment of the deposit.
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Sdawnw31
Lilburn, Georgia
Nivå 2 Skribent
5 omdömen
3 omdömen om hotell
Omdömet skrevs 26 november 2016 för en vistelse i november 2016
Detta omdöme har maskinöversatts från engelska Vad är det här?
Language Weaver Visa maskinöversättningar

Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.com. Visa original
Svar från företaget
nov 28 2016
Thanks Stephanie and Adam. Glad you enjoyed your stay. It is wonderful when guests 'get' what The Milestone offers - a comfortable stay in an extraordinary location where natural surroundings and privacy are combined with a reasonable travelling distance to Cape Town's popular attractions.
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Keri S
Winchester, Storbritannien
1 omdöme
Omdömet skrevs 20 oktober 2016 för en vistelse i oktober 2016
Detta omdöme har maskinöversatts från engelska Vad är det här?
Language Weaver Visa maskinöversättningar

Hur lätt var det att boka verksamheten? Hur användbara var vägbeskrivningarna till verksamheten?
Hur lätt var det att hämta nyckeln/få tillträde till verksamheten? Hotellets skick på det stora hela
Sängar och madrasser Kök och redskap
Rent badrum Andra lokaler och bekvämligheter
Service
Gillade mest: The location
Gillade minst: The wind
Resegrupp: Young Children
Skulle du rekommendera det här hotellet till en vän?   Ja.
Rekommenderas för:
Kompisresa Äldre resenärer
Familjer med småbarn
  • Var verksamheten som i reklamen?
  • Skulle du rekommendera verksamhetens läge?
  • Fick du valuta för pengarna?
  • Hade hotellet wifi/internet?
  • Fick du tillbaka depositionen i tid?
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.com. Visa original
Svar från företaget
okt 22 2016
Thank you Keri. It was lovely to meet you and your two adorable daughters. I hope we'll meet again. The penguin and dassie populations have taken a dive lately due to caracals that were praying on them. Two were caught by the municipality at The Milestone and have been relocated to Hout Bay. So, hopefully the penguin numbers will now increase again. Penguins lay only one or two eggs a year so the rate of increase might be slow.
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Foothils
Vernon, BC
Nivå 3 Skribent
23 omdömen
6 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 6 hjälpsamhetsröster
Omdömet skrevs 28 mars 2013 för en vistelse i februari 2013
Detta omdöme har maskinöversatts från engelska Vad är det här?
Language Weaver Visa maskinöversättningar

Hur lätt var det att boka verksamheten? Hur användbara var vägbeskrivningarna till verksamheten?
Hur lätt var det att hämta nyckeln/få tillträde till verksamheten? Hotellets skick på det stora hela
Sängar och madrasser Kök och redskap
Rent badrum Andra lokaler och bekvämligheter
Service
Resegrupp: Vänner
Skulle du rekommendera det här hotellet till en vän?   Ja.
Rekommenderas för:
Kompisresa Äldre resenärer
Familjer med småbarn
  • Var verksamheten som i reklamen?
  • Skulle du rekommendera verksamhetens läge?
  • Fick du valuta för pengarna?
  • Hade hotellet wifi/internet?
  • Fick du tillbaka depositionen i tid?
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.ca. Visa original
GHDownie
Nivå 6 Skribent
124 omdömen
35 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 89 hjälpsamhetsröster
Omdömet skrevs 29 april 2012 för en vistelse i april 2012
Detta omdöme har maskinöversatts från engelska Vad är det här?
Language Weaver Visa maskinöversättningar

Hur lätt var det att boka verksamheten? Hur lätt var det att hämta nyckeln/få tillträde till verksamheten?
Hotellets skick på det stora hela Sängar och madrasser
Kök och redskap Rent badrum
Andra lokaler och bekvämligheter Service
Gillade mest: The location
Resegrupp: Familj med småbarn
Skulle du rekommendera det här hotellet till en vän?   Ja.
Rekommenderas för:
Kompisresa Familjer med småbarn
  • Var verksamheten som i reklamen?
  • Skulle du rekommendera verksamhetens läge?
  • Fick du valuta för pengarna?
Var detta omdöme till någon hjälp? Ja
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.com. Visa original
Svar från företaget
apr 29 2012
Yes, this was the Downie's third stay at The Milestone. It was great to see them again.
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Ange datum för att mer korrekta priser
2 gäster
Vuxna2
Barn0
Tillämpa
Äger du en semesterbostad? Lägg upp den här.
Extra inkomst
Tjäna pengar på att hyra ut ditt boende. Du slipper betala avgifter i förskott och är inte bunden av några avtal. Du får helt enkelt behålla en större del av kakan själv.
Enkelt att hantera
Bekräfta bokningar med ett enda klick och spåra allt från förfrågan till utcheckning – var du än är.
Pålitligt enligt resenärer
TripAdvisor hjälper resenärer att boka boenden på ett tryggt sätt med miljontals omdömen och säkra onlinebetalningar.
Skapa ett kostnadsfritt objekt